اخبار روز سینما

بیوگرافی ژولیت بینوش / از این بازیگر چه می دانیم؟

پایگاه خبری تحلیلی بازتاب آنلاین (rimino.ir):

نام: ژولیت بینوش

متولد: 9 مارس 1964 – پاریس

محل تحصیل: دانشکده ملی هنرهای دراماتیک

حرفه: بازیگر، هنرمند، رقصنده.

سال فعالیت: 1362 تا کنون

تعداد فرزندان: 2

همسر: پاتریک مولدن

زندگینامه، خاطرات

ژولیت از مادری بازیگر و پدری مجسمه‌ساز به دنیا آمد. او در سن 23 سالگی پس از بازی در فیلم سبک تحمل ناپذیر، توجه بسیاری از منتقدان سینمایی را به خود جلب کرد. او در سال 1996 برای بازی در نقش هانا در فیلم موفق The English Patient برنده جایزه اسکار شد. بینوش در سال 2000 برای بازی در نقش وین روش در فیلم شکلات نامزد دریافت جایزه اسکار شد. او همچنین برای بازی در فیلم کپی اصل به کارگردانی عباس کیارستمی برنده جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم کن ۲۰۱۰ شد. او با برنده شدن در این فیلم اولین زنی بود که تاج سه گانه را دریافت کرد.

فیلم شناسی

ژولیت بینوش اولین بار در سینما ظاهر شد و در سال 1364 در سن 22 سالگی در فیلم Rendez-vous به کارگردانی آندره تچین بازی کرد. اگرچه موفقیت این اثر بیشتر از آثار برجسته بعدی او مانند هیجو د نادی است نبود اما این تجربه خوبی برای ژولیت بینوش است که همکاری با هنرمندانی مانند لمبرت ویلسون، وادک استانچاک، ژان لوئی ترنتینیان و دومینیک لاوانانت را تجربه کرد.

ژولیت بینوش در سال ۱۳۹۰ یک دوره فعالیت شدید در عرصه سینما و تلویزیون سپری کرد و در آثار مهمی به ایفای نقش پرداخت. او امسال با بازی در 2 فیلم مهم خود را به مردم معرفی کرد. از آثار مهم ژولیت بینوش در سال جاری بازی در فیلم Elles به کارگردانی Malgorzata Szumowska و فیلم Nobody's Son به کارگردانی Dito Montiel است.

شاید یکی یکی از مهم ترین بخش های زندگینامه ژولیت بینوش بازی او در فیلم پسر هیچکس بوده است. ژولیت بینوش در سال 2013 در 48 سالگی نقش مهمی را در فیلم پسر هیچکس بازی کرد و می دانست چگونه با مهارت خود آن نقش و خودش را به مخاطبان سینما معرفی کند. او در این فیلم با دیتو مونتیل همکاری کرد. ژولیت بینوش با بازی در فیلم پسر هیچکس توانست تجربه بازیگری موفقی را خلق کند و همکاری با بازیگرانی چون چانینگ تاتوم، آل پاچینو، جیمز رانسون و ری لیوتا به تجربه او کمک کرد.

جالب است بدانید

ژولیت بینوش مشهورترین ستاره دهه 80 سینمای فرانسه است همانطور که دهه 60 متعلق به کاترین دونو بود و دهه 70 تحت سلطه ایزابل آجانی بود. تسلط ژولیت بینوش در به تصویر کشیدن یک زن عاشق این است که شیفتگی و شیدایی را در دل بیننده بدون مشکل و عارضه زنده می کند.

ژولیت بینوش که در مصاحبه های متعددی علاقه خود را به سینمای عباس کیارستمی نشان داده بود، در سال 1387 در فیلمی از این کارگردان ایرانی به نام «شیرین» به ایفای نقش پرداخت که در همین راستا بینوش به ایران سفر کرد و به دعوت این کارگردان سرشناس ایرانی رفت. عکاسی به مدت یک هفته

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا