اخبار روز

9 چیزی که به شما اجازه تمرکز نمی دهد

به گزارش بازتاب آنلاین، تمرکز به مرور زمان کاهش می یابد و مادر این مقاله قصد دارد به قول دکتر. الن هندریکسن، در اینجا برخی از مهم‌ترین دلایلی که نمی‌توانید تمرکز کنید آورده شده است.

سلامت نیوز در پیامی نوشت: ذهن شما قبلا مثل اسفنج بود اما امروز مثل غربال رفتار می کند.

چرا نمی توانیم تمرکز کنیم؟

در حالی که گوشی‌های هوشمند باعث شکست‌هایی برای ما شده‌اند، ۹ مورد دیگر را به شما معرفی می‌کنیم.

1- شما فردی مضطرب هستید:

نگرانی بیش از حد و استرس مداوم می تواند تمرکز را تحت تاثیر قرار دهد و این عادت نه تنها منجر به عدم تمرکز می شود بلکه می تواند آسیب زیادی به بدن وارد کند.

2- خستگی:

خستگی یکی این یکی از عوامل کاهش تمرکز است و خستگی مفرط می تواند بدن را به خطر بیندازد.

3- افسردگی:

افسردگی می تواند کل بدن را تحت تاثیر قرار دهد و عملکرد آن را مختل کند.یکی یکی از مهمترین جنبه هایی که افسردگی مستقیماً بر آن تأثیر می گذارد تمرکز است. یک فرد افسرده بسیار بی تمرکز است و گاهی فراموش می کند کاری را انجام دهد و نمی تواند کارهایی را که به او پیشنهاد می شود به درستی انجام دهد.

4- مشکلات:

مشکلات بیش از حد می تواند به طور کامل توانایی شما را برای تمرکز مختل کند. سعی کنید فردی باشید که بتواند به راحتی بر همه مشکلات غلبه کند بدون اینکه کوه بزرگی از آنها بسازید و آسیبی نبینید.

5- رژیم غذایی ناسالم:

اگر رژیم غذایی ناسالمی دارید، توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید و از یک رژیم غذایی سالم که حاوی لبنیات، گندم، تخم مرغ، کربوهیدرات و مواد غذایی مشابه است استفاده کنید.

6- کمبود انرژی:

وقتی انرژی بدن شما کم است، جای تعجب نیست که تمرکز شما مختل شود. در فرهنگی که قهوه به طور مرتب جایگزین خواب می شود و احساس خواب و خستگی را از بدن سلب می کند، قطعا بدن دچار مشکل می شود.

7- مطمئن نیستید که چه کاری انجام می دهید:

کاری که می خواهید مسئولیت آن را بپذیرید و انجام دهید و در مورد انجام آن مطمئن نیستید ممکن است به دلیل عدم تمرکز باشد. قبل از هر کاری، چند ساعتی را به این فکر کنید که آیا مسئولیتی که به شما داده شده است یا خیر. در دفتر خود بنویسید و روزی یک بار به خود یادآوری کنید.

8- عدم آگاهی دقیق:

گاهی اوقات ما به راحتی دچار سردرگمی می شویم و تمرکز، آگاهی و توجه خود را به کارهای دیگر از دست می دهیم. سعی کنید روی کار خود تمرکز کنید و مطمئن شوید که قبل از انجام آن به اندازه کافی استراحت کرده اید و سپس آن را انجام دهید.

9- ممکن است بیماری داشته باشید:

برخی از بیماری ها مانند سلیاک، سرطان، فیبرومیالژیا و بیماری های مشابه تمرکز را تحت تاثیر قرار می دهند.

233217

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا