اخبار روز

وام ویژه مستاجران دهک 1 تا 7 ثبت نام وام نهضت ملی مسکن برای این شهرها

صندوق ملی مسکن پیشنهاد افزایش سقف استقراض نهضت ملی مسکن را به شورای پول و اعتبار ابلاغ کرد. در صورت تصویب این پیشنهاد، تسهیلات نهضت ملی مسکن تا 700 میلیون تومان افزایش می یابد. اما اقساط ماهانه این وام در این صورت چقدر خواهد بود و اخذ آن چه شرایطی دارد؟

به گزارش تجارت نیوز، مدیرعامل صندوق ملی مسکن دیروز از ارائه پیشنهادی به شورای پول و اعتبار برای افزایش وام 700 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن خبر داد.

این وام سال گذشته نیز افزایش یافت و هم اکنون با حداکثر مبلغ 550 میلیون تومان و با سود 18 درصد به متقاضیان پرداخت می شود. اما در صورت افزایش تسهیلات نهضت ملی مسکن، اقساط ماهانه چقدر خواهد بود؟

اقساط وام 700 میلیون تومانی مسکن چقدر است؟

این احتمال وجود دارد که اقساط وام نهضت ملی مسکن در دو سال اول به صورت پلکانی باشد، اما پس از محاسبه بازپرداخت تسهیلات 700 میلیون تومانی، متقاضی باید 10 میلیون و 803 هزار تومان را به صورت ساده پرداخت کند. نرخ های ماهانه در یک دوره 20 ساله

مجموع بازپرداخت وام مذکور در دوازدهمین ماه سال بیستم تقریباً دو میلیارد و 593 میلیون تومان خواهد بود. در واقع سود این تسهیلات حدود یک میلیارد و 893 میلیون تومان برآورد شده است.

همانطور که قبلا ذکر شد مدت بازپرداخت این تسهیلات 20 سال است. اما در صورت تکمیل ساخت واحدها در مدت دو سال، مدت بازپرداخت وام نهضت ملی مسکن به 18 سال کاهش می یابد. زمان بازپرداخت اقساط این وام با تکمیل واحد و تحویل آن به متقاضی آغاز می شود.

نحوه دریافت وام نهضت ملی مسکن

ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن از ابتدا به صورت غیر حضوری انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری به مرکز نیست. متقاضیان می توانند به آدرس saman.mrud.ir ثبت نام کنند. اما این روند منوط به اعلام وزارت راه و شهرسازی در خصوص ثبت نام مجدد طرح ملی نهضت مسکن است.

ضمناً افرادی که در مراحل قبل اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده اند می توانند بر اساس اطلاعیه رسمی وزارت راه و شهرسازی و با مراجعه به saman.mrud نسبت به ویرایش اطلاعات در سامانه جابجایی مسکن و تغییر شهر انتخابی اقدام کنند. سیستم ir در بازه زمانی مشخص شده

شرایط ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن

دولت از ابتدا برای متقاضیان نهضت ملی مسکن که در غیر این صورت نمی توانستند از وزارت راه و شهرسازی عبور کنند، شرایط ویژه ای در نظر گرفت. این شرایط عبارت بودند از:

متقاضیان طرح ملی مسکن و افراد تحت تکفل آنها نباید در پنج سال گذشته دارای ملک یا واحد مسکونی باشند.

متقاضیان نباید از تاریخ 6 آبان 1357 از هیچ یک از تسهیلات و تسهیلات دولتی یا عمومی غیردولتی برای خرید یا ساخت مسکن استفاده کرده باشند. ضمن اینکه بعید است این افراد از ابتدای سال 1393 تاکنون هیچ گونه تسهیلات ساخت و خرید مسکن از سیستم بانکی کشور دریافت نکرده باشند.

متقاضیان طرح مسکن باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند. ثبت نام مسکن اجتماعی برای افراد مجرد در صورتی امکان پذیر است که زنان مجرد بالای 35 سال و مردان مجرد بالای 40 سال سن داشته باشند.

متقاضی باید حداقل پنج سال در شهر مورد درخواست زندگی کرده باشد.

متقاضیان باید در مرحله اول اجرای طرح ملی مسکن، امکان بازپرداخت وام ملی 1401 و واریز حداقل 400 میلیون ریال را داشته باشند.

حال سوال اینجاست که آیا وزارت راه و شهرسازی شرایط متقاضیان را تسهیل می کند و همچنین پیشنهاد افزایش مبلغ وام نهضت ملی مسکن را می دهد؟

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا