اخبار روز

راه حل های طبیعی برای غلبه بر گرما و درمان آفتاب سوختگی

به گزارش بازتاب آنلاین، تابستان همان تابستان قدیمی است. ماه های گرم سال به دلیل تغییرات اقلیمی در مقایسه با تابستان های گذشته با روزهای طولانی تر و هوای گرم تر غیرقابل تحمل شده است. این بیماری جدید مجموعه ای منحصر به فرد از چالش های بهداشتی را ارائه می دهد.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: تابستان‌های گرم‌تر می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر بدن بگذارد و به دلیل افزایش تعریق و از دست دادن مایعات، باعث کم‌آبی و گرمازدگی شود. دمای بالا همچنین بر سیستم قلبی عروقی فشار وارد می کند، زیرا این سیستم برای تنظیم دمای بدن در هوای گرم سخت تر عمل می کند و اغلب اوقات ابتلا به این وضعیت باعث می شود فرد احساس خستگی و بی حالی کند.

مشکلات تنفسی و گوارشی

گرما همچنین می تواند مشکلات تنفسی را بدتر کند و باعث مشکلات پوستی مانند بثورات و آفتاب سوختگی شود. علاوه بر این، می تواند باعث سستی در دستگاه گوارش شود که می تواند منجر به ناراحتی و مشکلات گوارشی شود. برای کاهش این اثرات منفی و حفظ عملکرد بهینه بدن در طول ماه های گرم تابستان، حفظ آب بدن، اجتناب از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و حفظ یک رژیم غذایی متعادل مهم است. در این مقاله به چند درمان طبیعی برای درمان بیماری های شایع تابستان اشاره کرده ایم.

کم آبی بدن؛ محلول آب انگور و آب نارگیل

یکی یکی از شایع ترین مشکلات در تابستان کم آبی بدن به دلیل تعریق زیاد است. در این قسمت به دو درمان رایج برای کم آبی بدن اشاره می کنیم. می توانید آب انگور بنوشید که سرشار از ویتامین C است و به حفظ هیدراتاسیون و جبران الکترولیت های از دست رفته کمک می کند. بنابراین می توانید آب انگور تازه را با آب و کمی نمک مخلوط کرده و از نوشیدنی گوارا لذت ببرید. یا می توانید آب نارگیل بنوشید که به طور طبیعی سرشار از الکترولیت است و انتخاب خوبی برای هیدراته و خنک نگه داشتن بدن است.

بثورات حرارتی (عرق سوزش)؛ راه حل: ژل آلوئه ورا

تعریق بیش از حد باعث ایجاد بثورات گرمایی می شود که منجر به مسدود شدن غدد عرق و تحریک پوست می شود. برای حل این مشکل می‌توانید ژل آلوئه ورا را روی زخم‌های حرارتی بمالید، زیرا دارای خواص خنک‌کننده و ضدالتهابی است که آن را برای درمان زخم‌های گرما ایده‌آل می‌کند. برای تسکین، می توانید ژل آلوئه ورا تازه را مستقیماً روی پوست بمالید.

آفتاب سوختگی؛ راه حل: رب خیار و برگ نعنا

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید می تواند باعث آفتاب سوختگی دردناک و آسیب به پوست شود. برای از بین بردن آفتاب سوختگی می توانید از خیار و نعناع با هم به شکل خمیر استفاده کنید زیرا هر دو خاصیت خنک کنندگی دارند. برای تهیه این خمیر، خیار و برگ نعناع را مخلوط کرده، خمیر درست کنید و روی نواحی آفتاب سوخته بمالید. این نه تنها پوست را خنک می کند بلکه التهاب را نیز کاهش می دهد. اگر آلوئه ورا در خانه دارید، می توانید ژل را مستقیماً روی پوست آفتاب سوخته خود نیز بمالید. این ژل به دلیل خاصیت خنک کنندگی و مرطوب کنندگی به تسکین و التیام سوختگی کمک می کند.

47236

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا