دانستنی ها

آیا پاپ کورن مایکروویو باعث سرطان می شود؟

برخی از مواد موجود در بسته بندی پاپ کورن مایکروویو یا مایکروویو به عنوان پرکننده پلی فلوروآلکیل (PFAS) شناخته می شود که با سرطان مرتبط است. یک بررسی در سال 2021 نشان می دهد که محققان همچنین پیوندهایی بین PFAS و سایر بیماری ها مانند اختلال عملکرد تیروئید و ناباروری پیدا کردند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، با این حال، هیچ مطالعه ای وجود ندارد که به طور خاص اثرات خوردن ذرت بو داده در مایکروویو را ارزیابی کند، بنابراین مشخص نیست که خوردن این نوع غذا در مقایسه با انواع دیگر چقدر متفاوت است. البته PFAS در ظروف نچسب، برخی بسته بندی های مواد غذایی و برخی لباس ها و مبلمان مقاوم در برابر لکه نیز یافت می شود.

تولیدکنندگان PFAS را به بسته‌بندی مواد غذایی پاپ کورن در مایکروویو اضافه می‌کنند زیرا در برابر دمای بالا مقاومت می‌کنند، روغن را دفع می‌کنند و خاصیت نچسب دارند. از آنجا که این مواد شیمیایی حاوی پیوندهای قوی بین اتم های کربن و فلوئور هستند، به راحتی در محیط یا بدن تجزیه نمی شوند.

هیچ مطالعه ای وجود ندارد که به طور خاص سطوح PFAS در ذرت بو داده مایکروویو یا اثرات آن بر سلامت انسان را ارزیابی کند. اما یک بررسی در سال 2020 نشان داد که قرار گرفتن در معرض PFAS با سرطان کلیه و سرطان بیضه مرتبط است.

گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، PFAS را در 97 درصد از منابع خونی ایمن برای آمریکایی ها شناسایی کرد. دولت ایالات متحده قوانین، مقررات و سیاست هایی را برای کاهش استفاده از PFAS اجرا کرده است.

آیا ذرت بو داده مایکروویو می تواند باعث مشکلات ریوی شود؟

ممکن است برای افرادی که گهگاه پاپ کورن مایکروویو را در خانه می خورند، مشکلات ریوی ایجاد نکند. با این حال، برخی از مطالعات ارتباطی بین PFAS در خون و ایجاد آسم در کودکان پیدا کرده اند.

با این حال، ذرت بو داده مایکروویو خود باعث سرطان نمی شود، اما شرکت های بسته بندی مورد استفاده برای این محصولات و برخی مواد غذایی دیگر ممکن است حاوی PFAS باشند. یک منبع قابل اعتماد از تحقیقات، قرار گرفتن در معرض PFAS را با سرطان مرتبط کرده است.

ناشناخته است که PFAS در پاپ کورن مایکروویو چقدر خطرناک است، اما افرادی که خواهان آرامش خاطر هستند ممکن است بخواهند پاپ کورن خود را روی اجاق گاز یا پنکه بپاشند.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا