اخبار روز

با ورود سازمان بازرسی، ساخت هتل 30 طبقه روی گسل والنجک متوقف می شود.

روزنامه هفت صبح نوشت: اوایل سال گذشته خبر ساخت هتل 30 طبقه در ولنجک تهران با تایید غیرقانونی کمیسیون 5 درب منتشر شد. بهمن 1400 به سوژه داغ رسانه ها تبدیل شد. مقدمات ساخت این هتل به درخواست وزارت میراث، صنایع دستی و گردشگری وقت در سال 1395 انجام شد و بنا به درخواست سازمان ملی زمین و مسکن، زمین ساخت هتل در سال 1395 واگذار شد. بخش غیردولتی توسط وزارت راه و شهرسازی استان تهران.

بارزترین تخلف در این پروژه در آن زمان، تصویب ساختمان بلندمرتبه در ارتفاع بالای 1800 متر در تهران بود، از طرفی ملک مورد نظر در پهنه گسل شمال تهران قرار داشت. بر این اساس سازمان بازرسی کل کشور به موضوع رسیدگی و خواستار رعایت قانون در این زمینه شد.

با ارسال اخطاریه سازمان بازرسی به وزیر راه و شهرسازی و رئیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، شهردار تهران و وزیر کشور. اردیبهشت ماه در سال 1402 مشخص شد که در زمان صدور مجوز ساخت این هتل، قانون رعایت نشده است.

در نامه محمدمهدی بلندیان معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و حقوقی سازمان بازرسی با اشاره به اینکه ملک مورد نظر در یک منطقه مسکونی با متراکم متوسط ​​قرار دارد، ممنوعیت ساخت بیش از 6 طبقه در این منطقه آمده است. تاکید شد و اعلام شد که شهر تهران و کمیسیون ماده 5 باید موارد مربوط به انحرافات اساسی از طرح جامع و تفصیلی را به شورای عالی معماری و شهرسازی ایران ارجاع دهند.

در این نامه همچنین به عدم موافقت اکثریت اعضای کمیسیون ماده 5 با درخواست مالک (مخالفت چهار نفر از هفت نفر اصلی و تنها موافقت سه نفر) اشاره و تاکید شده است. که با توجه به ساخت ملک در سطح بالای 1800 هرگونه توسعه بالاتر از این تعادل ممنوع می باشد.

نماینده سیاسی و حقوقی سازمان بازرسی همچنین تاکید کرده بود که تصمیم فوق و ابلاغ آن به بخشداری مغایر با ضوابط و مقررات و به دلیل تعارض درخواست مالک با طرح جامع شهر تهران و ایجاد اختلال بوده است. از شرایط مندرج در طرح تفصیلی، بر اساس تبصره (3) ماده 44 «آیین نامه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران محلی، منطقه ای، منطقه ای و ملی و ضوابط شهرسازی و معماری کشور مصوب شورا.” وزیر 12-10-1378″ موضوع درخواست مالک باید به دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال می شد. با توجه به عدم توجه به اخطار، از دیوان عدالت اداری خواسته شد تا رأی کمیسیون را به موجب ماده 5 ابطال و پس از بررسی و ارائه مستندات مربوطه، رأی به ابطال رأی صادر شد.

بدیهی است سازمان بازرسی از هرگونه سرمایه گذاری که بر اساس قانون انجام شود و تداخلی با حقوق مردم نداشته باشد دفاع می کند و از مسئولان بیش از دیگران انتظار دارد که قانون را رعایت کنند چرا که عدم تمکین از قانون مورد قبول هیچکس نیست. در مورد کارمندان دولت راه اول پذیرفته نیست.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا