اخبار روز

رگبار باران در برخی استان ها/وزش باد شدید در شرق کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در برخی استان ها و همچنین وزش باد شدید و نیمه خیزش گرد و خاک در شرق کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت وگو با ایسنا، افزود: روز دوشنبه (24 خرداد) در ارتفاعات شمال کشور در بعدازظهر افزایش ابر و رگبار رگباری پیش بینی می شود. وزش باد در نوار شرقی ادامه دارد و در سایر نقاط کشور جوی پایدار پدید می آید.

او توضیح داد که روز سه شنبه (15 خردادوی گفت: با گذر امواج میانه جوی در نواحی شمال غرب، دامنه های شرقی زاگرس در غرب کشور و در استان های قم و شمال اصفهان ابرانکی وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود. : در شمال استان های تهران، البرز و قزوین و دامنه های شمالی البرز واقع در مازندران و شرق گیلان شاهد افزایش ابر، رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی سازمان هواشناسی افزود: چهارشنبه و پنجشنبه (26 و 27 خرداد) علاوه بر این مناطق، در ارتفاعات یزد و کرمان، در جنوب سیستان و بلوچستان عمدتاً رخ می دهد در بعدازظهر افزایش ابر همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: روز جمعه (28 خرداد) در شمال غرب و سواحل شمالی و همچنین شرق زنجان، همدان، مرکزی، برخی از مناطق اصفهان، یزد، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان به تدریج از ابر و بارندگی کاسته می شود. . وزش باد و رگبار منزوی خواهد بود.

وی افزود: از روز سه شنبه تا پنجشنبه در شمال شرق، شرق و استان ها در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی درباره وضعیت جوی تهران در دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۵ خرداد) کمی ابری و تا ساعاتی دیگر افزایش خواهد داشت. طی چند ساعت باد با حداقل 20 و حداکثر 33 درجه سانتیگراد. و روز چهارشنبه (26 خرداد) نیمه ابری، بعد از ظهر نیمه ابری تا ابری، وزش باد شدید و رگبار باران با حداقل دمای 21 درجه سانتیگراد و حداکثر دمای هوا 34 درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیائیان در پایان گفت: اهواز با دمای 47 و 46 درجه سانتیگراد گرمترین و شهرکرد با دمای 5 درجه سانتیگراد سردترین مرکز کشور خواهد بود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا