اخبار روز سینما جهان

زندگی همفری بوگارت مستند می‌شود/مهر تایید بنیاد بازیگر کازابلانکا

به گزارش خبرگزاری بازتاب آنلاین، کاترین فرگوسن کارگردان فیلم «هیچ چیز قابل مقایسه نیست» برای کارگردانی مستندی درباره همفری بوگارت، نماد هالیوود در یونیورسال پیکچرز انتخاب شد.

این مستند با عنوان “بوگارت: زندگی در فلش ها” اولین مستندی است که بر روی این بازیگر مشهور تمرکز دارد. مهر تاییدیه بنیادش را دارد.

مهر در مقدمه فیلم آمده است: این فیلم بر روی نماد عصر طلایی هالیوود همفری بوگارت تمرکز دارد و روابط او با پنج زن دشوار زندگی اش – مادرش و چهار همسرش از جمله لورن باکال – را بررسی می کند. دسترسی بی‌سابقه‌ای به فیلم‌های کمیاب ارائه شده توسط بنیاد او به این فیلم اجازه می‌دهد تا مسیری را که او برای تبدیل شدن به ستاره کلاسیک‌های جاودانه «کازابلانکا» و «شاهین مالت» طی کرد، به شیوه‌ای انحصاری و به قول خود بوگارت نشان دهد.

کاترین فرگوسن دوباره با همکارانش در مستند Nothing Compares، از جمله نویسنده/تهیه کننده النور آمپیتیج و تدوینگر میک ماهون، متحد می شود. این 3 نفر با هم مستندی درباره خواننده تراژیک Sinead O'Connor ساختند که در ساندنس به نمایش درآمد و جوایز متعددی را از آن خود کرد.

فرگوسن می گوید: «زنان کلیدی زندگی بوگارت که در موفقیت او نقش داشتند، همه به جز همسر چهارم او، لورن باکال، در تاریخ ثبت شده اند. وی ابراز امیدواری کرد که با این مستند بتواند نگاه جدیدی به آن داشته باشد یکی برخی از معتبرترین بازیگران هالیوود را انتخاب کرد و مهمتر از همه، روایتی صادقانه و ظریف از یک مرد پیچیده ارائه کرد.

همفری بوگارت هنرپیشه سرشناس و سرسخت آمریکایی به دلیل ایفای نقش های درخشان در اواخر دهه 1930، 40 و 50، جایگاهی افسانه ای در تاریخ سینما دارد. یکی از او به عنوان یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینما یاد می شود. او در سال 1951 برای بازی در «ملکه آفریقایی» برنده جایزه اسکار شد و در سال های 1942 و 1954 برای فیلم های «کازابلانکا» و «شورش کین» نامزد این جایزه شد.

۲۲۰۵۷

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا