سبک زندگی

پشت‌پرده صف طولانی ملت برای یک پاستافروشیِ ادایی

بهترین: تصویری از صف یک برند فست فود نوزاد در تهران جنجال زیادی در شبکه های اجتماعی به پا کرده است. ظاهرا این فقط یک دم است، اما معانی زیادی پشت این عکس پنهان شده است، همانطور که ما از طریق نظرات کاربران تلاش کردیم. معانی پنهان را درک کنید بیایید این دم و این عکس را پیدا کنیم. با ما بمان.

کاربری به نام علی در توضیح این تصویر و لایه های مخفی آن نوشته است: در بازاریابی به آن می گویند: کمبود مصنوعی. یعنی به طور مصنوعی وضعیت کمیاب را ایجاد می کنند و این باعث می شود مردم محصول را یک گونه کمیاب و ارزشمند ببینند. شرکت پوشاک Supreme نیز همین کار را کرد. در سال 2016، به عنوان بخشی از مجموعه پاییز خود، تعداد محدودی آجر را به قیمت 30 دلار فروخت. اکنون می توانید تا 2000 دلار در Ebay خرید و فروش کنید. برخی افراد می گویند که بیت کوین از همین استراتژی استفاده می کند.

کارفرما: نمایه سازی یک تحلیل جالب از استراتژی تبلیغات بیت کوین. جالب اینجاست که تا حدودی با او موافقم.

نماز خواندن: دلیل ضربه او قابل درک نیست. همه تبلیغات مفتی به او بود، مردم کنجکاو می شدند و می رفتند امتحانش می کردند، زیاد بود، صف بود. کجاست در همین حال، مدیر پاساتا نشسته است و توییت های شما را می خواند و به شما می خندد زیرا او بزرگترین برنده بود.

سبز: اما جدی، شخص دیگری در صف منتظر است. چرا شما حسود هستید؟ در همه جای دنیا می خواهند برای چیزهای مختلف صف بکشند. می خواهند بروند آزمایش بدهند.

اهورا: برخی افراد می گویند که بیت کوین از همین استراتژی استفاده می کند. واضح است که این افراد چیزی در مورد بیت کوین نمی‌دانند. بیت کوین مدیر عامل ندارد. او دفتر ندارد. هیچ مدیر/تیم بازاریابی وجود ندارد. سرور متمرکز خاصی وجود ندارد. کشور مشخص نشده است. هیچ مدیر/تیم توسعه خاصی وجود ندارد. مدیر فروش / تیم فروش.

الکس: این عکس واکنش های منفی زیادی دارد اما ربطی به ایرانی بودن و اصلاح نکردن ایران ندارد. در همه جای دنیا همینطور است. نمونه اش استیک های معروف رستوران Relais de l'Entrecôte پاریس است که ظهر و عصر صف طولانی دارد. البته من اهل صف ایستادن و انتظار غذا نیستم اما اینقدر خودمان را تحقیر نکنیم.

پشت صحنه صف طولانی مردم برای مغازه پاستافروشی

جهان: برخلاف بقیه، من به تیم بازاریابی پاساتا می گویم “آفرین”، بسیار حرفه ای است که بتوانید چنین افرادی را ردیف کنید.

مدافع: ایرانی از صف خوشش میاد تو چیکار میکنی؟ صف مرغ، صف نان، صف بنزین، صف انتخابات، صف پاستا…

نواب: احساس می‌کنم بیشتر از خوردن پاستا می‌خواهند محتوایی برای استوری اینستاگرام خود داشته باشند، به‌جای اینکه از آنها در این زمینه الگوبرداری کنند.

مهدیه: این عکس به عنوان نمونه ای از سرمایه داری در اتحاد جماهیر شوروی توصیف شد. عکس خط مک دونالد در روز افتتاحیه در اتحاد جماهیر شوروی (سی سال پیش). مک دونالد در اولین روز فعالیت خود در پایتخت شوروی 30000 همبرگر به 30000 نفر فروخت. “این چیزی از غرب بود. چیزی باورنکردنی. همه چیز برای [تجربه] “این چیز باورنکردنی، آنها صف کشیدند.”

پشت صحنه صف طولانی مردم برای مغازه پاستافروشی

پاتریک: در عکس او شبیه یک پسر کوتاه قد با شلوار گشاد و مدل موی کوتاه است.

دلتا: اگر واقعاً آدم ثروتمندی بودم، صبح زود به صف می رفتم و تمام محصولات روز را می خریدم تا هیچ وقت این صف تشکیل نشود.

محمد: من فکر می کنم صف هایی به نام قحطی در دوران قاجار به دلیل قحطی نبود. به نظر می رسد این ملت دوست دارد در صف بایستد.

و آیسان: این دولت همه ملت را به صف ایستادن عادت داده است، آیا واقعاً ملت من عادت کرده اند یا به این موضوع اهمیت نمی دهند! وگرنه وقتی یک نفر ساعت ها در صف سفارش چهار عدد ماکارونی آب پز می ماند چطور می تواند بیکار باشد؟

منبع:برترینها

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا