اخبار روز

افزایش قابل توجه پاداش برای معرفی مراکز غیرمجاز ارزهای دیجیتال

مدیرعامل شرکت توانیر از افزایش قابل توجه پاداش شناسایی و راه اندازی تولیدکنندگان غیرمجاز ارزهای دیجیتال در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی توضیح داد: شناسایی و شناسایی عاملان مراکز غیرمجاز تولید ارزهای دیجیتال توسط اشخاص حقیقی، حقوقی و نهادهای امنیتی و انتظامی منوط به دریافت اجرت المثل و حق افشا از ۲۲ است. اردیبهشت ماه امسال اجرایی شد.

وی ضمن هشدار به عوامل مراکز غیرمجاز، تصریح کرد: پاداش معرفی مراکز معدنی غیرمجاز در دو مرحله پرداخت می شود و اشخاص حقیقی یا حقوقی موارد مشکوک را در سایت توانیر به نشانی www.tavanir.org.ir و در گزارش می توانند گزارش دهند. منطقه ثبت نام ارز دیجیتال غیرمجاز

وی در خصوص افزایش دو برابری سقف پاداش کشف معدنچیان غیرمجاز در دستگاه های دولتی، تصریح کرد: پاداش سطح اول شامل اعطای یک میلیون تومان برای راه اندازی هر دستگاه ماینر غیرمجاز، تا سقف 25 میلیون تومان برای راه اندازی مراکز غیرمجاز خصوصی و تا سقف 50 میلیون تومان برای معرفی معدنچیان غیرمجاز در مراکز دولتی و غیردولتی با استفاده از بودجه عمومی در نظر گرفته شده و ظرف 15 روز کاری به دستگاه شناسایی پرداخت می شود.

رجبی مشهدی قسمت دوم جوایز را بر اساس مدت و میزان مصرف غیرمجاز برق در مراکز غیرمجاز ارزهای دیجیتال محاسبه کرد و گفت: بیش از یک سوم این قسمت از پاداش ظرف 40 روز به عامل شناسایی پرداخت می شود و استراحت به ضابطین انتظامی و ضابطین قضایی پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: تا قبل از اعلام نسخه جدید، سقف پاداش برای معرفی مراکز غیرمجاز ارزهای دیجیتال 10 میلیون تومان بود که تنها بر اساس مدت زمان و میزان مصرف انرژی غیرمجاز محاسبه و پرداخت می شد و پاداش ها در یک واحد تعیین می شد. مبلغ 1.5 درصد قیمت هر کیلووات ساعت برق مصرفی. این ضریب اکنون به 3 درصد افزایش یافته است و علاوه بر پاداش بر اساس تعداد ماینرهای کشف شده پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه حفظ رازداری و هویت خبرنگاران مراکز غیرمجاز یکی از الزاماتی است که در این سیاست تاکید شده است، افزود: معرفی ماینرهای غیرمجاز علاوه بر جلوگیری از سوء استفاده و اتلاف انرژی، از آسیب به سیستم های برق نیز جلوگیری می کند. «تجهیزات شبکه و لوازم برقی مشترکین کند هستند و نقش مهمی در جلوگیری از قطع برق و تامین برق قابل اطمینان و پایدار به مصرف کنندگان، به ویژه در شرایط شبکه بالا دارند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا