اخبار روز

ارتباط نوشیدنی های انرژی زا با خطر حمله قلبی در بیماران ژنتیکی

تحقیقات جدید نشان می دهد که مصرف نوشیدنی انرژی زا ممکن است خطر کوچک اما قابل توجه یک رویداد قلبی عروقی تهدید کننده زندگی را در افراد مبتلا به بیماری قلبی ژنتیکی افزایش دهد.

چیزی را گزارش دهید مهرپژوهشگران در کلینیک مایو در مینه سوتا، گروهی متشکل از 144 بازمانده از ایست قلبی ناگهانی را که قبلاً مشکلات قلبی ژنتیکی داشتند، مورد مطالعه قرار دادند.

آنها گزارش دادند که 7 نفر، تقریباً 5 درصد از شرکت کنندگان، قبل از ایست قلبی، نوشیدنی های انرژی زا مصرف کرده بودند، که نشان دهنده ارتباط احتمالی بین این رویداد سلامتی و مصرف نوشیدنی انرژی زا است.

محققان خاطرنشان می کنند که این تنها یک ارتباط است و برای اثبات علت به مطالعات قوی تری نیاز است. با این حال، نتایج به اندازه کافی نگران کننده هستند که تحقیقات بیشتر را ایجاب می کند.

دکتر دکتر، سرپرست تیم تحقیق، می گوید: «اگرچه خطر نسبی آن کم است و خطر مطلق مرگ ناگهانی پس از مصرف نوشیدنی های انرژی زا حتی کمتر است، بیماران مبتلا به بیماری قلبی ژنتیکی باید از خطرات آن آگاه باشند. مایکل آکرمن، متخصص قلب در کلینیک مایو. و فواید مصرف این گونه نوشیدنی ها را در نظر بگیرید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا