اخبار روز

وعده وزیر اقتصاد مبنی بر پرداخت 100 درصدی سهام عدالت

سهام عدالت | شمارش معکوس تا آخر خرداد شروع شده اما پرداخت سود مرحله سوم سهام عدالت همچنان زیر سوال است.

به گفته آکنگر احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد اردیبهشت ماه ماه در واکنش به تاخیر شرکت ها در واریز سود به حساب صمت، شروع به کار کرد خرداد سود مرحله سوم سهام عدالت به حساب صاحبان سهام واریز می شود.

وعده وزیر اقتصاد مبنی بر پرداخت 100 درصدی سهام عدالت

روز اول خردادماه مصادف با مراسم تشییع پیکر ابراهیم رئیسی، وزیر اقتصاد در یک برنامه تلویزیونی با تشریح اقدامات دولت، بر اجرای وعده ها تاکید کرد و گفت: برنده شدن در مرحله سوم سهام عدالت خواهد بود بدون شک قبل از پایان 13. دولت به حساب سهامداران واریز می شود.

با وجود اینکه کمتر از ده روز تا پایان خرداد ماه باقی مانده است، اما هنوز هیچ یک از شرکت هایی که قرار بود سود سهام عدالت را به حساب صمت واریز کنند، به تعهد خود عمل نکرده اند و پرداخت فاز سوم سهام عدالت همچنان در هاله ای است. عدم قطعیت.

شرکت ها هنوز برنده را به حساب صمت واریز نکرده اند

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار دیروز ضمن تشریح جزئیات نهایی پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت گفت: با پیگیری های انجام شده تعدادی از شرکت ها سود سهام عدالت به طور کامل پرداخت شده است. لیست و اطلاعات ما این شرکت ها را برای رسیدگی به کمیته تخلفات فرستادیم.

برخورد با شرکت های متخلف

پیش از این رئیس سازمان بورس و وزیر اقتصاد اعلام کرده بودند در صورت عمل نکردن شرکت ها به وعده های خود با آنها برخورد می شود اما پس از سه ماه شرکت ها اعلام کردند که از نظر نقدینگی و وضعیت مناسبی ندارند و وضعیت خوبی ندارند. بنابراین، برنده ها واریز نمی شوند.

پیگیری وضعیت سهام عدالت از طریق سامانه

بسیاری از سهامداران تاخیر در پرداخت سود سهام را دلیل حذف از لیست سهامداران می دانند.

بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی، سامانه استعلام و انتشار سهام به نشانی www.sahamedalat.ir در دسترس عموم است تا از طریق این سامانه به راحتی به جزئیات و اطلاعات سهام خود دسترسی داشته باشند. از جمله در نظر گرفتن دارایی های سهام.

روش آزادسازی سهام

علاوه بر این، در صورت تمایل، امکان آزادسازی سهام سرمایه خود از طریق سامانه مشارکت سهام عدالت را دارید. از سال 2019، صاحبان سهام این فرصت را داشته اند تا سهام خود را بفروشند. بنابراین صاحبان این سهام در حال حاضر این اختیار را دارند که سهام را نزد خود نگه دارند و آن را بفروشند و واگذار کنند.

استعلام وضعیت سهام عدالت در کد ملی

برای دریافت درخواست سهام با کد ملی فقط داشتن کد سجام کافی است. کاربران بازار سرمایه برای دسترسی به اطلاعات باید به سایت صمت به آدرس www.csdiran.ir مراجعه کنند. سپس وارد پورتال ذینفع یکپارچه شده و ثبت نام می کنید. پس از تکمیل اطلاعات، کاربران می توانند با کد کشور و رمز عبور وارد پنل کاربری خود شوند

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص زمان واریز سود سهام و علت کاهش آن نسبت به سود مرحله اول اظهار داشت: سهام سود در مرحله دوم به نسبت سهم حقوق صاحبان سهام پانصد و یک میلیون تومان 30 و کمتر از 40 درصد است. این سود به تناسب سود حاصل از شرکت ها حاصل می شود و در نظر گرفته شده است که با مرحله اول منطبق نباشد.

به این افراد سود سهام تعلق نمی گیرد

شرکت های سرمایه گذاری تا میزان سود از مرحله اول پرداخت می کنند آذر شما پرداخت کرده اید اما سود مرحله دوم هنوز به طور کامل دریافت نشده است اسفند در ماه جمع آوری وجوه، سود سهام مرحله دوم پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص حقوق صاحبان سهام متوفی گفت: وراث باید مدارک لازم را از طریق بانک ها و کارگزاری های منتخب ارائه کنند.

خاندوزی در خصوص میزان تسهیلات پرداختی در تبصره 18 گفت: تبصره 18 که در واقع تسهیلات اشتغال و تولید با نرخ ترجیحی است. یکی این یکی از رویدادهای مثبتی است که منجر به اعطای تسهیلات ترجیحی به کارآفرینان شد. در سال 1401 از اضافه شدن 19 حمت وجوه دولتی، بیش از 43 حمت وام با وجوه بانکی پرداخت شد. در سال 1402 تقریباً 40 همات منبع در نظر گرفته شد که نرخ بهره آن نصف نرخ معمولی بود. تیر در سال آینده 40 واحد تسهیلات تکمیل و توسط نهادهای ذیربط نظارت می شود تا پولی هدر نرود.

وی در خصوص تأخیر در صدور مجوزها گفت: برخی از دستگاه ها درخواست های خود را با تأخیر ارائه می کنند که موجب شده صدور مجوزها از طریق پرتال ملی بیش از آنچه باید طول بکشد، صدور مجوزها با تأخیر آغاز می شود این هفته مستقیماً از طریق پورتال ملی مجوز.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی درباره لایحه اصلاحات سیاسی اصل 44، گفت: با توجه به اینکه چندین سال از تصویب این قانون می گذرد و دارای نواقص جدی است، این لایحه به کمیسیون اقتصادی دولت تقدیم شده است نظرات نهادها جویا شده و امیدواریم به دولت ارائه شود

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا