دانستنی ها

عارضه “انگشت ماشه” در بازی های کلیکی

اخیرا بازی تلگرامی «نات کوین و مبارزه همستر» در بین مردم بسیار محبوب شده است. در این بازی کاربران با انجام فعالیت های ساده مانند کلیک روی یک سکه در ربات تلگرام درآمد مجازی کسب می کنند.

به گزارش تسنیم، پیام خانلری در این خصوص این است؛ این کارشناس ارگونومی با هشدار درباره عواقب انجام این بازی های اینترنتی گفت: مدت زیادی است که استفاده از بازی های کلیکی یا به اصطلاح بازی های لمسی رواج پیدا کرده است. برای کسب امتیاز و گرفتن سکه در این بازی ها باید روی صفحه کلیک کنید و روی تغییر ضربه بزنید. این کار مداوم می تواند سلامت فرد را به خطر بیندازد.

اساساً این فعالیت، کار تکراری محسوب می شود و طبق مطالعات مختلف، تکرار کار عامل خطر ابتلا به اختلالات اسکلتی عضلانی است و از آنجایی که این فعالیت به صورت دستی انجام می شود، بیشترین آسیب به دست و انگشتان وارد می شود. البته گردن به دلیل خم شدن به جلو در معرض آسیب قرار می گیرد و چشم ها نیز به دلیل نگاه طولانی مدت در معرض آسیب قرار می گیرند.

خانلری با بیان اینکه سندرم تونل کارپال (CTS) و انگشت ماشه ای یا انگشت ماشه ای دو آسیبی هستند که این عمل می تواند به طور مکرر و در مدت زمان طولانی رخ دهد، خاطرنشان کرد: انگشت ماشه ای آسیبی است که یک یا چند تاندون در دست را درگیر می کند. . انگشت آسیب دیده را تحت تأثیر قرار می دهد و خم کردن آن را دشوار می کند. همچنین، اگر تاندون یا تونلی که تاندون از آن عبور می کند (به نام غلاف تاندون) متورم و ملتهب شود، تاندون می تواند در غلاف تاندون گیر کند و حرکت انگشت آسیب دیده را دشوار کند.

این ارگونومیست گفت: انگشت ماشه ای می تواند روی شست و هر انگشتی تاثیر بگذارد. یک یا چند انگشت ممکن است تحت تاثیر قرار گرفته و باعث ایجاد مشکل در هر دو دست شود. سندرم تونل کارپال نیز عارضه‌ای است که زمانی رخ می‌دهد که التهاب ناشی از حرکات مکرر انگشتان و دست‌ها به عصب مچ دستی که از کانال مچ می‌گذرد فشار بیاورد. این سندرم باعث گزگز، بی حسی و درد در دست ها و انگشتان می شود.

وی با بیان اینکه این بازی ها علاوه بر این اثرات جسمانی ممکن است بر سلامت روان افراد نیز تاثیرات منفی داشته باشد، تصریح کرد:

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا