شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در سه اثر بزرگ با یکدیگر همکاری داشتند و حاصل هر همکاری خلق موقعیت های درخشان و آثار قدرتمند بود. طولانی ترین همکاری آنها به بازی در سه فصل از سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی برمی گردد. همکاری که بیشترین استقبال را برای مخاطبان به همراه داشت. دو همکاری دیگر آنها در دو اثر موفق کارنامه اصغر فرهادی بود. اولی «درباره الی» و دومی «فروشنده» بود. فیلم هایی که هنوز پس از گذشت سال ها ارزش خود را از دست نداده اند و همچنان طرفداران طرفدار پاکستانی دارند.

به گزارش بازتاب آنلاین، اولین همکاری شهاب حسینی و ترانه علیدوستی زمانی رقم خورد که هر دو به جایگاه ویژه ای در سینمای ایران رسیدند و تجربه همکاری با بازیگران و کارگردانان مهم را داشتند. آنها اولین حضور مشترک خود را در «درباره الی» در سال 2007 انجام دادند. نگاهی می اندازیم به تجربیات موفق آنها در کنار هم.

درباره الی | اصغر فرهادی ۱۳۸۷

اولین همکاری شهاب و ترانه در فیلم «درباره الی» بود.

اولین همکاری شهاب حسینی و ترانه علیدوستی به فیلم «درباره الی» به کارگردانی اصغر فرهادی برمی گردد. حسینی در نقش جوانی به نام احمد بود که پس از جدایی از همسرش به ایران بازگشت و دوستانش قصد داشتند او را برای تفریح ​​به شمال ببرند. سپیده دم یکی در میان این دوستان، الی، مربی مهدکودک، دخترش را به ملاقات احمد دعوت کرد. همراهی حسینی و علیدوستی در این فیلم عالی است. نبود. چون خیلی زود علیدوستی بعد از ناپدید شدن الی بازی را ترک می کرد و از آن به بعد همه چیز بدون او به هم می ریخت. دیالوگ الی و احمد در ابتدای فیلم یکی سکانس ها را به یاد ماندنی تر کرد. علی علت جدایی آنها را از احمد جویا شد و گفت: یک روز صبح از خواب بیدار شدیم و دست و صورت خود را شستیم و صبحانه خوردیم و به من گفت پایان تلخ بهتر از تلخی بی پایان است. حسینی برای این فیلم دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد جشنواره بیست و هفتم را دریافت کرد.

شهرزاد حسن فتحی ۱۳۹۳

شهاب حسینی و ترانه علیدوستی سه همکاری درخشان در این فیلم ها داشتند
سریال شهرزاد یکی یکی از جالب ترین همکاری های شهاب حسینی و ترانه علیدوستی است.

یکی یکی از درخشان ترین همکاری های شهاب حسینی و ترانه علیدوستی را در سریال «شهرزاد» دیدیم. در ابتدای سریال، حسینی در نقش قباد به عنوان داماد یک آقازاده و شخصیتی بی ریشه و بی هدف معرفی شد؛ او در این سریال به عنوان داماد نجیب زاده معرفی شد. مردی که با همسرش بدخلقی داشت همیشه گوش به فرمان بزرگ استاد بود و هیچ اختیاری بر خود نداشت. او بخش مهمی از زندگی خود را در قمار و شرط بندی گذراند و با عشق راه میانه ای نداشت. در واقع دقیقا برعکس شخصیت فرهاد بود. وقتی آن بزرگوار شهرزاد را مجبور کرد که فرهاد را رها کند و با قباد ازدواج کند، همه بیشتر از قباد متنفر شدند. چون به هر حال او باید به عنوان رقیب عشقی فرهاد ظاهر می شد و با توجه به ویژگی های او اصلا امکان پذیر نیست. نبود. بلافاصله پس از ازدواج با ویژگی های جدید قباد مواجه شدیم. در واقع ورود شهرزاد به زندگی قباد باعث شد تا عشق واقعی را تجربه کند و جنبه های جدیدی از شخصیت خود را نشان دهد. تا جایی که او از یک شخصیت منفور به یک فرد دوست داشتنی تبدیل شد. مردی که حاضر بود برای پس گرفتن معشوقش دست به هر کاری بزند. از آن پس قباد که شخصیتی لسه فر داشت، ناگهان جای خود را با فرهاد عاشق پیشه عوض کرد. فرهاد هرگز تلاشی را که قباد برای گرفتن شهرزاد انجام داد، انجام نداد. از این رو، او به عنوان یک عاشق، مورد قبول عموم مردم قرار گرفت. جذابیت قباد و احساساتش نسبت به شهرزاد به حدی افزایش یافت که وقتی در قسمت پایانی گلوله خورد، طرفدارانش در فضای مجازی با صدای بلند اعتراض کردند و از پایان تلخ سریال گلایه کردند.

فروشنده | اصغر فرهادی ۱۳۹۳

شهاب حسینی و ترانه علیدوستی سه همکاری درخشان در این فیلم ها داشتند
«فروشنده» سومین و تا کنون آخرین آهنگ با همکاری علیدوستی و شهاب حسینی است.

شهاب حسینی و ترانه علیدوستی در نقش عماد و رعنا در فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی بعد از «شیرزاد» زوج جذابی را ساختند. عماد مردی فرهیخته، تحصیلکرده و خوش بین از طبقه متوسط ​​جامعه بود. مردی که در مدرسه ادبیات درس می داد و شب ها روی صحنه تئاتر اجرا می کرد. زندگی عادی او توسط غریبه ای که حریم خصوصی او را زیر پا گذاشته و به همسرش رعنا آسیب می رساند، مختل می شود. رعنا که بازیگر تئاتر هم بود بر اثر این حمله دچار اختلالات روحی زیادی شد و از خود، خانواده و جامعه می ترسید. رفتار و حالت عصبی عماد او را آزار می داد و نمی خواست چیزی از این ماجرا بداند. از طرفی عماد هر کاری کرد نتوانست موضوع تجاوز مجدد به همسرش را هضم کند. از مردی مهربان و صمیمی در مدت کوتاهی تبدیل به فردی بدبین و خشن شد که دیگر نمی توانست بر اعصاب خود مسلط باشد و نمی توانست منطقی رفتار کند. او تبدیل به فردی سرکش شد و همین مشکل به بحران روحی رعنا دامن زد. رفتار این دو شخصیت «فروشنده» به تدریج در طول فیلم تغییر کرد و این فروپاشی روحی در ظاهر هر دو به وضوح نمایان بود. همزمان در نمایشنامه «مرگ فروشنده» آرتور میلر بازی می کردند و عواقب این فروپاشی در آن نمایش نیز مشهود بود. حسینی در سال ۱۳۹۵ برای ایفای این نقش برنده نخل طلای بهترین بازیگر مرد از جشنواره فیلم کن شد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما