اخبار روز

خبر مهم و فوری برای مستمری بگیران اجتماعی و کمیته امداد

مستمری بگیران اجتماعی | علیرضا سمایی گفت: زنان سرپرست خانوار، دختران خودکفا یا سرپرست خانوار و خانواده های نیازمند بر اساس آزمون گسترده و غیر تحت پوشش سایر دستگاه های اعتباری از مزایای رفاهی دهک اول تا پنجم درآمدی برخوردار می شوند.

وی با بیان اینکه درآمد زنان سرپرست خانوار بر میزان دریافتی کمک های اجتماعی تأثیرگذار است، افزود: کل درآمد خانوارهای یک و دو نفره 30 درصد، خانوارهای سه نفره 35 درصد، خانوارهای چهار نفره 40 درصد است. درصد و خانوارهای پنج نفره و بیشتر. نباید بیش از 50 درصد حداقل دستمزد طبق قانون کار باشد.

معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان همچنین خدمات حمایتی را برای زنان سرپرست خانوار، دختران خود سرپرست یا سرپرست خانوار و خانواده های نیازمند واجد شرایط از جمله مستمری ماهانه، کمک هزینه فرزند در خانواده های بیمه شده، بهبود تغذیه، تامین اجتماعی ارائه می کند. و کمک هزینه آب و برق ودیعه مسکن، کمک ساخت و ساز و تامین مسکن، ارتقای وضعیت تحصیلی دانشجویان، کمک به بهبود تحصیلات دانشجویان، معافیت از خدمت سربازی و سایر کمک ها.

سمایی تاکید کرد: هر ساله زنان سرپرست خانوارهای تحت پوشش توانمندسازی، آموزش مهارت های کارآفرینی و کسب و کار، مهارت های زندگی، فنی و حرفه ای، آشنایی با قوانین کار و تامین اجتماعی، فراگیری و اطلاع از اصول ایمنی در کار انجام می شود. اطلاعات ذینفعان از مزایای بیمه تامین اجتماعی و بازرگانی.

وی با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانواری که موفق به اخذ گواهینامه صلاحیت شده باشند سرمایه در گردش رایگان دریافت خواهند کرد، تصریح کرد: آمادگی کار، تهیه ابزار و سرمایه در گردش، تسهیلات اشتغال زایی، مشوق حمایت از بیمه سهم افراد خوداشتغال، مشوق ها. حمایت از بیمه سهم کارفرما و گروه های حمایتی برنامه برای زنان سرپرست خانوار از جمله برنامه های دفتر توانمندسازی زنان و بهزیستی خانواده است.

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان همدان گفت: وام شرکت های خصوصی در این استان در سال جاری بالغ بر یک هزار و 700 میلیارد ریال است که نسبت به سال گذشته 55 درصد افزایش داشته است.

یوسف شعبانی افزود: 500 میلیارد ریال برای کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیج سازندگی از محل وام مسکن استان در نظر گرفته شده است و یک هزار و 200 میلیارد ریال نیز برای سایر دستگاه های اجرایی از جمله بهزیستی، صلح و جهاد توزیع می شود.

وی ادامه داد: اقدامات لازم برای توزیع بانک های شهرستانی و منطقه ای انجام شده و با تصویب کارگروه به بانک های استان ابلاغ و عملیات اجرایی آن آغاز می شود. مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان همدان گفت: وام بنگاه های خصوصی تا سقف 150 میلیون تومان با سود چهار درصد از قرض الحسنه هشت بانک فعال در حوزه های کشاورزی، توسعه تعاون، رفاه. ، مهر ایران، رسالت، صادرات و ملت و سپه پرداخت می شود. شعبانی با بیان اینکه تسهیلات مشاغل خانگی با حدود 1700 طرح همراه است، تصریح کرد: پرداخت این تسهیلات پس از تصویب کارگروه و اعلام اعتبار بانک ها با عرضه طرح ها آغاز می شود. وی نقش مشاغل خانگی را در رونق اقتصادی و تثبیت درآمد خانواده ها ارزیابی کرد و خواستار همکاری لازم همه دستگاه های اجرایی مرتبط با مشاغل خانگی در تدوین طرح های استفاده از تسهیلات شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان یادآور شد: امروزه مشاغل خانگی وجود دارد. یکی تبدیل به یکی از جذاب ترین شکل های کسب و کار برای افراد جویای کار شده است و رویکرد دولت در قبال مشاغل خانگی تبدیل کارگاه های کوچک مستقل به کارگاه های گروهی و در این زمینه کمک به تخصیص اماکن و توسعه مشاغل خانگی و تسریع در صدور مجوزهای مربوطه شعبانی گفت: مشاغل خانگی بیشتر خانواده محور هستند، از این رو زنان در این حوزه نقش محوری تری دارند، ضمن اینکه گرایش زنان به سمت کارآفرینی و راه اندازی واحدهای تولیدی کوچک و داخلی در سال های اخیر افزایش یافته است.

وی افزود: حدود 300 فعالیت کلبه در سامانه مربوطه ثبت شده است و در همدان طرح های خیاطی، قالی بافی و صنایع دستی بیشترین استقبال را دارند و همچنین در بخش کشاورزی، بنگاه هایی مانند دامپروری و خیارسازی و …. نمک، و در بخش فرهنگی، ساخت انیمیشن نیز از جمله زمینه های حرفه ای در خانه است.

مدیرکل تعاون، کار و امور اجتماعی استان همدان گفت: متقاضیان با توجه به مهارت خود در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار ثبت نام و با هماهنگی دستگاه اجرایی مربوطه مراحل بعدی را طی کرده و مجوز مربوطه را اخذ می کنند. .

شعبانی با اعلام راه اندازی نمایشگاه ها و بازارچه های عرضه و فروش موقت در همه شهرستان ها برای حمایت از مشاغل خانگی گفت: برگزاری این نمایشگاه ها فرصتی برای تقویت مشاغل کوچک و خانگی و افزایش اعتماد صاحبان این مشاغل به خانواده است. خود نقش موثری در تامین امنیت اقتصاد دارد.

وی گفت: سال گذشته 6 هزار و 624 پروانه کسب در استان همدان صادر شده است./صدا و سیما

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا