اخبار روز

گاردین: زنگ خطر برای اروپا به صدا درآمده است

به گزارش بازتاب آنلاین این روزنامه انگلیسی، وی افزود: در حالی که اروپا اخیرا هشتادمین سالگرد «آزادی از جنگ، ناسیونالیسم و ​​فاشیسم» – که در سواحل نرماندی جشن گرفته شد، جشن گرفت، این قاره بار دیگر با فاشیسم، ناسیونالیسم و ​​مقابله با آن مواجه شد. جنگ

به گزارش ایرنا، این گزارش اظهارات اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در واکنش به نتایج انتخابات «روز ای» (روز انتخابات اتحادیه اروپا) در 9 ژوئن (20 ژوئن) را اعتبار بخشید. خرداد) نیست.

همزمان با اعلام نتایج انتخابات در 27 کشور عضو اتحادیه اروپا، فون در لاین از تشکیل دژی مستحکم در برابر افراط گرایان راست و چپ صحبت کرد.

حزب راست میانه مردم اروپا به رهبری فون در لاین اکثریت را در آن انتخابات به دست آورد. اما به گفته گاردین، اتحادیه اروپا توسط دولت های ملی اداره می شود و روز انتخابات در اروپا شاهد دستاوردهای جدی اعضای راستگرای کشورهای اصلی بود و نتایج این انتخابات برای این کشورها بسیار مهم یا حتی تکان دهنده بود. .

گاردین افزود: پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت)، هیچ یک از این طرف های ضد اروپایی آنقدر احمق نخواهند بود که برکسیت (خروج فرانسه از اتحادیه اروپا)، دکسیت (خروج دانمارک) و نگیزت (هلند) را تکرار کنند. اما آنها به تلاش های خود برای سوق دادن اتحادیه اروپا به سمت راست در داخل ادامه خواهند داد، و برای اتخاذ موضعی بسیار سخت گیرانه تر در مورد مهاجرت، اقدام در مورد برنامه های سبز که برای مقابله با بحران آب و هوا ضروری است و کاهش حمایت از اصرار اوکراین، فشار خواهند آورد.

این رسانه‌ها به‌ویژه نتایج انتخابات فرانسه را عجیب توصیف کردند و نوشتند که ماکرون که اعتماد به نفس فوق‌العاده‌اش اکنون به وضوح کاهش یافته بود، پارلمان فرانسه را منحل کرد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در 30 ژوئن شد. مرحله دوم این انتخابات در تاریخ 7 جولای (17 تیر) برگزار می شود. تیر) اتفاق خواهد افتاد. با توجه به انتخابات دو مرحله ای فرانسه، این یک قمار بزرگ است. با توجه به سطح خشم عمومی در فرانسه، این خطر نیز وجود دارد که این انتخابات، سه روز پس از انتخابات بریتانیا در 4 جولای (14) باشد. تیر) در فرانسه اتفاق می افتد، یک دولت راست افراطی و ضد اروپایی مستقر می شود و این تغییر مکرون را که رهبر پیشرو در حمایت از اروپای قوی تر است، محدود می کند. این وضعیت می تواند به معنای برگزیت فرانسه باشد، اگرچه منجر به خروج این کشور از اتحادیه اروپا نخواهد شد.

گاردین خاطرنشان کرد: آلمان کمتر از فرانسه نگران نیست. در این کشور، حزب راست میانه پیروز قطعی انتخابات اروپا بود، در حالی که حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان در جایگاه دوم قرار گرفت. در همین حال، حزب آلترناتیو آلمان به حدی افراطی است که حتی رهبر حزب راست افراطی فرانسه، مارین لوپن، پس از ماکسیمیلیان کرا، نماینده پارلمان اروپا از حزب آلترناتیو، اعلام کرد که نمی‌خواهد بخشی از این حزب باشد. گروه، گفت که همه اعضای اس اس نازی جنایتکار نیستند. پارلمان مشترک با این حزب باید در پارلمان اروپا راه اندازی شود.

گاردین در بخشی از گزارش خود می گوید حتی اگر راست افراطی دولت بعدی فرانسه را در تابستان امسال تشکیل ندهد، نتایج به طور قابل توجهی اقدام یکپارچه و قاطع اتحادیه اروپا را در مورد موضوعاتی مانند انتقال سبز پیچیده خواهد کرد.

این گزارش درباره تاثیر نتایج انتخابات پارلمان اروپا بر حمایت از اوکراین نوشت: تاثیر این نتایج بر حمایت از اوکراین منفی است. احزاب جناح راست بر سر ادامه این حمایت از اوکراین اختلاف نظر دارند، اگرچه جورجیا ملونی نخست وزیر ایتالیا اکنون در میان حامیان این کشور جنگ زده قرار دارد. در آلمان، یک چهارم آرا به ائتلاف راست افراطی، چپ افراطی و پوپولیستی رسید که از نسخه ای از “طرح صلح” اوکراین حمایت می کند که عملاً به معنای تسلیم اوکراین است. چنین پیامدهای جهانی و قاره ای پیروزی برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواهد بود و اروپا را به روزهای بد خود نزدیک می کند.

این رسانه های انگلیسی پیش بینی کردند که پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آینده در ایالات متحده، اروپا را ضعیف تر و حتی بیشتر از آن متفرق خواهد کرد زیرا ناسیونالیست های پوپولیست راست افراطی، احتمالا ملونی، در کنار حمایت اروپایی ها از ترامپ قرار خواهند گرفت. .

گاردین همچنین در تحلیل دیگری از نتایج انتخابات پارلمان اروپا، این نتایج را به ویژه برای فرانسه و آلمان به عنوان موتور و رهبر اتحادیه اروپا نگران کننده دانست و نوشت: فرانسه با تهدید اکثریت راست افراطی در اروپا مواجه است. پارلمان اروپا و دولت فدرال بیشتر ضعیف شده اند.

ین رس نق نیکو نیکو نیکو وندولای ONDARZA) تحمیل مور مور ا آ آ که در پ روپ روپ روپ سی روپ روپ روپ روپ ه ه ه ه ه ه ه ه ه ز قطب پیشی ، نگیزه انگیزه های سی و پوپو پوپولیسی. خواهد بود.

311311

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا