اخبار روز

مردان بیشتر از زنان به این سرطان مبتلا می شوند

به گزارش بازتاب آنلاین، خطر ابتلا به سرطان مثانه با افزایش سن افزایش می یابد. اگرچه این بیماری در هر سنی ممکن است رخ دهد، اما اکثر افرادی که به سرطان مثانه مبتلا می شوند بالای 55 سال سن دارند. همچنین مردان بیشتر مستعد ابتلا به این بیماری هستند.

علائم سرطان مثانه

شایع ترین علامت سرطان مثانه وجود خون در ادرار (هماچوری) است. هماچوری باعث می شود ادرار قرمز روشن به نظر برسد. کمردرد، تکرر ادرار و ادرار دردناک از دیگر علائم این بیماری است. اگر متوجه شدید که رنگ ادرار شما تغییر کرده و نگران این هستید که ممکن است حاوی خون باشد، با پزشک خود تماس بگیرید.

علت سرطان مثانه چیست؟

سرطان مثانه زمانی رخ می دهد که سلول های مثانه تغییراتی (جهش) در DNA خود ایجاد کنند. این تغییرات باعث می شود که سلول به سرعت تکثیر شود و زمانی که سلول های سالم می میرند، سلول های سرطانی به حیات خود ادامه می دهند و توموری را تشکیل می دهند که می تواند به بافت طبیعی بدن حمله کرده و آن را از بین ببرد. با گذشت زمان، سلول های غیر طبیعی می توانند ریخته و در سراسر بدن پخش شوند.

عواملی که ممکن است خطر ابتلا به سرطان مثانه را افزایش دهند عبارتند از: سیگار کشیدن، افزایش سن، قرار گرفتن در معرض برخی مواد شیمیایی، عفونت مزمن مثانه و سابقه خانوادگی.

منابع: این را بخور ، کلینیک مایو

47232

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا