دانستنی ها

آیا خوردن سبزیجات منجمد مفید است؟

میوه ها و سبزیجات برای یک رژیم غذایی سالم و متعادل ضروری هستند و حاوی طیف وسیعی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند.

به گزارش فرادید، آیا انواع سبزیجات منجمد یا کنسرو شده می توانند ارزش غذایی سبزیجات تازه را داشته باشند؟

سبزیجات منجمد

محصولات تازه اغلب به عنوان مغذی ترین محصولات تبلیغ می شوند، اما این تبلیغات همیشه دقیق نیستند. هنگامی که از مزرعه به آشپزخانه شما می رود و محصولات را در یخچال نگهداری می کند، مواد مغذی از بین می روند. برخی از مواد مغذی، مانند ویتامین‌های C و E، ممکن است در سبزیجات منجمد بیشتر باشند، زیرا آنها خیلی نزدیک به برداشت منجمد هستند، اگرچه تغییرات در حمل و نقل و ذخیره‌سازی ممکن است “کمی” بر این مواد مغذی تأثیر بگذارد.

مواد معدنی مانند کلسیم، آهن و منیزیم در محصولات منجمد در مقایسه با محصولات تازه در سطوح مشابهی باقی می مانند. یکی مزیت دیگر سبزیجات و میوه های منجمد پتانسیل آنها برای کاهش ضایعات مواد غذایی است. بنابراین ارزش غذایی سبزیجات منجمد لزوما کمتر از سبزیجات تازه نیست.

با این حال، اگر می خواهید سبزیجات را خودتان در خانه منجمد کنید، بلانچ کردن یا جوشاندن سریع آنها قبل از انجماد می تواند ایمنی و کیفیت محصول را بهبود بخشد. بلانچینگ فرآیند غوطه وری مختصر غذا در آب جوش یا بخارپز کردن مختصر آن است.

سبزیجات منجمد برای سالاد مناسب نیستند، اما می توان آنها را برشته یا بخار پز کرد و در سوپ، کاسرول و کاسرول استفاده کرد. میوه های یخ زده را نیز می توان به غذاهای صبحانه اضافه کرد یا برای مثال در پخت کیک های میوه ای استفاده کرد.

سبزیجات کنسرو شده

سبزیجات و میوه های کنسرو شده نیز اغلب جایگزین ارزان تری برای محصولات تازه هستند. استفاده از آن نیز بسیار آسان است. از آنجایی که کنسرو کردن یک روش نگهداری است، نیازی به افزودن مواد نگهدارنده اضافی مانند نمک نیست.

با توجه به فرآیند پخت، سطح مواد مغذی حساس به حرارت مانند ویتامین C در مقایسه با محصولات تازه اندکی کاهش می یابد. هنگامی که از سبزیجات کنسرو شده در یک وعده غذایی گرم استفاده می کنید، می توانید بعداً آنها را به فرآیند پخت اضافه کنید تا از دست دادن مواد مغذی کاهش یابد.

برای به حداقل رساندن ضایعات، می توانید مواد اضافی را به جای دور ریختن فریز کنید.

5 نکته برای خرید میوه و سبزیجات

در حالی که جایگزین های پیشنهادی جایگزین های خوبی هستند، اگر می خواهید محصولات تازه تری را با بودجه خود به رژیم غذایی خود اضافه کنید، نکات زیر را در نظر بگیرید.

1. در فصل خرید کنید

بر اساس عرضه و تقاضا، خرید میوه‌ها و سبزیجات فصلی محلی ارزان‌تر از آنهایی است که خارج از فصل از کشورهای دیگر وارد می‌شوند.

2. از میوه ها و سبزیجات زشت پرهیز کنید

اگرچه میوه ها و سبزیجات «زشت» از نظر فیزیکی کامل نیستند، اما این زشتی به هیچ وجه بر سطح تغذیه یا طعم آنها تأثیر نمی گذارد.

3. کاهش زباله

بنابراین مدیریت صحیح محصولات تازه می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه (و به نفع محیط زیست) کمک کند. برای وعده های غذایی و خرید خود از قبل برنامه ریزی کنید تا ضایعات را به حداقل برسانید و اگر فکر می کنید همه آنها را نمی خورید، میوه ها و سبزیجاتی را که می خرید قبل از خشک شدن آنها را فریز کنید.

4. باغبانی

مهم نیست که باغ یا بالکن شما چقدر کوچک است، همیشه می توانید محصولات خود را در گلدان پرورش دهید. گوجه گیلاسی، فلفل قرمز و نعناع به خوبی رشد می کنند. در درازمدت اینها بخشی از هزینه های محصولات تازه شما را پوشش می دهند. به علاوه، وقتی برای رشد محصول خود تلاش می کنید، احتمال هدر دادن آن کمتر است.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا