اخبار روز سینما

مروری بر فیلم های پس از مرگ او یکی برخی از بازیگران آن به بهانه اکران فیلم های «رنج های شیرین 2» و «معطر» روی پرده سینما ظاهر شدند. فرافکنی آسمانی

«مصاب شیرین 2» پس از پنج سال در هفته های آینده اکران می شود. فیلمی با بازی رضا داودنژاد به کارگردانی پدرش علیرضا داودنژاد یکی برخی از بهترین آثار این بازیگر فقید را به نمایش گذاشت. همچنین فیلم «بوینده» به کارگردانی هادی مقدم دوست از چهارشنبه شانزدهم آغاز می شود. خرداد شما ظاهر می شوید؛ فیلمی از حسام محمودی یکی یکی از بازیگرانش دیگر در قید حیات نیست. فیلم های دیگری را هم به یاد داریم که زمان اکرانشان متفاوت است. یکی خیلی از بازیگرانش خالی بوده است. درست مثل فیلم «ویلای ساحلی» به کارگردانی کیانوش عیاری که زندگی کیومرث پوراحمد را جلوی دوربین برد و در زمان اکران در این دنیا بود. نبود.

به گزارش بازتاب آنلاین، طبق اخبار منتشر شده در خبرگزاری ایسنا، فیلممیران در حال آماده سازی تیزر، پوستر و نسخه نمایشی فیلم سینمایی «رنج های شیرین ۲» است و این فیلم در هفته های آینده اکران می شود. به بهانه اکران این فیلم و فیلم «پرفیومادو» مروری داریم بر آثاری که در زمان اکران اکران شده اند. یکی خیلی از بازیگرانش خالی بوده است.

دعا کنید داوودنژاد مصائب شیرین 2

رضا داودنژاد در کنار مونا داودنژاد در نمایی از فیلم مصعب شیرین 2

«رنج های شیرین» در سال 1377 ساخته شد و در آن زمان به دلیل پرداختن به موضوعی جدید و پر التهاب مورد توجه بسیاری قرار گرفت. به همین دلیل علیرضا داودنژاد تصمیم گرفت قسمت دوم این فیلم را بیست سال پس از اکران کارگردانی کند. مثل قسمت اول رضا داودنژاد بازیگر اصلی شد. داستان در قسمت اول ادامه پیدا کرد. درباره دختری که پدر و مادرش را برای جشن تولد 18 سالگی خود به مکانی نامعلوم دعوت می کند و برای رسیدن به آنجا، والدین سفری را از منچستر به لندن آغاز می کنند و در این سفر زندگی گذشته خود را مرور می کنند. «رنج‌های شیرین ۲» در سال ۱۳۹۷ تولید شد و برای اولین بار در جشنواره جهانی فجر به نمایش درآمد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا اکران عمومی آن به تعویق افتاد. پس از درگذشت زنده یاد رضا داودنژاد، پدرش علیرضا داودنژاد از قول سازمان سینمایی برای اکران این فیلم خبر داد و هم اکنون نیز مقدمات اکران این فیلم در حال انجام است.

حسام محمودی معطر/پردار

فیلم
حسام محمودی در نمایی از فیلم «پروا»

فیلم «بوی» به کارگردانی هادی مقدم دوست از چهارشنبه شانزدهم آغاز می شود خرداد او در حالی آزاد می شود که حسام محمودی یکی یکی از بازیگرانش دیگر در قید حیات نیست. «بویحه دار» در سال 1401 تولید و در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. این بازیگر اردیبهشت ماه او سال گذشته خیلی ناگهانی از دنیا رفت و حالا با گذشت یک سال از مرگش، فیلم در آستانه اکران است. شخصیت های اصلی فیلم مصطفی زمانی و هدی زین العابدین هستند و حسام محمودی نقش دوست مصطفی زمانی را بازی می کند. اما پیش از اکران این فیلم، فیلم دیگری به نام «پروا» ساخته زنده‌یاد محمودی پس از درگذشت او اکران شد. این فیلم در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شد و پس از اکران، مهران مهدویان کارگردان این فیلم در گفت وگویی گفت که ای کاش حسام ما را به خاطر تاخیر در اکران ببخشید. محمودی در حال بازی در سریال تاریخی «رحیل» بود که از دنیا رفت و فرصت تماشای این سریال را نداشت.

علی انصاریان رمانتیسم عماد و طوبی / قطع فوری / بنکداران و…

فیلم
علی انصاریان در نمایی از فیلم کات آف

زنده‌ایاد علی انصاریان، ستاره فوتبال، چندین سال به عنوان بازیگر نیز بسیار فعال بود. او نیمه است بهمن وی در سال 2019 به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت. انصاریان در سال آخر عمرش بسیار پرمشغله بود و در هفت فیلم بازی کرد و به همین دلیل فرصت دیدن بسیاری از فیلم های خودش را از دست داد. یکی یکی از مهم ترین فیلم ها «عاشقانه عماد و طوبی» به کارگردانی کاوه صباغ زاده بود. او در این فیلم نقش پدر الناز حبیبی را بازی کرد. «برش ناگهانی» به کارگردانی مریم بحرالعلومی، «بانک زدها» به کارگردانی جواد اردکانی، «حلیا» به کارگردانی مرتضی آتش زمزم، «پس از واقعه» به کارگردانی پوریا حیدری و… از آثاری بودند که انصاریان در آن ها حضور داشتند. انجام. در آخرین سال زندگی اش این کار را کرد.

افسار سگ کوروش گرجستانی

فیلم
سیروس گرجستان در نمایی از فیلم سگبند

زندگی سوری های گرجستانی یکی او یکی از بازیگران مطرح نمایش های کمدی بود و از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار بود. وی در سال ۱۳۹۸ هنگام بازی در سریال شرم به کارگردانی احمد کاوری درگذشت. این سریال پس از مرگ او ناتمام ماند و سیاوش طهمورث به عنوان جایگزین او جلوی دوربین رفت. در سال ۱۳۹۷ در فیلم سگبند به کارگردانی مهران احمدی بازی کرد. اکران این فیلم به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی سینماها با تاخیر زیادی همراه بود. فروردین 1400 روی صفحه ظاهر شد. در آن زمان گرجی دیگری زنده بود. نبود. گرجستان در این فیلم نقش فردین، فرزاد و پدر فرزانه را به همراه امیر جعفری، بهرام افشاری و نازنین بیاتی بازی کرد.

ایرج قدری | توری

فیلم
ایرج قدری در نمایی از فیلم شبکه

ایرج قدری در سال ۱۳۸۹ پس از کارگردانی و بازی در فیلم «شبکه» به دلیل تشدید بیماری درگذشت و خود نیز نتوانست «شبکه» را در اکران سینما ببیند. این فیلم دو سال بعد یعنی در سال 1391 بدون حضور کارگردان اکران شد و به این ترتیب هواداران قادری برای آخرین بار او را روی اکران سینما دیدند. بازیگران اصلی «شبکه» علاوه بر خود قادری، نیما شاهرخشاهی و ماهچهره خلیلی بودند. یکی او در این فیلم نقش های دیگری نیز ایفا کرد. «لا رد» درباره فعالیت یک باند فساد مالی بود که توسط مرد جوانی که به تازگی وارد شرکت شده بود کشف شد و…

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا