دانستنی ها

در این صورت خونریزی لثه نشانه «ایدز» و «سرطان» است.

ژنژیویت یا التهاب لثه وضعیتی است که در آن پلاک های دندانی در خط لثه ایجاد می شود و باعث حساس شدن لثه ها و گاهی اوقات خونریزی می شود.

بر اساس اطلاعات آنلاین، اگرچه التهاب لثه بسیار شایع است، اما مهم است که آن را جدی بگیرید زیرا می تواند منجر به از دست دادن دندان و همچنین بیماری جدی تری به نام پریودنتیت شود. التهاب لثه اغلب به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ایجاد می شود، بنابراین این اولین قدم برای مبارزه با آن است. مسواک زدن دو بار در روز مهم است. از آنجایی که پلاک مشکلی در محل برخورد دندان‌ها و لثه‌ها است، استفاده از نخ دندان، معاینات و تمیز کردن منظم واقعاً کمک می‌کند.

برخی از علائم قابل مشاهده تر این است که لثه های شما متورم و پف کرده است، ممکن است قرمز تیره باشد و هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن به راحتی خونریزی می کند.

بوی بد دهان یکی یکی از علائم ناراحت کننده و شرم آور است. همچنین در نهایت باعث حساس شدن و عقب نشینی لثه ها می شود.

هر چه التهاب لثه طولانی تر باشد، بدتر می شود. در بیشتر موارد، یک متخصص باید آن را درمان کند تا اثرات مضر آن معکوس شود یا از بدتر شدن آن جلوگیری شود.

شایع ترین علت، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است که باعث ایجاد پلاک روی دندان ها و التهاب بافت لثه اطراف می شود.

پلاک یک لایه چسبنده از باکتری است که هنگام تعامل نشاسته و قند با باکتری هایی که به طور معمول در دهان یافت می شوند، تشکیل می شود. باید هر روز حذف شود زیرا به سرعت تغییر می کند. یکی یکی از شایع‌ترین علائم قابل مشاهده این است که لثه‌ها شروع به عقب‌رفتن می‌کنند، استخوان را در معرض دید قرار می‌دهد و دندان‌ها را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

سیگار نکشیدن ممکن است کمک کند.

مهمترین ماده مغذی برای پیشگیری از التهاب لثه ویتامین C است. در مرکباتی مانند پرتقال و آب پرتقال، فلفل، توت فرنگی، توت فرنگی سیاه، کلم بروکلی، کلم بروکسل و سیب زمینی یافت می شود.

اگر خونریزی لثه کاهش نیابد، ممکن است نشانه بیماری های جدی تری مانند HIV یا سرطان باشد. بنابراین مراجعه به پزشک ضروری خواهد بود.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا