اخبار روز سینما

ترکیب جدید حسینیه معلی با مداح قدیمی و خوشنام

«حسینیه معولی» در حال آماده شدن برای ایام محرم است که با حضور محمدرضا طاهری، برای اولین بار تغییراتی در لوح یادبود صورت گرفت و نجم الدین شریعتی به عنوان مجری دائمی در این برنامه ماندگار شد.

بازتاب آنلاین به نقل از تسنیم، «حسینیه معلی» برنامه ای است که همزمان با اولین شب عزاداری ماه محرم و با حضور مومنان، پیشکسوتان و بزرگان هیئت های مذهبی کشور برگزار می شود. جالب اینجاست که با پخش هفت روزه این برنامه از شبکه عماری بیش از یک میلیون و 200 هزار بازدید به ثبت رسید.

حالا پس از تجربه ای متفاوت در ماه شعبان، با حال و هوای محرم وارد فصل جدیدی می شود. در این سریال نجم الدین شریعتی همچنان کارگردانی این برنامه را بر عهده دارد و سعید ستودگان تهیه کننده «حسینیه معلی» از وی به عنوان مجری این برنامه یاد می کند. به گفته وی، محمدرضا طاهری با توجه به تغییرات جدول زاکران (مداحان) برای اولین بار در سری جدید حضور خواهد داشت.

همچنین سیدرضا نریمانی و نزار قطری از فصل گذشته در «حسینیه معلی» ماندند و حاج مهدی رسولی پس از یک فصل غیبت به برنامه بازگشت.

حجت الاسلام مصطفی کرمی پس از تجربه زیارت «حسینیه معلی» در ایام محرم در کنار دیگر قاریان مجرب، بار دیگر بر سر سفره زکران حاضر می شود.

یکی یکی از نکات جالب ثبت نام بیش از 100000 نفر است که به عنوان بیننده (شنونده) در این پخش حضور خواهند داشت.

از این دست تغییرات تاکنون زیاد بوده است. در ابتدای پخش «حسینیه معلی»، سعید حدادیان، سیدمجد بنی فاطمه، محمد صمیمی و مهدی رسولی از مداحان و شاعران اهل بیت (علیهم السلام) بودند. اما «حسینیه معلی» با تغییر میزبان و اضافه شدن حاج احمد واعظی و عبدالرضا هلالی و حجت الاسلام مصطفی کرمی کم کم حال و هوای دیگری پیدا کرد.

همچنین در ادامه و فصل پایانی این برنامه تلویزیونی، سید رضا نریمانی و نذر قطری نیز به این برنامه دعوت شدند. سیدمجد بنی فاطمه و میشم مطیعی که فصل گذشته آنجا بودند.

حامد سلطانی اولین مجری این برنامه بود که در فصل های بعد احمد اکبرنژاد جایگزین وی شد و در نهایت در فصل آخر نجم الدین شریعتی این مسئولیت را بر عهده گرفت. ترکیب مجریان برنامه هم تغییر کرد و جالب بود. مهدی رسولی که از اولین روزهای اجرای «حسینیه معلی» در این برنامه حضور داشت، به اجرای خود ادامه داد. سیدمجد بنی فاطمه دوباره برگشت و عبدالرضا هلالی از فصل گذشته ماندگار شد اما این بار میشم مطیعی به حسینیه معلی آمد و حضور او در این ترکیب اتفاقات جالبی را رقم زد.

فصل جدید که با فضایی خاص و متفاوت از گذشته در حال آماده شدن است، با سالنی وسیعتر و بزرگتر خود را برای روی آنتن شبکه سوم سیما آماده می کند. این فصل شامل 13 قسمت است و در فضایی مشابه با فصل شعبانیه این برنامه تلویزیونی تصویربرداری می شود.

فصل جدید محرم «حسینیه معلی» مهمانان بین‌المللی بیشتری نسبت به موسم شعبانیه خواهد داشت که تجربه‌ای متفاوت برای برنامه‌های مذهبی تلویزیون محسوب می‌شود. علاوه بر این گروه های شرکت کننده در برنامه از سراسر دنیا حضور خواهند داشت که در نوع خود جالب خواهد بود.

به عنوان شیخ زکزاکی یکی یکی از شگفتی های موسم شعبانیه حسینیه معلی بود. پیگیری های خبرنگار نشان می دهد که در ایام محرم نیز چنین مهمانان و سورپرایزهایی تدارک دیده شده است.

فصل جدید حسینی معلی از ابتدا تا سیزدهم محرم روی آنتن می رود.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا