اخبار روز

فاجعه در سودان / قتل عام بیش از 100 نفر در یک روستا

در پی حمله شبه نظامیان گروه «واکنش سریع» به رهبری «محمد حمدان دغلو» به روستای مرکزی «واد النوره» در استان «الجزیره» سودان، تاکنون بیش از 100 روستایی کشته شده اند.

به گزارش تسنیم از سایت العربی، کمیته های مقاومت مدنی سودان اعلام کردند که این حمله و محاصره از صبح روز چهارشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و عناصر گروه “واکنش سریع” به شدت به روستای “واد النوره” حمله می کنند. “با انواع سلاح ها آن را هدف گرفته اند و در صدد اشغال آن هستند.

از آغاز درگیری میان ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حکومتی این کشور و گروه «واکنش سریع» به رهبری «محمد حمدان دقلو» به نام «حمیداتی» از آوریل 2023، حدود 15000 نفر کشته و بیش از 8 میلیون نفر آواره شدند. سازمان ملل بارها نسبت به وقوع فاجعه انسانی قریب الوقوع در این کشور هشدار داده است.

علاوه بر این، چهار استان سودان به نام‌های «دارفور شمالی»، «دارفور جنوبی»، «دارفور غربی»، «دارفور شرقی» و «دارفور مرکزی» توسط نیروهای استقرار سریع اشغال شدند.

ناظران بر این باورند که گروه نیروی واکنش سریع متشکل از 100000 سرباز است و حمیدتی طی سه سال گذشته کمپینی را برای جذب نیروهای بیشتر به راه انداخته بود. کارشناسان می گویند که این نیروها عمدتاً از غرب سودان، نزدیک دارفور، و از مناطقی می آیند که مدت ها مورد غفلت دولت قرار گرفته بود، از جمله مناطقی در شرق نزدیک دریای سرخ و در امتداد مرز با سودان جنوبی.

به گفته ناظران امور سودان، حمیدتی رهبر یک گروه شبه نظامی خطرناک و جنایتکار در منطقه دارفور در غرب سودان بود و با اینکه تحصیلات زیادی نداشت، عمر البشیر به او درجه ستوانی داد. -کمک های بشیر توسعه یافت و خانواده اش از طریق استخراج طلا و دامداری به ثروت زیادی دست یافتند.

نیروهای واکنش سریع سودان به فرماندهی حمیدتی نیز در ائتلاف عربی در جنگ یمن شرکت داشتند و همین عامل باعث شد تا وی روابط نزدیکی با امارات و عربستان سعودی برقرار کند و از طریق مشارکت نیروهای خود در یمن مبالغ قابل توجهی به دست آورد. جنگ.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا