اخبار روز

نرخ ساعت پیک برق نسبت به ساعات عادی چند برابر است؟


به گفته مانی بان، بنابراین مدیریت صحیح مصرف برق نه تنها به حفظ این منابع و صرفه جویی در هزینه ها کمک می کند، بلکه در پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی ها نیز موثر خواهد بود.

نرخ برای ساعات اوج مصرف برق 2.5 برابر بیشتر از ساعات عادی است. در نتیجه مشترکین نباید از وسایل پرمصرف مانند کولر، جاروبرقی، ماشین ظرفشویی و … استفاده کنند. در ساعات اوج مصرف برق زیرا در این ساعات علاوه بر مصرف برق خانگی، صنایع مختلف، چاه های کشاورزی و سایر ادارات برق مصرف می کنند.

پس از گذراندن ساعت پیک عصر، نرخ مصرف برق با تخفیف بین ساعت 12:00 الی 6:00 صبح محاسبه می شود به عنوان مثال الگوی مصرف برق در مناطق گرمسیری 3 هزار کیلووات ساعت در ماه است. در صورتی که مشترکین تنها نیمی از این میزان برق را با مصرف صحیح مصرف کنند. نرخ مصرف برق به صورت رایگان محاسبه می شود.

امسال هیچ تغییری در نرخ برق نخواهیم داشت. اما لازم به توضیح است مشترکانی که تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و همچنین سازمان بهزیستی هستند در صورتی که مصرف برق آنها کمتر از نمونه منطقه ای باشد از پرداخت هزینه برق معاف خواهند بود. ضمناً برای مشترکینی که کمتر از حد معمول در منطقه خود مصرف می کنند، تغییری در نرخ ایجاد نمی شود و برای آنها قبض برق بسیار مقرون به صرفه صادر می شود.

اما در عین حال مشترکینی که در مناطق معتدل کشور با مدل 300 کیلووات در ماه زندگی می کنند و به جای کولر آبی از کولر استفاده می کنند، باید بدانند که مصرف آنها قطعا بیشتر از مصرف مدل خواهد بود، مگر اینکه تعداد ساعت استفاده تهویه مطبوع را مدیریت کنید و دما را بین 20 تا 25 درجه تنظیم کنید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا