اخبار روز

علی باقری نسبت به احتمال قطعنامه علیه ایران هشدار داد. آژانس نباید به محلی برای تسویه حساب های سیاسی تبدیل شود

باقری کنی درباره احتمال صدور قطعنامه علیه ایران توضیح داد: آژانس یک نهاد فنی است، انتظار می رود همه کشورها از جمله اعضای شورای حاکم به رویکرد فنی آژانس و نقش آژانس نگاه کنند. نمایندگی و نقش تخصصی آژانس.

به گزارش ایلنا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر اخیر خود به منطقه گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در تحولات منطقه حضور داشته است. منطقه به عنوان کشوری تأثیرگذار و بذر ثبات در بخش خود است. به عنوان یک مسئولیت منطقه ای همواره وضعیتی را حفظ کرده است که در آن با شهادت آیت الله رئیسی و دکتر آقای دکتر روبه رو بودیم. با امیر عبداللهیان روبرو شدند. لازم بود تداوم و استحکام سیاست جمهوری اسلامی ایران در زمینه ایجاد ثبات در منطقه و حمایت از مقاومت به عنوان یک بازیگر و نهاد در این 4 روز و رویکرد اسلام برجسته شود جمهوری ایران در میدان حمایت از مقاومت بار دیگر برجسته شد

وی در خصوص نشست وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی نیز گفت: در تماس هایی که با چند تن از وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی داشتم، مجدداً این موضوع برجسته شد نظر سایر کشورهای اسلامی در این مورد را برای به دست آوردن موضوع

باقری کنی درباره احتمال صدور قطعنامه علیه ایران توضیح داد: آژانس یک نهاد فنی است، انتظار می رود همه کشورها از جمله اعضای شورای حاکم با رویکرد فنی آژانس برخورد کنند هویت آژانس و نقش آن. آژانس به هزینه نقش تخصصی آژانس تمام می شود و ما همواره از دولت های مختلف خواسته ایم که به دلیل اشتباهات و شکست هایی که در حوزه های خارج از آژانس مرتکب شده است، به آژانس اجازه دهند به نقش فنی و تخصصی خود ادامه دهد. این را به یک راه حل سیاسی تبدیل نکنید.

وی ادامه داد: بر اساس معاهده NPT و معاهده پادمان، همواره ظرفیت های متعددی داشته ایم و هر زمان که در راستای منافع کشور و اولویت های سازمان انرژی اتمی مشخص شود، ظرفیت های مورد نظر را فعال خواهیم کرد.

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: دیپلماسی و میدان در واقع دو رکن هستند که هویت و اثربخشی آنها در تعامل با یکدیگر محقق می شود. تفکیک این دو نه عملی است و نه به نفع کشور».

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا