خودروی ۲۵ هزار دلاری جیپ بر اساس پلتفرمی مشترک با سیتروئن تولید می شود

این روزها شرکت جیپ با ارائه واگنر اس توجه تمامی مجلات خودرویی را به خود جلب کرده است.این کراس اوور اولین مدل جیپ تمام برقی در آمریکا به حساب می آید و قیمتی معادل 72 هزار دلار دارد. با چنین قیمت بالایی، طبیعتا بسیاری از مشتریان قادر به خرید واگنر اس نخواهند بود.

به گفته کارلوس تاوارس، مدیرعامل گروه Stellantis، از تجربه مدل سیتروئن e-C3 برای ساخت خودرویی اقتصادی با برند جیپ استفاده خواهد شد. شاید بدانید سیتروئن e-C3 قیمتی معادل 20 هزار یورو دارد. در صورت عرضه در آینده نزدیک، سومین مدل تمام الکتریکی جیپ در ایالات متحده پس از Wagoner S و Recon خواهد بود.

در حال حاضر به غیر از قیمت تقریبی و در دسترس بودن در آینده نزدیک، هیچ اطلاعاتی از مدل برقی ارزان قیمت جیپ در دست نیست. اما با کنار هم قرار دادن تکه های پازل می توان برخی ویژگی ها را پیش بینی کرد. از آنجایی که سیتروئن و جیپ از اعضای گروه Stlantis هستند، به احتمال بسیار زیاد محصول بعدی این شرکت آمریکایی شباهت های فنی زیادی با e-C3 داشته باشد. این امر باعث می شود هزینه تولید و در نتیجه قیمت نهایی کاهش یابد.

جیپ 25000 دلاری بر روی پلت فرم مشترک با سیتروئن ساخته شده است
خودروی ۲۵ هزار دلاری جیپ بر اساس پلتفرمی مشترک با سیتروئن تولید می شود

شاید بدانید که سیتروئن e-C3 بر اساس پلتفرم به اصطلاح «خودروی هوشمند» تولید شده است. این پلتفرم در اصل متعلق به گروه Stellantis است، بنابراین استفاده از آن در سایر محصولات این گروه بزرگ چند ملیتی تعجب آور نخواهد بود. موتور استفاده شده در سیتروئن e-C3 چندان قدرتمند نیست. این خودرو نیروی خود را از یک موتور الکتریکی با قابلیت تولید 111 اسب بخار نیرو دریافت می کند. از نظر مسافت طی شده، این خودروی فرانسوی چندان قدرتمند نیست و با یک بار شارژ می تواند 199 مایل یا حدود 320 کیلومتر را طی کند.

منبع:آخرخودرو

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما