اخبار روز

دستورالعمل هایی برای درمان بهتر برخی از انواع سرطان

پزشکان در بزرگترین کنفرانس سالانه بین‌المللی سرطان اعلام کردند: کاهش شدت و اثربخشی روش‌های درمان سرطان می‌تواند زندگی بیماران مبتلا به سه نوع سرطان را بدون تغییر در نتایج درمان آسان‌تر کند.

به گزارش ایسنا، این نتایج بخشی از یک مطالعه طولانی مدت است که بررسی می کند آیا جراحی های کمتر، شیمی درمانی کمتر و پرتوهای کمتر می تواند به بیماران کمک کند تا زندگی طولانی تر و راحت تری داشته باشند یا خیر.

این مطالعات سرطان تخمدان، سرطان مری و سرطان لنفوم هوچکین (نوعی سرطان خون) را بررسی کردند.

سی سال پیش، تحقیقات سرطان بر روی درمان‌های تهاجمی‌تر و مؤثرتر متمرکز شد، نه کمتر.

در یک مثال تکان دهنده، به زنان مبتلا به سرطان سینه پیشرفته دوزهای بالای شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان تا حد مرگ داده شد. برای بهبود مراقبت و درمان سرطان، محققان اکنون می پرسند که آیا ما به تمام روش های درمان سرطان که در گذشته استفاده می کردیم نیاز داریم؟

دکتر. «تاتیانا کولفسکا» می گوید: این سؤالی است که باید بارها و بارها از خود بپرسیم.

استفاده کمتر از روش های درمانی ذکر شده به دلیل تقویت اثربخشی داروهای موثر است. دکتر. ویلیام نلسون از دانشکده پزشکی جانز هاپکینز که در این تحقیق شرکت نداشت، گفت: «خبر خوب این است که درمان نه تنها مؤثرتر خواهد بود، بلکه تحمل آن آسان‌تر و عوارض جانبی کمتری نیز خواهد داشت. عوارض کوتاه مدت و بلند مدت

نتایج این تحقیق در کنفرانس انجمن سرطان آمریکا در شیکاگو مورد بحث قرار گرفت و نیویورک پست به برخی از نکات مهم آن اشاره کرد.

سرطان تخمدان

محققان فرانسوی دریافته‌اند که حذف توده‌ها یا غدد لنفاوی که در طول جراحی سرطان پیشرفته تخمدان سالم به نظر می‌رسند، بی‌خطر است. مطالعه جدید نتایج جراحی 379 بیمار را مقایسه کرد که نیمی از آنها غدد لنفاوی خود را برداشتند و نیمی از آنها این کار را نکردند. بعد از 9 سال، هیچ تفاوتی در طول عمر در بین این افراد مشاهده نشد و افرادی که جراحی خفیف تری داشتند، عوارض کمتری مانند نیاز به تزریق خون داشتند.

سرطان مری

مطالعه ای در آلمان 438 فرد مبتلا به نوعی سرطان مری را که می توان با جراحی درمان کرد، مورد بررسی قرار داد. نیمی از این بیماران روش معمول شیمی درمانی و جراحی مری – لوله ای که غذا را از حلق به معده می برد – دریافت کردند و نیمی دیگر از بیماران علاوه بر پرتودرمانی، روش درمانی دیگری نیز دریافت کردند. البته هر دو روش استاندارد بوده و به محل مری بستگی دارد.

پس از سه سال، 57 درصد از کسانی که شیمی درمانی و جراحی دریافت کردند، در مقایسه با 51 درصد از کسانی که شیمی درمانی، جراحی و پرتودرمانی دریافت کردند، زنده بودند.

سرطان لنفوم هوچکین

مقایسه دو رژیم (دوز، ترتیب و دفعات تزریق) شیمی درمانی برای لنفوم هوچکین پیشرفته نشان داد که روش های درمانی با شدت کمتر در این نوع لوسمی مؤثرتر بوده و عوارض جانبی کمتری دارند.

پس از چهار سال شیمی درمانی خفیف تر، این بیماری در 94 درصد بیماران کنترل شد، در مقایسه با 91 درصد از بیمارانی که شیمی درمانی با دوز بالاتر و قوی تر دریافت کردند.

به گزارش ایندیپندنت، 1482 نفر از 9 کشور از جمله آلمان، اتریش، سوئیس، هلند، دانمارک، سوئد، نروژ، استرالیا و نیوزلند در این مطالعه شرکت کردند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا