اخبار روز

کمک هزینه معیشت این خانوارها را افزایش دهید


به گزارش مانیبان، معاون رئیس جمهور در پاسخ به نگرانی جانبازی که به نمایندگی از جانبازان 25 درصدی استان فارس تماس گرفت، گفت: کمک های کافی به عزیزان و جانبازان زیر 25 درصد انجام شده است. این افراد از پرداخت مالیات و حق بیمه معاف هستند، دارای حق اشتغال، حق پذیرش دانشگاه و سایر هزینه ها هستند. را

و افزود: هزینه تامین معیشت این عزیزان در دولت سیزدهم از حدود 2 میلیون تومان به 6 میلیون تومان یعنی 200 درصد افزایش یافت. همچنین تعداد جانبازان زیر 25 درصد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران به نزدیک به 16 هزار نفر افزایش یافته است. این نشان دهنده جایگاه ویژه ای است که رئیس جمهور شهید برای جانبازان داشت زیرا این امر با تاکیدات و دستورات ایشان میسر شد.

این جانباز در ادامه به افشای مشکلات جانبازان قطع نخاعی در شهرستان دامغان پرداخت و اظهار داشت: به ویژه با توجه به اینکه حدود 100 جانباز در این شهرستان وجود دارد، این جانبازان باید برای خدمات رسانی به مراکز استان های خراسان رضوی یا تهران مراجعه کنند. مشکلات جانبازان قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: اکنون 5 مرکز ارتز و پروتز در سراسر کشور داریم که مرکز این خدمات هستند و بقیه مراکز در سراسر کشور پراکنده هستند.

مدیرعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: همچنین در شهرهایی که بخش خصوصی یا هلال احمر مراکز فعال دارند، بنیاد شهید با آنها قرارداد می بندد تا خدمات لازم را به ایثارگران عزیز ارائه کنند. از طرفی در حال ایجاد تیم های سیار هستیم که از شهرهایی که مراکز فعالی وجود ندارد بازدید می کنند و خدمات لازم را در این بخش به ایثارگران عزیز ارائه می دهند و انشاالله با ایجاد این مراکز مشکلات ایثارگران در شهرهای کوچکتر شهرهایی که مراکز ارتوپرتزی ندارند حل می شود.

در ادامه شهروندی در خصوص دریافت کمک هزینه ازدواج تماس گرفت و اعلام کرد که با وجود افتتاح حساب بانکی، این کمک به ما پرداخت نشده است که قاضی زاده هاشمی پاسخ داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران دیون در این زمینه از سال 1397 تا 1402 به مبلغ 120 میلیارد توکن که متاسفانه توسط دولت قبل پرداخت نشد.

وی افزود: دولت سیزدهم از سال 1401 تا کنون هر هدیه عروسی را پرداخت کرده است، عزیزان شرمنده هستیم، اما در حال اخذ اعتبار هستیم تا انشالله تا پایان سیزدهم مابقی بدهی پرداخت شود. دولت.

در پایان این دیدار امیرحسین قاضی زاده هاشمی به ارائه گزارش عملکرد دو ساله بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون بازدید در قالب طرح سپاس انجام شده است، گفت: می گویم: بارها اگر مهم ترین دستور را از من بپرسید کار این دولت چه بوده است؟ اعلام می کنم اولویت اول دولت آیت الله رئیسی رسیدگی به فرهنگ ایثار و شهادت و خانواده این عزیزان بوده است. .

و افزود: اعتبارات این اداره کل از 30 میلیارد تومان به 91 میلیارد تومان افزایش یافت. اگرچه درآمد دولت هرگز به 100% نرسید، اما 100% وام های بنیاد را دولت تامین کرد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: با افتخار اعلام می کنیم که از دولت سیزدهم بدهی باقی نمانده و انشاالله به پرداخت بدهی های دولت های گذشته دستور داده شده است.

قاضی زاده هاشمی افزود: متاسفانه در سراسر کشور از تبریز و اراک گرفته تا پرند و کرج در حوزه مسکن پرونده های قمار داریم که متاسفانه قانون به درستی اجرا نشده و کار از ابتدا به صورت کارشناسی انجام نشده است. «در مدتی که در این اداره بودیم وظیفه ما فقط ارائه به خانواده شهدا و جانبازان بود و مسئولیتی در اجرای آن نداشتیم.

وی با اشاره به برنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران در تهیه کتاب عملکرد این نهاد در دولت سیزدهم، تاکید کرد: در نظر داریم این کتاب از فعالیت های انجام شده و وضعیت موجود را به عنوان سند ارائه کنیم. تا اقدامات دولت سیزدهم در این دوره قابل قضاوت و قضاوت باشد.

معاون رئیس جمهور همچنین به تشریح اقدامات حمایتی بنیاد در دوره دولت مردمی پرداخت و افزود: وضعیت بیمه ایثارگران و ایثارگران قابل مقایسه با قبل نیست. سرانه پرداختی حق بیمه از 175 هزار تومان به 900 هزار تومان افزایش یافت و تا امروز پرداخت شده است.

قاضی زاده هاشمی یکی یکی از کارهای بزرگ دولت تغییر جایگاه شهداست و افزود: 185 هزار شهید تغییر جایگاه داده اند. 24 هزار فرزند شهید، جانباز و ایثارگر بدون کار داشتیم اما برای 32 هزار نفر مجوز اشتغال گرفتیم.

قاضی زاده هاشمی با تشریح برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران در دو ماه باقی مانده از دولت سیزدهم، گفت: اصلاحات نهادی را که در بخش های مختلف بنیاد شهید و امور ایثارگران آغاز کرده بودیم، ادامه خواهیم داد. برنامه خروج از شرکت و سهامدار شدن را داشتیم، برنامه داشتیم سازمان اقتصادی کوثر را به مجموعه سهام تبدیل کنیم و صندوق ذخیره شهید که متعلق به فرزندان و همسران شهداست نیز به آنها واگذار شود. از سوی دیگر بانک دی مشکلاتی وجود داشت، بسته نجات را تهیه و به بانک مرکزی ارائه کردیم، این بسته ابلاغ شد و مجوز آن از شورای پول و اعتبار گرفته شد، باید به سرعت سرمایه افزایش یابد تا بتوانیم آن را از وضعیت نابسامان خارج کنیم.

وی افزود: همه حوزه ها در این مدت برنامه های راهبردی داشته اند تا جایگاه آنها به عنوان یک نهاد اجرایی مطلوب باشد. البته این برنامه ها زودتر اعلام شد و به همکاران خود در بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کردیم که برنامه یک سال و سه ماهه در 2 ماه اجرا شود. این امر شدنی است اما مستلزم این است که همکاران ما مجدانه و با دو سه برابر بیشتر از شرایط عادی کار کنند و انشاالله این مجموعه را با شرایط مساعد به دست مدیران آینده آن خواهیم رساند.

مرکز روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری بر اساس ماموریت تعریف شده خود در راستای ایجاد پل ارتباطی بین مردم و اعضای کابینه دولت سیزدهم و در راستای تاکید رئیس جمهور بر ارتباط مستقیم مردم و مسئولان، سلسله جلسات تلفنی و آنلاین پاسخگویی مسئولان دولت سیزدهم به تماس های مردمی تشکیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین «احمد صالحی» رئیس مرکز روابط عمومی سازمان ریاست جمهوری، فلسفه برگزاری این جلسات را ایجاد ارتباط مستقیم بین مردم و اعضای دولت اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به حساسیت هایی که آیت الله رئیسی در پاسخگویی به مردم پس از شهادتش، این دیدارها مانند گذشته و با قوت ادامه دارد، زیرا از ابتدای تشکیل دولت سیزدهم، خط قرمز این دولت پاسخگویی و انجام کارها بوده است.


آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا