به گزارش بازتاب آنلاین آنلاین، مینو پادا به دنیا آمد اردیبهشت ماه در سال 1337 در سن 10 سالگی وارد هنرستان موسیقی ملی شد و ویولن را به عنوان ساز تخصصی خود انتخاب کرد. تحصیلات موسیقی خود را زیر نظر پروفسور جوژ مارتیروسیان آغاز کرد و همچنین سازهای پیانو و تمبک را از سال اول دبیرستان آموخت.

پس از فارغ التحصیلی از هنرستان، وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و تحصیلات خود را ادامه داد. از 16 سالگی در ارکستر فرهنگ و هنر، ارکستر زنان و گروه تمبک این وزارتخانه به سرپرستی استاد محمد اسماعیل شرکت کرد، اجراهای زیادی در اکثر شهرهای ایران داشت. در این زمان تدریس ویولن و کمانچه را نیز در مرکز حفظ و پخش موسیقی (صدا و سیما) آغاز کرد و این همکاری تا پایان مرکز ادامه داشت.

این هنرمند پس از انقلاب اسلامی نیز در چندین گروه و آثار صوتی فعالیت داشت و کنسرت های داخلی و خارجی برگزار کرد. وی اخیراً عمدتاً به عنوان مدرس در دانشکده موسیقی پودمانی و بنیاد رودکی و همچنین در دوره‌های آزاد معتبر مشغول به کار بوده است.

مراسم تشییع پیکر مرحوم مینو پافده روز جمعه 27 خردادماه ساعت 10 صبح از قطعه هنرمندان بهشت ​​زهرا (س) تهران برگزار می شود.




اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :