اخبار روز

طلا دوباره سر به فلک کشید


به گزارش مانیبان، بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا در نخستین ساعات معاملات روز دوشنبه با وجود افزایش ارزش دلار در محدوده 2295 دلار قرار دارد. به دلیل کاهش زودهنگام نرخ بهره فدرال رزرو و انتشار اخباری مبنی بر اینکه بانک مرکزی چین پس از 18 ماه خرید خود را متوقف کرده است، قیمت طلا در روز جمعه به پایین ترین سطح خود در یک ماه گذشته رسید.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.7 درصد افزایش به 2297 دلار و 77 سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.55 درصد کاهش به 2312 دلار و 30 سنت رسید.

آمار اشتغال ایالات متحده در ماه مه بهتر از حد انتظار بود و باعث شد تا معامله گران احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو را کاهش دهند. بر اساس آمار وزارت کار ایالات متحده، حقوق و دستمزد کارکنان بخش غیرکشاورزی در این کشور در ماه می 272000 نفر افزایش یافته است که این رقم بالاتر از 165000 نفر ثبت شده در ماه آوریل است. این در حالی است که نرخ بیکاری از 3.9 درصد در آوریل به 4 درصد در اردیبهشت ماه افزایش یافته است.

این اطلاعات باعث افزایش ارزش دلار می شود و افزایش ارزش دلار، خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران می کند.

بازارهای مالی اکنون 49 درصد احتمال دارد که نرخ بهره از ماه سپتامبر کاهش یابد. این رقم قبلاً برابر با 68 درصد بود.

از سوی دیگر، بانک مرکزی چین برای سال یکی یکی از بزرگترین خریداران طلا، روند خرید 18 ماهه این فلز گرانبها را در ماه می متوقف کرد. قیمت طلا در آوریل و می به بالاترین میزان خود رسید. نگرانی از کاهش تقاضا برای طلا بر خرید این فلز گرانبها تاثیر گذاشته است.

چین در پایان ماه می 72.80 میلیون اونس طلا خریداری کرده بود که نسبت به آوریل تغییری نکرده بود. ارزش ذخایر طلای چین در پایان ماه می به 170.96 میلیارد دلار رسید. این رقم در ماه آوریل معادل 167.96 میلیارد دلار بوده است.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.70 درصد افزایش به 29.65 دلار و پلاتین با 0.46 درصد افزایش به 972.24 دلار رسید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا