اخبار روز

در مقابل فشارهای سیاسی، از حقوق مسلم خود دست نمی کشیم

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در واکنش به رویکرد سیاسی و غیرسازنده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تصویب قطعنامه علیه ایران تاکید کرد: ما از حقوق مسلم خود کوتاهی نخواهیم کرد با فشار سیاسی، کشورهای غربی فراخوانده شدند: مسیر تعامل و همکاری را در پیش بگیرند.

به گزارش ایرنا؛ بهروز کمالوندی عصر چهارشنبه 14 خرداد وی در سال 1403 در پاسخ به سوال خبرنگار سیاسی ایرنا مبنی بر اقدام جمهوری اسلامی ایران در قبال صدور قطعنامه در شورای حکام از سوی کشورهای غربی گفت: قبلا هم گفتیم صدور قطعنامه مشکل ساز است. از اقدام غیر سازنده

وی همچنین افزود: از امروز اقداماتی را آغاز کرده ایم که در چارچوب حراست از کشورهای غربی انتظار می رود به جای سوء استفاده از سازمان های بین المللی و رویکرد فشار، مسیر تعامل و همکاری را در پیش بگیرند. تجربه باید به آنها ثابت کرده باشد که ایران حتی تحت فشار سیاسی از حقوق مسلم خود دست نخواهد کشید.

در قطعنامه پیشنهادی انگلیس، فرانسه و آلمان علیه برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان که روز چهارشنبه 16 به تصویب رسید. خرداد 1403 توسط شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی تصویب شد، آرای کمتری نسبت به گذشته برای این قطعنامه وجود داشت.

به عنوان مثال در موارد قبلی 30 و 26 رای موافق قطعنامه صادر شد، اما این بار 20 رای به این قطعنامه داده شد و علاوه بر رای منفی چین و روسیه، بسیاری از کشورها از جمله عربستان سعودی رای مثبت دادند. این قطعنامه را پشتیبانی نمی کند.

بیانیه کشورهای همفکر و همچنین بیانیه ایران، چین و روسیه در حمایت از ایران نشان می دهد که روند جهانی این است که استفاده از این سازمان ها توسط کشورهای غربی و آمریکا با حمایت یک چند کشور

یکی یکی از اهداف بنیان‌گذاران این قطعنامه کمک به رژیم صهیونیستی برای جلب توجه به جنایات و نسل‌کشی این رژیم با مجوز دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان کیفری بین‌المللی و افزایش آگاهی جهانی در این مورد است. جنایت باعث ایجاد حواس پرتی شده است.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا