بیانیه شبانه استقلال علیه پرسپولیس و میثاقی/ بازیکنانشان از هوادار متمول پول گرفتند

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین؛ در این بیانیه آمده است:

ایران ما گنجینه ای گرانبها از تنوع فرهنگ ها و زبان های اقوام است. این تنوع فرهنگی در کریدور تاریخ مبتنی بر پیوندهای دینی و ملی است و تعامل خرده فرهنگ‌ها فرصتی بی‌نظیر مبتنی بر همبستگی را به ایران عزیز ارائه کرده است.

اهمیت تنوع فرهنگی در قانون اساسی و اصول اساسی آن منعکس شده است.

بر این اساس همه باید از این ظرفیت و سرمایه عظیم ملی صیانت و حفظ کنیم. ما باید سعی کنیم آداب و رسوم محلی، زبان ها، لهجه ها و گویش ها، غذاها و لباس ها و سایر اجزای فرهنگ بومی خود را برای نسل های آینده حفظ کنیم.

در این زمینه ذکر چند نکته در خصوص اتفاقات شب گذشته در برنامه فوتبال برتر ضروری به نظر می رسد:

در این برنامه مطالبی که بسیاری از هواداران استقلال به مرور زمان معتقد بودند توسط فرشید سمیعی بیان شد و از طرفی نه تنها پاسخی به این شبهات داده نشد، بلکه سعی کردند این شبهات را اینگونه به تمسخر بگیرند. همه چیز عادی بود انگار می خواستند همان سناریویی را که این بار برای آقای فتح الله زاده و مظلومی اجرا کردند اجرا کنند که البته موفق نشدند.

توهین به لهجه سرپرست مدیرعامل باشگاه استقلال فقط توهین به او نبود. توهین به همه اقوام ایرانی فارغ از اینکه طرفدار فوتبال هستند یا نه. باشگاه استقلال حداقل به نمایندگی از طرفداران خود که با لهجه های شیرین منطقه خود صحبت می کنند در مراجع قضایی و شبه قضایی و در صورت لزوم در مراجع قضایی فیفا پیگیر این موضوع است.

به نظر می رسد آقای درویش به افرادی که فکر می کنند فردی که فارسی را با لهجه صحبت می کند عقب مانده و شهروند درجه دو است و کسانی که لهجه ندارند از جایگاه بالاتری برخوردارند و شهروند درجه یک هستند، نگاه تحقیر آمیز دارد.

به آقای درویش یادآوری می شود که بسیاری از بزرگان این سرزمین که یادگار هزاران سال وحدت و دلسوزی است، فارسی را با لهجه صحبت می کردند و هنوز هم صحبت می کنند.

سکوت مجری در قبال توهین آشکار رضا درویش، اگر نگوییم از روی همدلی، حداقل به دلیل عدم مهارت مدیریتی اوست. فرشید سمیعی به نمایندگی از هواداران استقلال در این برنامه حاضر شد و اگر مجری فکر می کرد سمیعی چشم بر بی عدالتی و تبعیض می بندد کاملا در اشتباه بوده است.

برای او بهتر است بدانید فرشید سمیعی قبل از گرفتن پست در باشگاه استقلال هوادار است.

مطالبی که فرشید سمیعی در این پخش بیان کرد تنها گوشه ای از صداهایی بود که هواداران استقلال از سال ها پیش مطرح کرده بودند و او در بیانیه ای بدون تهمت و توهین خواستار رسیدگی به این صداها از سوی مراجع مختلف شد.

ارائه آمار برد و باخت داوری با کمک برخی کارشناسان که انصاف آن مورد تردید جدی هواداران استقلال قرار گرفته است، نه تنها انبوهی از سوالات و بلاتکلیفی ها را به وجود نیاورد، بلکه در واقع بر این ابهامات افزود. امروزه همه اهالی فوتبال از مشکلات فنی و داوری آگاه هستند و حق و باطل را تشخیص می دهند.

نکته دیگر اینکه زمانی که رضا درویش به عنوان مهمان در این برنامه شرکت می کرد، سمیعی یا احدی اجازه نداشتند نوبت حضور داشته باشند، اما با تغییر مکان مهمانان، این قاعده رعایت نشد و سمیعی مجبور به گرفتن حق دفاع شد. طرفداران، به تنهایی با چند نفر بحث کنند.

این موضوع و همچنین اینکه برخی کارشناسان داوری از تیم خاصی در این برنامه طرفداری می کنند، شبهه سوگیری به نفع آن تیم را بیشتر می کند.

موضوع دیگری که نیاز به دخالت نهادهای نظارتی دارد، هوادار متمول باشگاه حریف است. جایی که با آمدن نام طرفدار پولدار جناب درویش دیوانه شد. اعترافات بازیکنان این باشگاه وجود دارد که از این هوادار پولدار پول دریافت کرده اند و حتی یکی یکی از انگیزه های مردم برای حضور در این باشگاه، حضور هواداران متمول است.

نکته پایانی اینکه توهین به اقوام اعم از لهجه، پوشش و … توسط قانونگذار جرم انگاری شده و باشگاه استقلال با استناد به اختیارات قانونی قبلی همچنان در چارچوب قانون از حقوق باشگاه استقلال دفاع خواهد کرد.

258 258

اخبار مرتبط

ارسال به دیگران :

آخرین اخبار

همکاران ما