اخبار روز

قتل مادر با چاقو در شرق تهران/ قاتل انتقامجو بخشید

پسر کوچکی که در اقدامی هولناک مادرش را با چاقو در شرق تهران کشت، تنها در جنبه عمومی جنایت با رضایت والدینش به دادگاه معرفی شد.
به گزارش صبح دوشنبه بیست و یکم تسنیم آذر ماه 1401 بود یکی ماموران کلانتری 144 پارس تهران در تماس با کارآگاه قتل پایتخت گفتند: یک فقره فوت مشکوک در منزلی در محله خاک سفید گزارش شد. وقتی به محل حادثه رسیدیم با جسد زن جوان مقتول روبرو شدیم.

همین تماس کافی بود تا کارآگاهان زبده اداره دهم پلیس آگاهی، ماموران تیم تشخیص هویت و کارشناسان پزشکی قانونی به همراه بازپرس ویژه دادسرای قتل وارد خانه مورد نظر شوند. جسد زن جوانی به نام الناز که از ناحیه گردن مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود در سالن پذیرایی پیدا شد.

در تحقیقات اولیه مشخص شد مقتول چندین سال پیش از همسرش طلاق گرفته و به همراه دو پسر 19 و 22 ساله خود در این خانه زندگی می کنند. پسر بزرگ زن جوان که ماجرا را به پلیس گزارش داد به کارآگاه گفت: طبق معمول تا ساعتی قبل سر کار رفتم اما هر چقدر در را زدم هیچکس جواب نداد. وقتی با کلید در را باز کردم با جسد خون آلود مادرم مواجه شدم و به پلیس اطلاع دادم.

رد پای یک قاتل شناخته شده

با توجه به تخریب نشدن قفل درب و نداشتن وسیله دفاعی مقتول، تیم تحقیقات جنایی به فرضیه قاتل شناخته شده رسیدند. از سوی دیگر همه شواهد حاکی از آن است که پسر کوچکتر زن جوان معتاد به نام نریمان پس از این حادثه به طرز مشکوکی ناپدید شده و از خانه به مکان نامعلومی خارج شده است.

به همین دلیل طولی نکشید که این پسر به عنوان مظنون تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و چند روز بعد به پلیس اطلاع دادند که عابری در حال ورود است. یکی جسد نیمه عمر پسر بچه ای به نام نریمان که شباهت زیادی به قاتل فراری داشت و می خواست به زندگی خود پایان دهد در خیابان های مشهد پیدا شد و برای مداوا به بیمارستان منتقل شد.

دستگیری قاتل مادر جوان

به این ترتیب کارآگاهان پس از اخذ وکالت به بیمارستان مورد نظر مشهد مراجعه و نریمان را روی تخت اورژانس با در دست داشتن عکس شناسایی کردند.

بیشتر بخوانید
دستگیری پسری که مادرش را کشت

این پسر پس از بهبودی کامل بدنی دستگیر و برای بررسی ابعاد پنهان پرونده به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد. متهم در تحقیقات اولیه با ابراز پشیمانی و بیان اینکه به دلیل اختلافات عمیق خانوادگی مرتکب این جنایت شده است، صراحتا به قتل مادرش در منزل اعتراف کرد.

محاکمه در دادگاه

پس از تکمیل تحقیقات مقدماتی، متهم به اتهام قتل عمدی مادرش از سوی دادسرای امور جنایی تهران مطرح شد و متهم در اوایل سال 1381 در دادگاه کیفری شهر تهران پای میز محاکمه حاضر شد. استان تهران.

در ابتدای جلسه کیفرخواست دادگاه کیفری قرائت و اولیای دم مقتول اعلام کردند که پسر کوچک را بخشیده و بخشیده اند. سپس جنبه عمومی جرم در شرایط فعلی و اتهام قتل عمد برای متهم تشریح شد.

متهم گفت: من به دلیل اختلافات خانوادگی از مادرم کینه داشتم و به دنبال فرصتی برای انتقام از او بودم، اما اشتباه کردم; 9 ساله بودم که پدر و مادرم از هم جدا شدند و روزهای سختی در زندگی من بود. من درس نمی خواندم و مجبور بودم همیشه سخت کار کنم و همین باعث شد به حشیش و گل معتاد شوم.

پسر ادامه داد: «بعد از اینکه پدرم مرا تنها گذاشت. در خیابان ها پرسه زدم تا اینکه مادرم مرا پیدا کرد و دو ماه قبل از تصادف آورد. از آن روز به بعد با او و برادرم زندگی کردم. از شدت عصبانیت کنترلم را از دست دادم و با چاقو به او حمله کردم.

وی توضیح داد: بعد از جنایت به مشهد فرار کردم اما چون خیلی ناراحت بودم با چاقو خودکشی کردم. بعد، شریان کاروتیدم ملتهب شد، به داروخانه رفتم، مقدار زیادی قرص خریدم، پودر آنها را روی زخمم ریختم و بقیه را خوردم تا به زندگی ام پایان دهم، اما ناگهان بیهوش شدم و وقتی چشمانم را باز کردم، متوجه شدم. که اینطور بود من روی تخت دراز کشیده بودم. من در بیمارستان هستم.

پس از اعترافات متهم، قضات دادگاه کیفری یک استان تهران ختم جلسه را اعلام کردند و برای صدور حکم در خصوص جنبه عمومی جرم شتافتند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا