اخبار خودرو

مرسدس بنز از سامانه خودران یک شرکت چینی در محصولات خود استفاده می کند

مرسدس بنز از سامانه خودران یک شرکت چینی در محصولات خود استفاده می کند

مرسدس بنز قصد دارد توسعه فناوری های رانندگی خودران را با سرعت بیشتری پیش ببرد. بر اساس گزارش منتشر شده توسط نشریه چینی Kr36، این شرکت آلمانی برای رسیدن به هدف خود از یک شرکت چینی کمک خواهد گرفت. همانطور که این نشریه گزارش می دهد، CLA تمام الکتریکی اولین خودروی مرسدس بنز است که به سیستم های رانندگی هوشمند شرکت چینی Momenta مجهز شده است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، این خودرو از فروردین سال آینده وارد فاز تولید انبوه خواهد شد.

به گفته Last Car، برخلاف سیستم های مشابه، سیستم توسعه یافته توسط Momenta بر اساس نقشه های با کیفیت نیست. بنابراین در رانندگی شهری بهتر رفتار می کند. اگر گزارش Kr36 صحت داشته باشد، این اولین باری است که مرسدس بنز از سیستم رانندگی هوشمند ساخت چین استفاده می کند.

نسل جدید CLA اولین خودروی مرسدس بنز است که به سیستم کمک رانندگی شهری مجهز شده است. پردازش داده ها در این سیستم توسط پردازنده Nvidia Orin X انجام خواهد شد علاوه بر این سیستم کمکی، سایر سیستم های پیشرفته نیز توسط این پردازنده مدیریت خواهند شد.

استارت آپ مومنتا در سال 2016 تاسیس شد و در شهر سوژو، شهری در نزدیکی شانگهای مستقر است. این استارت آپ از بدو تاسیس توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، به گونه ای که حتی گفته می شود مرسدس بنز یک بار در سال 2017 و بار دیگر در سال 2021 پس از درک پتانسیل های این شرکت روی آن سرمایه گذاری کرده است. دیگر سرمایه گذاران Momenta شامل نام های بزرگی مانند جنرال موتورز، SAIC Automotive Group (SAIC) و Yunfeng Capital (متعلق به جک ما، میلیاردر مشهور چینی) است.

مرسدس بنز در محصولات خود از سیستم رانندگی خودکار یک شرکت چینی استفاده می کند
مرسدس بنز از سامانه خودران یک شرکت چینی در محصولات خود استفاده می کند

در چین رقابت سختی در زمینه توسعه سیستم رانندگی هوشمند وجود دارد و شرکت های بزرگی مانند هواوی، نیو، شیائوپنگ و شیائومی به طور جدی متعهد به تحقیق و توسعه در این زمینه هستند.

بر روی کاغذ، مرسدس بنز از نظر سیستم های کمک راننده پیشرفته و هوشمند از چینی ها عقب است. این امر باعث شده تا رشد فروش محصولات این شرکت کندتر از قبل شود. با عرضه نسل جدید CLA احتمالا این افت فروش جبران خواهد شد. این نسل مشتریان جوان و علاقه مندان به آخرین فناوری ها و فناوری های خودرو را هدف قرار می دهد. بر اساس اطلاعات موجود، نسل بعدی مرسدس بنز CLA بر اساس پلتفرم ماژولار معروف به MMA ساخته خواهد شد. این پلت فرم از فناوری 800 ولت پشتیبانی می کند و با نرخ 250 کیلو وات شارژ می شود. با پیشرفت های متعددی که در این پلتفرم انجام شده است، مشتریان امیدوارند که فروش ضعیف سری EQ جبران شود.

لازم به ذکر است که بازار چین برای مرسدس بنز بسیار مهم است، زیرا تقریبا یک سوم محصولات این شرکت در این کشور به فروش می رسد. این را هم اضافه کنیم که در مجموع 20 درصد از سهام مرسدس بنز متعلق به چینی ها است. لی شوفو، موسس جیلی، و گروه خودروسازی بایک، دو سهامدار چینی مرسدس بنز هستند که هر کدام 10 درصد از سهام را در اختیار دارند.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا