پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام فیلم: بازگشت

کارگردان: علی غفاری

تهیه کننده: محسن علی اکبری

نویسنده: علی طالب زاده

محصول کشور: ایران

تاریخ انتشار: 1392

بازیگران: حمید فرخ نژاد، فرهاد قاهمیان، علیسا کاچر، صالح میرزا آقایی، سیاوش چراغی پور، علیرام نورایی، بهنام تشکر، احمد نجفی، شیرین یزدانبخش، علی روئین تن.

خلاصه داستان

کامبک علیرغم فروش ضعیفش، فیلمی بسیار خوش ساخت بود، فیلمی که در تمام بخش های جشنواره فجر نامزد دریافت جایزه شد. فیلمی که داستان یازده تن طلایی را روایت می کند که ایران برای جنگ جهانی دوم از شوروی طلب کرده است. این فیلم 4 سیمرغ بلورین را به خانه آورد. بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد که حمید فرخ نژاد بود، بهترین جلوه های ویژه میدانی و بهترین تدوین.
فیلمبرداری این فیلم خوب ایرانی در 4 کشور ایران، ارمنستان، لهستان و روسیه انجام شد.

در مورد سریال

فیلم «استراداد» به کارگردانی علی غفاری مضمونی تازه در تاریخ معاصر را به تصویر می کشد. واقعی بودن داستان فیلم «استرادا» یا برداشت آزاد از یک واقعیت تاریخی، تأثیر چندانی بر بیننده فیلم نمی گذارد، زیرا با توجه به همان ذهنیتی که بیشتر آثار ساخته شده در تاریخ را به وجود آورده است. در دوران معاصر، تماشاگران احساس می‌کنند که در نهایت با فیلمی مواجه خواهند شد که در آن همه اعضا و کارکنان یک سیستم دوران گذشته فاسد و خائن نشان داده می‌شوند. فیلم «بازگشت» محصول همین نگرش است. با تمام این اوصاف، شروع جذاب فیلم و پیچش های فیلمنامه از نیمه اول تا اواسط آن، همراه با طراحی خوب صحنه و لباس و فیلمبرداری همیشه مورد احترام محمود کلاری، مخاطب را به تماشای آن وادار می کند. و داستان فیلم را دنبال کنید. با این حال، به نظر می رسد که فیلمنامه نتوانست جذابیت اولیه خود را در نیمه دوم تا پایان حفظ کند. به همین دلیل گره های روایی که در دقایق پایانی فیلم در ذهن تماشاگر شکل می گیرد به صورت بمباران اطلاعاتی عمل می کند که با توجه به حجم و گستردگی خود باعث سردرگمی می شود.

معرفی فیلم استرداد. سایت بازتاب آنلاین

«استرادا» داستانی دارد و تا حد زیادی آن را روایت می کند. قهرمانی باورپذیر (با بازی حمید فرخ نژاد) و البته ضدقهرمانانی دارد.

با این حال، اگر بتوان قسمت پایانی فیلمنامه را با حوصله و دقت بیشتری نوشت، بدون شک مخاطب اثر ماندگارتری پیدا می کرد. اما با اندک بضاعت سینمای ایران، بنا به دلایل و عواملی که در بالا ذکر شد، «استراداد» فیلم شایسته ای است که در نهایت مخاطبان طلبکار خود را راضی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما