اخبار روز

طلا تکان خورده


به گزارش مانیبان، قیمت طلا در روز دوشنبه تغییر چندانی نداشت زیرا معامله گران منتظر اطلاعات اقتصادی بیشتر از آمریکا بودند. بر اساس آخرین اطلاعات، تورم در این کشور تثبیت شده و امیدها برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.18 درصد کاهش به 2323 دلار و 10 سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.09 درصد کاهش به 2343 دلار و 60 سنت رسید.

تحلیلگران بر این باورند که عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در کوتاه مدت، آمار اشتغال آمریکا است که اگر نشان دهنده رشد ضعیف اشتغال در این کشور باشد، به نفع طلا خواهد بود.

سرمایه گذاران منتظر انتشار شاخص مدیران خرید موسسه مدیریت تامین هستند که قرار است امروز منتشر شود، همچنین گزارش اشتغال و داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که قرار است روز جمعه منتشر شود، که نشان دهنده سلامت اقتصاد آمریکا خواهد بود.

به نظر می رسد شاخص مخارج مصرف شخصی کمتر از حد انتظار تا حدی از قیمت طلا حمایت کرده است زیرا می تواند نشانه کاهش نرخ بهره در سال جاری باشد.

داده های اقتصادی ایالات متحده در روز جمعه نشان داد که تورم ایالات متحده در ماه آوریل تثبیت شده است و احتمال کاهش بیشتر نرخ بهره در ماه سپتامبر را افزایش می دهد. معامله گران اکنون 54 درصد احتمال کاهش نرخ بهره را در ماه سپتامبر دارند که در مقایسه با قبل از این گزارش 49 درصد افزایش یافته است.

درست است که همیشه از طلا به عنوان پشتوانه ای مطمئن در زمان تورم بالا یاد می شود، اما افزایش نرخ بهره هزینه های نگهداری این فلز گرانبها را به عنوان سرمایه زیان ده افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را کاهش می دهد.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.10 درصد کاهش به 30.41 دلار و پلاتین 0.03 درصد کاهش یافت و به 1038.12 دلار رسید.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا