اخبار روز سینما

معرفی سریال The Last of Us – The Last of Us

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام سریال: The Last of Us – The Last of Us

ژانر: پس از آخرالزمان، درام، ترسناک

تهیه کننده: کریگ مازن-نیک دراکمن

سال انتشار: 2023

تعداد فصل: 1 (فصل 2 در دست ساخت است)

تعداد قسمت ها: 9

محصول کشور: آمریکا.

امتیاز (imdb): 8.7

بازیگران: پدرو پاسکال – بلا رمزی – نیکو پارکر – مارلی دندریج – آنا تورو و …

خلاصه سریال

اتفاقات این سریال در سال 2033 رخ می دهد و نشان دهنده رویدادهای مرتبط 20 سال پس از اپیدمی یک بیماری قارچی است. این بیماری بر مغز افراد تاثیر می گذارد و آنها را دیوانه می کند. افراد مبتلا به این بیماری به تدریج بینایی خود را از دست می دهند. آنها از اکو ادراک خود برای یافتن افراد دیگر استفاده می کنند و پس از یافتن آنها سعی می کنند گلوی خود را بیرون بیاورند.

جواهر و مرلین در دنیای پسا آخرالزمانی سریال The Last of Us

کل داستان این سریال همان داستانی است که همه می دانیم. “داستان این سریال 20 سال پس از نابودی تمدن اتفاق می افتد. جول استخدام می شود تا دختری 14 ساله به نام الی را از منطقه قرنطینه خارج کند و به مقصد مورد نظر برساند. آخرین سریال بازمانده ما، بدون هیچ ترس و خجالتی، هدف قرار داده شده است که به همه آن خاطرات دردناک و غم انگیز بدون ذره ای جان ببخشد و شرایطی را برای ما فراهم کند تا یک بار دیگر آنها را تجربه کنیم.

در مورد سریال

اگر به بازی های ویدیویی علاقه دارید، حتما نام The Last of Us را شنیده اید. حتی اگر این سریال را بازی نکرده باشید، مطمئناً چیزی در مورد آن می دانید. این بازی پسا آخرالزمانی به قدری موفق بود که HBO در نهایت تصمیم گرفت یک سریال تلویزیونی بر اساس آن بسازد.

“آخرین ما” این سریال در 15 ژانویه 2023 به نمایش درآمد. چندین منتقد آن را بهترین اقتباس از یک بازی ویدیویی نامیدند. این سریال افتخارات زیادی کسب کرد، از جمله هشت نامزدی از ۲۴ نامزدی جایزه امی Primetime. اولین نمایش این سریال در روز اول توسط 4.7 میلیون بیننده تماشا کردند که دومین پخش برتر HBO از سال 2010 و نزدیک به 40 میلیون بیننده در دو ماه بود.

قسمت اول The Last of Us دارای بسیاری از کارهای جهان سازی و رومیزی است. سریال باید شخصیت هایش به خصوص جوئل (پدرو پاسکال) را معرفی کند و قوانین خاصی را در این جهنم پسا آخرالزمانی وضع کند. نتیجه این اقدام چشمگیر و کارآمد است. واضح است که کریگ مازین و نیل دراکمن قوانین این ژانر را درک می کنند و واضح است که HBO مبلغ قابل توجهی را برای تولید سریال سرمایه گذاری کرده است. این یک زمین بازی فوق العاده برای نشان دادن یک دنیای ترسناک است.

آخرین کلمه

برای لذت بردن از این سری نیازی به تجربه این بازی نیست. کریگ مازین و نیل دراکمن به عنوان خالقان این اثر، در یک سریال پسا آخرالزمانی که برای همه توصیه می شود، به سطح جدیدی از خلاقیت رسیدند.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا