اخبار روز

پولیتیکو: راست و چپ افراطی فرانسه در حال مذاکره برای شکست دادن مکرون هستند

به گزارش بازتاب آنلاین، وی تقابل احزاب راست افراطی فرانسه و مکرون را موضوعی مهم برای آینده فرانسه و اتحادیه اروپا ارزیابی کرد و افزود: پس از پیروزی حزب راست افراطی مجمع ملی فرانسه با 31.4، وی رتبه بندی کرد. یک گزارش آنلاین پس از شکست حزب رنسانس ماکرون در انتخابات پارلمان اروپا، او خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. در حالی که رئیس جمهور فرانسه توانایی خود را در مهار ظهور یک حزب راستگرای ملی گرای و ضد مهاجر در انتخابات ملی ارزیابی می کند، رقبای او در تلاش هستند تا یک جبهه متحد علیه او تشکیل دهند.

به گزارش ایسنا، ماریون مارشال، نامزد پیشتاز حزب Reconquest در انتخابات اروپا، با عمه خود ماری لوپن، نامزد حزب راست افراطی مجمع ملی و جردن باردلا، رهبر جوان این حزب دیدار کرد. در مورد این ائتلاف احتمالی بحث کنید.

مارشال، نماینده سابق مجلس ملی و نوه بنیانگذار حزب ژان ماری لوپن، پیش از مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2022 به لوپن پشت کرد و به حزب Reconquest که توسط روزنامه نگار اریک زمور تأسیس شده بود، پیوست.

اگرچه حزب او بسیار کوچکتر از مجلس ملی است و تنها پنج درصد از آرا را در انتخابات پارلمان اروپا کسب کرده است، حداقل آستانه لازم برای انتخاب شدن به عنوان عضو پارلمان اروپا در فرانسه، چنین حامیانی می توانند در انتخابات ملی مهم باشند.

لوپن در یک مصاحبه تلویزیونی پس از این دیدار گفت که با گروهی از رهبران سیاسی برای تشکیل “اکثریت” دیدار خواهد کرد اما هیچ نشانه ای از توافق احتمالی با برادرزاده اش ارائه نکرد. وی خاطرنشان کرد که اگر حزب جمهوری خواه فرانسه با حزب خود به توافق برسد، اعضای حزب جامعه ملی از ارائه نامزدها به نمایندگان حزب محافظه کار خودداری می کنند.

در حالی که مارشال به وضوح در تلاش است تا یک جبهه متحد با حزب لوپن تشکیل دهد، هنوز مشخص نیست که آیا زامور، رئیس جمهور و موسس حزب او، در لیست ائتلافی قرار خواهد گرفت یا خیر.

پولیتیکو نوشت: احزاب لوپن و مارشال در سطح اتحادیه اروپا اختلاف نظر دارند و نمایندگان آنها در جناح های رقیب در این پارلمان حضور دارند. آشتی بین دو حزب در سطح ملی می‌تواند راه را برای تشکیل گروه بزرگی از نمایندگان راست افراطی در پارلمان اروپا هموار کند که اکنون بین طرفداران اروپا و محافظه‌کاران راست افراطی، گروه هویت و دموکراسی و اصلاح‌طلبان تقسیم شده است. .

با این حال زامور که در انتخابات ریاست جمهوری 2022 فرانسه هفت درصد آرا را به دست آورد، در انتخابات پارلمان اروپا با حزب لوپن در تضاد بود. او روز یکشنبه خواهان تشکیل “بزرگترین ائتلاف راست” بدون نام بردن از ناسیونال سوسیالیست ها به عنوان شریک احتمالی در چنین ائتلافی شد.

در سوی دیگر طیف سیاسی فرانسه، نیروهای چپ این کشور از جمله کمونیست ها، سوسیالیست ها، سبزها و جنبش پوپولیستی فرانسه در بیانیه ای مشترک خواستار معرفی نامزدهای مشترک شدند. دو سال پیش توافق کردند که یک جبهه متحد چپ با شعار مشترک تشکیل دهند. اما این ائتلاف نتوانست دوام بیاورد و آنها به طور جداگانه در انتخابات اروپا شرکت کردند و اختلافات خود را در موضوعاتی مانند جنگ اوکراین، غزه و ادغام اتحادیه اروپا بیان کردند.

311311

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا