اخبار روز

اطلاعیه مهم در خصوص واریز 14 میلیون سود سهام از روز شنبه؟

سهام عدالت | پلیس فتا از طریق پیامک نسبت به سرمایه گذاری سهام عدالت به شهروندان هشدار داد.

پلیس فتا پیامک داد: هشدار مهم؛ هرگز به پیام هایی که دریافت می کنید و حاوی لینک های دوستان و آشنایان تحت عنوان سود سهام، بسته غذایی و سبد خرید رایگان است توجه نکنید. این پیام ها توسط کلاهبرداران با هک کردن تلفن مخاطبین شما و تخلیه حساب شما ارسال می شود.

آخر آذر در ماه سال گذشته مرحله اول عملکرد سال مالی 1401 شرکت ها به حساب سهامداران واریز شد، مرحله دوم سود سهام در تاریخ 24 مارس پرداخت شد. بر اساس اعلام سازمان بورس، در فاز دوم، صاحبان سبد سهام 492 هزار تومانی مبلغ 446 هزار تومان، 532 هزار تومان 482 هزار تومان و یک میلیون تومان 906 هزار تومان دریافت کردند.

به دلیل سوء نیت برخی شرکت ها، واریز این سود اکنون در دو مرحله انجام نشده و به مرحله سوم کشیده شده است. در این زمینه 28 فروردین ماه مجید عشقی، رئیس این سازمان فاش کرد: «یک سری اتفاقات رخ داده که منجر به تخلف برخی از شرکت‌ها و ناتوانی در پرداخت سود سهام شده است.» ما نیز امیدواریم خرداد ما می توانیم این سودها را جمع آوری کنیم و سود سهام باقی مانده را تقسیم کنیم. البته زمان دقیق آن را شورای عالی بورس باید تعیین کند.

در همین راستا، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، با توجه به اینکه این سود هنوز واریز نشده است، اعلام کرد که «با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت واریز نکرده‌اند برخورد قانونی خواهد شد».

خاندوزی توضیح داد: سود سهام در سال 1401 اسفند در سال 1402 واریز شده است اما مقدار کمی نیز باقی مانده است که حدود 20 هزار میلیارد تومان است و به خصوص سه دسته فولاد، پالایشگاه و پتروشیمی هنوز به تعهد خود برای پرداخت سود عمل نکرده اند.

وی گفت: سازمان بورس با شرکت هایی که به تعهدات خود عمل نکرده اند برخورد قانونی خواهد کرد. انتشار سهام مستلزم احقاق حقوق سهامداران خرد است. امیدواریم این موضوع تا پایان دولت سیزدهم حل شود.

راه اندازی فاز اولیه معرفی سامانه هوشمند تأیید الکترونیکی سهام ستاره ها یکی یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم است، این سامانه ابتکاری در حوزه های مختلف است و درگاه های مختلف قضایی، مالی و بانکی را به هم متصل می کند.

به گفته سید احسن خاندوزی، وزیر اقتصاد در دولت سیزدهم، این نوآوری از ظرفیت هایی بهره می برد که در اقتصاد ایران وجود داشت اما به رسمیت شناخته نشد و یا در روش های کاغذی سنتی با ردیابی شخصی و تشریفات بسیار سخت استفاده شد.

به گفته وزیر اقتصاد، با راه اندازی این سامانه در فاز اول، جمعیت حدود 50 میلیونی سهامدار کشور می توانند به صورت آنلاین و بدون تشریفات شخصی و مسیرهای خسته کننده اداری و بازی های کاغذی که وجود دارد، با سیستم بانکی تعامل داشته باشند. شبکه اداری کشور معمولاً از دارایی ها به عنوان وثیقه استفاده می کند.

هدف این سیستم همه سهامداران است، نه تنها صاحبان سهام، بلکه گروه بزرگی از سهامداران که می توانند از این سیستم بهره ببرند. سهامدارانی که اوراق مشارکت یا دولتی خریداری کرده و یا در اوراق گواهی سپرده و طلا ثبت کرده اند می توانند از این سامانه هوشمند استفاده کنند. عنوان تایید و قرض گرفتن کاربر را دریافت کنید.

شناسایی دارایی های بورس یکی یکی از دستاوردهای این سیستم است: مردم سهام را امری زودگذر می‌دانند و اکثریت جامعه فکر می‌کنند که بازار سهام دچار نوسان یا سفته‌بازی می‌شود، اما با امکان تأیید هوشمند دارایی‌های موجود در پرتفوی سهام، می‌توان به آن اشاره کرد. در طول سال ها تایید شده است و چندین مزیت اساسی برای اقتصاد کشور دارد که عبارتند از:

1. پول در گردش کاهش می یابد و همراه با آن تورم و خلق پول کاهش می یابد و دولت می تواند قیمت ارز و مولفه های کلان اقتصادی را کنترل کند. یکی یکی از مولفه های کنترل تورم کاهش پول در گردش است و محدودیت هایی که در سال های اخیر برای نقل و انتقال وجوه به مقدار زیاد در نظر گرفته شده بود نیز به همین منظور اعمال شد و ایجاد این سامانه امکان قفل شدن را کاهش داده است. پول و نه در بازارهای غیرمولد مانند ارز و طلا. از طرفی می تواند نیازهای افراد را نیز برآورده کند.

2. شرکت های سرمایه گذاری می توانند از دارایی مصوب برای مدت یک سال دیگر استفاده کرده و از این دارایی برای اقداماتی از قبیل افزایش سرمایه، تامین مالی و اجرای طرح های توسعه ای شرکت استفاده کنند.

سهامداران نمی توانند اجباراً سهام خود را برای مدتی بفروشند و اگر سهام خود را نفروخته باشند ممکن است سهام آنها چندین برابر شود و سهامداری سودآوری را تجربه کرده اند و به همین دلیل امروز نیازهای خود را برآورده کرده اند و به این کار ادامه خواهند داد و ذخیره مطمئن خواهند کرد. برای فردا.

سامانه بررسی موجودی قوه قضاییه یکی این یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم است که باید برای دولت بعدی نیز توسعه بیشتری یابد.

تاکنون تنها چند بانک دولتی و دو بانک قرض الحسنه در این طرح عضویت دارند و برای توسعه آن از بانک های مختلف استفاده می شود.

14 میلیون سپرده دولتی برای سهامداران از شنبه؟

از ابتدای سال 2019 با بحث آزادسازی سهام، امکان داد و ستد، خرید و فروش فراهم شد و مردم می توانند در مورد مدیریت سهام خود تصمیم بگیرند. اکنون این پیش نیاز ایجاد شده است تا سهامدارانی که هنوز هیچ یک از سهام خود را نفروخته اند، بتوانند با اعتبارسنجی سهام خود در بانک، کارت اعتباری سهام دریافت کنند. در زیر توضیحات مفصلی در مورد این حوزه ارائه خواهیم کرد.

به گزارش تجارت نیوز، از ابتدای سال ۱۳۹۸ و با بحث آزادسازی سهام، امکان داد و ستد، خرید و فروش فراهم شد و مردم توانستند نحوه مدیریت سهام خود را انتخاب کنند. اکنون این پیش نیاز ایجاد شده است تا سهامدارانی که هنوز هیچ یک از سهام خود را نفروخته اند، بتوانند با اعتبارسنجی سهام خود در بانک، کارت اعتباری سهام دریافت کنند. در ادامه توضیحات مفصلی در مورد این حوزه ارائه می کنیم.

پس از ماه ها فراز و نشیب، طرح کارت اعتباری دارندگان سهام با تصمیم شورای عالی بورس و بانک مرکزی در دستور کار قرار گرفت و مشمولان آن می توانند تا سقف 60 درصد از ارزش سهام را دریافت کنند. سهام خود را از طریق این کارت. هدف از ارائه این تسهیلات با توجه به شرایط بورس، ایجاد انگیزه برای برگزاری این هلدینگ ها و کاهش فشار فروش در بازار است.

برای اخذ این تخفیف که به صورت کارت اعتباری به متقاضی پرداخت می شود، باید هویت فرد از طریق سامانه سجام احراز هویت شود که می تواند به صورت حضوری یا حضوری انجام شود.

سپس با ورود به اپلیکیشن EVA (سامانه ویژه بانک ملی) و ثبت اطلاعات خود، مراحل لازم برای دریافت کارت اعتباری سهام عدالت را طی خواهید کرد که به شرح زیر است:

کد کشور را وارد کنید

کد امنیتی را وارد کنید

شرایط اصلی را بپذیرید و تمبر را لغو کنید

ثبت کد پیامکی برای کاربر (این کد به شماره تلفن همراه اعلام شده در سامانه سهام عدالت ارسال می شود).

اطلاعات کاربر را بررسی کنید

تایید دو قرارداد مربوط (درخواست تایید سهام عدالت و حکم فروش/قرارداد مرابحه برای صدور کارت اعتباری)

کد امنیتی را وارد کنید

سهام عدالت متوفی

برای دریافت کارت اعتباری با سهام، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

کاربر ابتدا باید امضای دیجیتال خود را (در منوی گواهی امضا) تعریف کند.

این سرویس برای کاربران دارای سهام و دارای حساب نزد بانک ملی ایران در نظر گرفته شده است. در این صورت کاربر سهام خود را گرو می گذارد و می تواند از آن برای دریافت وام کارت اعتباری متناسب با ارزش فعلی سهام استفاده کند.

کارت اعتباری دریافتی قابل استفاده در فروشگاه های وین مارکت، افق کروش و رفاه می باشد.

برای استفاده از این سرویس، اطلاعات هویتی دارنده کارت (حساب) بانک مبدا باید با مالک سیم کارت مطابقت داشته باشد.

در منوی گزارش، کاربر می تواند تراکنش کارت اعتباری مختص این وام را مشاهده کند.

پس از انجام مراحل ثبت اطلاعات در این سامانه، طی دو تا سه روز کارت اعتباری دیجیتال صادر می شود. دارندگان کارت می توانند با اسکن بارکد فروشگاه و تعیین مبلغ با استفاده از کارت اعتباری، خرید خود را در فروشگاه های مذکور انجام دهند.

مدت بازپرداخت اقساط سهام عدالت نیز سه سال است و در صورت بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی از سوی متقاضیان ظرف یک ماه، سودی به آن تعلق نخواهد گرفت. در صورت عدم بازپرداخت وجه پس از یک ماه، تسهیلات سه ساله برای بازپرداخت در نظر گرفته می شود و کارمزد متفاوت است.

تبصره: سهامدارانی که وام 10 میلیون تومانی دریافت می کنند باید 362 هزار تومان و کسانی که وام 5 میلیون تومانی دریافت می کنند باید 181 هزار تومان بابت قسط پرداخت کنند.

افرادی که دارای حساب جاری یا سرمایه گذاری کوتاه مدت در بانک سینا هستند می توانند برای طرح تسهیلات «نرگس» اقدام کنند. این وام با حداقل سود ارائه می شود.

متقاضیان وام پروژه نرگس برای دریافت این تسهیلات 300 میلیونی موظف به ایجاد حساب کاربری حداقل دو ماهه یا حداکثر 12 ماهه می باشند. سقف سقف این وام 300 میلیون تومان است و نرخ سود آن بسته به مدت وام، بازپرداخت و نسبت حقوق صاحبان سهام متغیر است اما عموماً کمتر از 10 درصد و بیش از 20 درصد نیست.

افرادی که مایل به اخذ این تسهیلات هستند باید ضامن رسمی به بانک ارائه کنند و اعتبار مورد نیاز این مجموعه را داشته باشند. امکان پرداخت اقساط این تسهیلات در مدت 60 ماه وجود دارد.

با توجه به شرایط اعلام شده و با در نظر گرفتن حداقل نرخ سود این تسهیلات، مبلغ هر قسط 4 میلیون و 249 هزار و 409 تومان است. سود کل تسهیلات 54 میلیون و 964 هزار و 537 تومان و جمع وام و سود آن نیز 255 میلیون و 64 هزار و 537 تومان است.

لازم به ذکر است این فرصت برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مهیا است و نمی توانند از این وام استفاده کنند. در هر مرحله از فرآیند وام، افراد حقیقی این امکان را دارند که در صورت تمایل مبلغ وام را بین بستگان درجه یک خود مانند والدین توزیع کنند. ب- پدر، مادر، همسر، فرزندان و خواهر و برادرش.

منبع: ثناپرس

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا