اخبار روز

ایالات متحده ایران را مسئول بن بست مذاکرات وین دانست و خواستار همکاری کامل با آژانس شد

سفیر آمریکا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بدون اشاره به اینکه کدام طرف توافق 1994 را نقض کرده است، مدعی شد که ایران با درخواست‌هایی خارج از برجام مانع از نتیجه‌گیری مذاکرات وین و از سرگیری اجرای برجام شده است.

به گزارش تسنیم، لورا هولگیت، نماینده آمریکا در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مدعی شد: ما هرگونه ادعای ایران و چند کشور دیگر مبنی بر جلوگیری از این امر را رد می‌کنیم از اجرای آن جلوگیری می شود برای بازگشت به تعهدات مرتبط تحت برجام، ما به ویژه این واقعیت را رد می کنیم که ما و تروئیکای اروپایی اراده سیاسی برای انعقاد توافق (برای ازسرگیری اجرای) برجام در سال 2022 نداشتیم.

وی مدعی شد که در سال 2022 «پس از تلاش‌های سیاسی فراوان، توافق‌های قابل قبولی روی میز گذاشته شد و ایران در هر مرحله با خواسته‌های غیرقابل قبولی که خارج از برجام بود، پاسخ داد».

سفیر آمریکا در شورای حکام ایران را در مذاکرات وین مقصر دانست و مدعی شد: ایران توافق احتمالی را نپذیرفته و به فعالیت هایی که شانس توافق را از بین می برد ادامه داده است و اکنون برای بستن ماجرا اظهارات بی اساس می کند. “جعل مذاکرات) افزایش یافت.

وی با تکرار ادعاهای سیاسی درباره برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان، تاکید کرد: ما بار دیگر از ایران می خواهیم که به طور کامل و فوری با آژانس بین المللی انرژی اتمی برای انجام فعالیت های راستی آزمایی و نظارتی در ایران از جمله اجرای اقدامات مربوط به برجام همکاری کند. اعلامیه.” در 4 مارس تصمیم خود را برای لغو تأییدیه بازرسان آژانس، از سرگیری اجرای پروتکل الحاقی و همکاری در اجرای کد اصلاحی 3.1 لغو کرد.

ایران به عنوان یک کشور مسئول همواره اعلام کرده است که آماده انعقاد یک توافق پایدار و قابل اعتماد است که تضمینی برای لغو تحریم ها باشد و در آینده موضوعی برای سوء استفاده علیه ایران نباشد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا