اخبار خودرو

اولین خودروی برقی به دست مشتریان رسید

اولین خودروی برقی به دست مشتریان رسید

اولین خودروی برقی بازار ایران که چندی پیش به فروش رسید ظهر امروز به دست مشتریان رسید. Skywell ET5 اولین خودروی برقی و هوشمند بازار ایران است که توسط شرکت نبکا مونتاژ شده و هم اکنون با ثبت ملی در دسترس خریداران قرار گرفته است.

به گزارش خودروکار، ظهر امروز اولین دسته از مشتریان Skywell ET5 این کراس اوور برقی مونتاژ شده را با ثبت ملی دریافت کردند. این مراسم با حضور تنی چند از مددجویان، مدیرعامل شرکت ماکو، مدیرعامل شرکت نبکا، خبرنگاران و … برگزار شد. به گفته پویا سالاری، مدیرعامل شرکت نبکا، از این پس تحویل Skywell ET5 با سرعت بیشتری انجام می شود و به زودی تیراژ قابل توجه اولین خودروی برقی بازار ایران به دست خریداران خواهد رسید.

ویدیوی معرفی Skywell ET5; اولین خودروی برقی موجود در بازار

این کراس اوور مجهز به یک موتور الکتریکی تکی است که روی محور جلو نصب شده است. حداکثر توان تولید ET5 204 رزومه و در نهایت گشتاور دارای 320 نیوتن متر است. ظرفیت باتری های این خودرو 72 کیلووات ساعت است که با شارژ کامل می تواند مسافتی معادل 520 کیلومتر را طی کند. با شارژرهای سریع، ظرفیت باتری را می توان در کمتر از 40 دقیقه از 20 به 80 درصد افزایش داد.

اولین خودروی برقی بازار ایران با امکاناتی مانند شش کیسه هوا سیستم 10 امتیازی کنترل پایداری الکتریکیسیستم کنترل استارت در سربالایی، رادار خط خوان، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار، سقف پانوراما برقی، ترمز دستی برقی، نگه داشتن خودکار، فرمان برقی، کروز کنترل تطبیقیترمز اضطراری، سرمایش و گرمایش صندلی های جلو، صندلی های جلو برقی، تنظیم برقی صندلی دانش آموز از ردیف عقب، زانوبند راننده، ماساژور صندلی راننده، حافظه صندلی راننده، تهویه اتوماتیک، تصفیه هوای کابین، نور بالا اتوماتیک، صندوق عقب درب عقب برقی مجهز به سنسور حرکت پا، استارت دکمه فشاری، شارژر بی سیم تلفن همراه و تنظیم حالت رانندگی است.

منبع:آخرخودرو

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا