اخبار روز

قیمت طلا حساس شد/قیمت جدید طلا 22 خرداد 1404

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، به نقل از رویترز، قیمت طلا روز جمعه به پایین ترین سطح خود در سه سال و نیم اخیر رسید و روز دوشنبه روز گذشته افزایش یافت. سرمایه گذاران منتظر داده های تورم ایالات متحده و تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره در این هفته هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.39 درصد کاهش به 2301 دلار و 91 سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.36 کاهش به 2318 دلار و 60 سنت رسید.

تحلیلگران انتظار دارند در این هفته اطلاعات زیادی منتشر شود و رویدادهای زیادی در راه باشد. بنابراین بازار طلا با بی ثباتی بیشتری مواجه خواهد شد.

آمارهای شغلی بهتر از حد انتظار در ایالات متحده امیدها به کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را کاهش داد و قیمت طلا را حدود 83 دلار در هر اونس یا 3.5 درصد در روز جمعه کاهش داد که شدیدترین کاهش روزانه از نوامبر 2020 تاکنون بود. همچنین توقف خرید طلا توسط بانک مرکزی چین نیز تأثیر گذاشت. این کاهش قیمت

به گفته تحلیلگران، بانک مرکزی چین هرگز خریدار دائمی طلا نبوده است. همیشه یک دوره خرید طلا با وقفه چند ماهه وجود داشته است، اما زمانی که چین خرید طلا را از سر بگیرد، با توجه به موضوع خرید طلا توسط چین، قیمت طلا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. یکی یکی از محورهای اصلی بازار است.

از سوی دیگر، بعید به نظر می رسد که فدرال رزرو در نشست این هفته سیاست پولی خود را تغییر دهد. تمرکز فعلی سرمایه گذاران بر پیش بینی های اقتصادی سیاست گذاران و کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو پس از پایان نشست دو روزه این بانک است.

افزایش نرخ بهره هزینه های ذخیره سازی طلا را به عنوان سرمایه غیر سودآور افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 1.97 درصد کاهش به 29.29 دلار و پلاتین با 1.23 درصد کاهش به 962.72 دلار رسید.

223225

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا