اخبار روز

یک استخر تمیز برای تمام فصول!

تمیز کردن آب استخر باید با سه هدف کلی همراه باشد. تمیز کردن فیزیکی استخر، ضد عفونی کردن آب و حفظ تعادل شیمیایی آب.

اولین قدم در تمیز کردن استخر جمع آوری زباله های سطحی مانند برگ ها، حشرات و سایر ذرات معلق است. برای این کار می توانید از جاروب استخر استفاده کنید. جارو کردن کف استخر برای جمع آوری خاک و زباله از کف و دیواره های استخر ضروری است. ضدعفونی آب استخر نیز برای از بین بردن میکروب ها و باکتری ها ضروری است. رایج ترین روش ضد عفونی آب استخر استفاده از کلر یا برم است. مقدار و نوع ماده ضد عفونی کننده مورد نیاز به اندازه استخر و کاربرد آن بستگی دارد. برای اطمینان از سلامت شناگران و جلوگیری از خوردگی تجهیزات استخر، باید تعادل شیمیایی آب استخر را حفظ کنید. مهمترین پارامترهای شیمیایی آب استخر عبارتند از pH، قلیائیت و سختی کلسیم.

چه وسایلی برای تمیز کردن آب استخر وجود دارد؟

تمیز کردن فیزیکی آب استخر در درجه اول برای حذف آلودگی و اشیاء از سطح و دیواره های استخر انجام می شود. مهمترین و متداول ترین تجهیزات استخر، جارو استخر است؛ جاروب استخر یک ابزار ضروری برای تمیز کردن کف و دیواره های استخر از آلودگی و زباله است. در سه نسخه دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک موجود است.

جارو دستی ابزاری ساده و ارزان است که نیاز به نیروی کار دارد. برای استفاده از جاروبرقی دستی، آن را به شلنگ پمپ فیلتر وصل کنید و به آرامی آن را در کف و دیواره های استخر حرکت دهید. جرم و کثیفی از طریق شیلنگ وارد فیلتر می شود. جارو اتوماتیک ابزار کارآمدتر و کاربردی تری است که به طور خودکار در کف و دیواره های استخر حرکت می کند. نوع اتوماتیک نیاز به نیروی کار ندارد، کارایی و سرعت نظافت را افزایش می دهد و دسترسی به مناطق صعب العبور استخر را آسان می کند، اما دارای معایبی نیز می باشد. یک جارو اتوماتیک استخر گرانتر از یک جارو دستی است، به برق یا یک سیستم فیلتراسیون قدرتمند نیاز دارد و ممکن است نیاز به تعمیر و نگهداری منظم داشته باشد.

علاوه بر جاروب استخر، به لوازم جانبی دیگری نیز نیاز دارید تا کار را آسان تر کنید. اولین مورد، دسته تلسکوپی است که ابزاری کاربردی برای اتصال جاروهای استخر، برس های استخر و سایر تجهیزات است. با این دسته می توانید به راحتی و بدون نیاز به ورود به استخر، کف و دیواره های استخر را تمیز کنید.

گزینه دوم برس استخر است که برای از بین بردن کثیفی های سرسخت از کف استخر و دیواره های استخر استفاده می شود. علاوه بر برس، برگ گیر نیز می تواند به شما کمک کند. برگ گیر استخر ابزاری ساده و کاربردی برای جمع آوری زباله های سطح آب مانند برگ ها، حشرات و سایر مواد معلق از استخر است.

کفگیر را به جاروب استخر اضافه کنید. کفگیر استخراین یک دریچه حیاتی در سیستم فیلتراسیون استخر است که وظایف مهمی را برای حفظ سلامت و شفافیت آب استخر انجام می دهد. کفگیر با ایجاد مکش، زباله های شناور مانند برگ، حشرات و سایر ذرات معلق را از سطح آب جمع آوری کرده و به سبد کفگیر هدایت می کند. با مکیدن چربی ها و روغن ها از سطح آب از تشکیل کف روی سطح استخر جلوگیری می کند.

مرحله دوم استفاده از تجهیزات و مواد شیمیایی برای ضدعفونی آب استخر است

ضدعفونی آب استخر برای از بین بردن میکروب ها، باکتری ها و سایر آلودگی ها و تضمین سلامت و بهداشت شناگران ضروری است. رایج ترین ماده ضدعفونی کننده آب استخر، کلر است که به صورت پودر، قرص و مایع موجود است. کلر میکروب ها و باکتری ها را با اکسید کردن آنها از بین می برد. قیمت مناسب، راندمان بالا و سهولت استفاده، فواید و بوی تند، سوزش چشم و پوست و خوردگی تجهیزات استخر از جمله معایب کلر است.

کلر با استفاده از دستگاهی به نام استخر شنای کلر تزریق می شود؛ کلرزنی استخر یک ابزار ضروری برای تزریق کلر به آب استخر و حفظ سلامت و شفافیت آن است. کلر با از بین بردن میکروب ها، باکتری ها و سایر آلاینده ها از بیماری های پوستی و تنفسی در شناگران جلوگیری می کند.

برم جایگزینی برای کلر است که بوی تند کمتری دارد و باعث تحریک چشم و پوست می شود. برم به شکل قرص و مایع موجود است و به دلیل بوی ملایم، تحریک کمتر چشم و پوست و سازگاری با جکوزی معروف است. البته برم قیمت بالاتری نسبت به کلر دارد و راندمان آن نیز کمتر است. بعدی اوزون است. ازن گازی است که مستقیماً به آب تزریق می شود و میکروب ها و باکتری ها را از بین می برد. ازن قدرت ضدعفونی کنندگی بالایی دارد و از جلبک جلوگیری می کند. ازن بوی تند تولید نمی کند و دوستدار محیط زیست است.

از لامپ های UV برای انتشار اشعه ماوراء بنفش به داخل آب استخر برای از بین بردن میکروب ها و باکتری ها استفاده می شود. اشعه ماوراء بنفش همراه با سایر روش های ضد عفونی مانند کلر یا برم استفاده می شود.

حفظ تعادل شیمیایی آب یک اقدام ضروری برای سلامت استخر است

حفظ تعادل شیمیایی آب استخر یکی از مهم ترین عوامل برای یک استخر سالم، بهداشتی و لذت بخش است. تعادل شیمیایی حفظ سطوح ایده آل مواد شیمیایی مختلف در آب استخر است، مانند: ب- کلر، pH، قلیائیت و سختی کلسیم. هر کدام از این مواد شیمیایی نقش خاص خود را در ضدعفونی کردن، تنظیم اسیدیته و قلیایی بودن آب و جلوگیری از خوردگی تجهیزات استخر دارند.

تعادل شیمیایی آب استخر برای سلامت و شفافیت آب بسیار مهم است. در این فاز از انواع مواد متعادل کننده مانند کاهش و افزایش PH، افزایش و کاهش سختی کلسیم و موارد مشابه دیگر استفاده می شود.

کیت های تست آب ابزارهایی هستند که برای اندازه گیری سطوح شیمیایی در آب استخر استفاده می شوند، مانند: ب. مقدار pH، کلر، قلیائیت و سختی کلسیم. کیت های تست آب در چند دسته اصلی قرار می گیرند. کیت های آزمایش قطره از قطره های معرف برای تغییر رنگ آب و نشان دادن سطوح شیمیایی استفاده می کنند. نوارهای تست از نوارهای کاغذی آغشته به یک معرف برای تغییر رنگ و نشان دادن سطوح شیمیایی تشکیل شده است. علاوه بر این، می توانید از دستگاه های الکترونیکی برای اندازه گیری دقیق سطوح شیمیایی استفاده کنید.
یک استخر تمیز برای تمام فصول!

دیپلم

موارد فوق تنها بخشی از تجهیزات و مواد شیمیایی مورد نیاز برای تمیز کردن آب استخر است. انتخاب تجهیزات و مواد شیمیایی مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد مانند: ب- اندازه استخر، میزان استفاده، میزان آلودگی، بودجه و نیاز شما. اگر به دنبال راه حلی ساده و مطمئن برای استخری تمیز و سالم هستید، می توانید از خدمات شرکت های متخصص در این زمینه مانند ساینا پاکسازی آریا با نام تجاری استخر دیجی استفاده کنید. این شرکت ها با ارائه خدمات تخصصی شامل طراحی، نصب، بهره برداری و نگهداری استخر به شما کمک می کنند از شنا در یک استخر تمیز و بهداشتی لذت ببرید. برای ارتباط با این شرکت کافیست با شماره دفتر مرکزی 02158925000 تماس بگیرید.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا