اخبار روز سینما

جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان در سطح بین المللی برگزار می شود

جلسه شورای سیاست گذاری سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروان لاهیجان با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

بازتاب آنلاین، جلسه شورای سیاست گذاری سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان با حضور حمید نیلی احمدآبادی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و امیرحسین طاهری کارگردان برگزار شد. کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مهدی حاجیان، مدیر دبیرخانه جشنواره نمایش، محمدعلی صادق حسنی، «رئیس انجمن نمایش استان گیلان»، رضا زنده دل، «شهردار»، محمد ایدروم، «رئیس» و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان ابراهیم رامین فر “رئیس اداره مشاوره” در محل سالن جلسات شهرداری لاهیجان برگزار شد.

رضا زنده دل شهردار لاهیجان در این نشست با تشکر از بانیان جشنواره تئاتر خیابانی شهروند و برگزارکنندگان این جشنواره در دوره های مختلف گفت: جشنواره تئاتر خیابانی شهروند یکی این یکی از خواسته های مردم لاهیجان و هنرمندان است و پس از 12 دوره پیش بینی می شود جشنواره امسال با توجه به تجربیات گذشته در سطحی متفاوت و بالاتر برگزار شود.

وی با قدردانی از حمایت فرماندار و اعضای شورای شهر و همچنین حمایت های دستگاه های نظارتی و امنیتی، افزود: شهرستان لاهیجان ظرفیت بالایی برای برگزاری جشنواره های مختلف در سطح ملی و بین المللی دارد و امسال نیز آمادگی داریم تا این امکان را برای شما فراهم کنیم که این امر برگزار شود. جشنواره تئاتر شهروندی به صورت گسترده تر و با حضور گروه های بین المللی

حمید نیلی احمدآبادی، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: این جشنواره که به سیزدهمین دوره خود رسیده است، نشان می دهد که کار تا کنون به درستی انجام شده است و این لحظه است. دوباره آن را شمرد

وی بیان کرد: این جشنواره جزو تقویم رسمی تئاتر کشور است و ما موظف به همکاری با مدیریت شهری هستیم و از شهردار و اعضای شورای شهر لاهیجان برای حمایت از این جشنواره تشکر می کنیم.

در این نشست امیرحسین طاهری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تشکر از شهرداری کلانشهر لاهیجان برای برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند گفت: نگاه ما به تئاتر دیدگاه مقام معظم رهبری است که تئاتر یک… منبری است و منبری فراتر از منبرها.

طاهری با تشکر از محمدعلی صادق حسنی برای معرفی ظرفیت هنرهای نمایشی گیلان در سطح کشور، افزود: پرچمداران هنرهای نمایشی گیلان پرچمدار کشور بوده اند و وظیفه خود می دانیم که به هنرمندان توجه ویژه داشته باشیم. حمایت کردن.

وی گفت: امسال با اداره کل هنرهای نمایشی و شهرداری لاهیجان برای برگزاری ارزان‌تر این جشنواره همکاری خواهیم کرد.

محمد ایدرم «رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان» نیز در این جلسه گفت: شهر لاهیجان مانند یکی یکی از پایه های تئاتر خیابانی در کشور محسوب می شود و قطعا اعضای شورای شهر و شهرداران لاهیجان تلاش زیادی کرده اند تا این نهال به درختی تنومند تبدیل شود و این اتفاق خوب فرهنگی در تقویم کشور ثبت شود. و طول می کشد.

وی افزود: انتظار داریم جشنواره امسال در سطح بین المللی برگزار شود چرا که این خواسته شهروندان و هنرمندان است و اعضای شورای شهر اعتبارات بیشتری را برای حمایت از این جشنواره در نظر خواهند گرفت.

ایدرم گفت: پیش بینی می شود این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان پربارتر از گذشته با کیفیت بیشتر و پیام های بهتر در این شهر برگزار شود.

وی خواستار پوشش رسانه ای بیشتر این جشنواره شد و افزود: لاهیجان از نظر فرهنگی در سطح بالایی قرار دارد و مردم انتظار دارند جشنواره به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

رئیس شورای شهر از شهردار لاهیجان که در کنار فعالیت های عمرانی به فرهنگ و هنر نیز اهتمام ورزید و در برگزاری جشنواره های مختلف در لاهیجان پیش قدم شد، قدردانی کرد.

محمدعلی صادق حسنی مدیر اجرایی جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان و رئیس انجمن نمایش استان نیز در این نشست به ارائه گزارشی از جشنواره گذشته پرداخت و افزود: نیاز به شهردار و مدیریت شهری وجود دارد. این جشنواره خیلی

وی گفت: رضا زنده دل شهردار لاهیجان در سال های اخیر حمایت قاطعانه ای از جشنواره داشته و اعضای شورای شهر دائماً پای کار بوده اند.

وی افزود: امسال تلاش می کنیم این جشنواره را در بهترین شرایط برگزار کنیم.

در این نشست محمود سالاری «کمیسیون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی» با اهدای لوح سپاس از رضا زنده دل شهردار لاهیجان و حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی برای ساماندهی همشهریان تقدیر کرد. جشنواره تئاتر خیابانی از لاهیجان

در پایان این نشست تفاهم نامه سه صفحه ای سیزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به امضای حمید نیلی احمدآبادی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و امیرحسین طاهری مدیرکل رسید. اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و رضا زنده دل شهردار

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا