اخبار روز

فواید باورنکردنی عرق کردن، از سلامتی گرفته تا زیبایی

تعریق پاسخ طبیعی بدن به گرمای زیاد است که به باز شدن منافذ پوست و از بین بردن دمای بالای بدن کمک می کند. مخلوطی از آب، نمک، اسیدهای آمینه، پروتئین ها و غیره از طریق پوست از طریق غدد عرق از بدن دفع می شود.

به گزارش نمناک، تعریق برای بسیاری از افراد و زندگی اجتماعی ناخوشایند است اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار می دهد و شرمنده می کند، اما عرق کردن فوایدی دارد که ممکن است متوجه آن نباشید…

عرق کردن زخم را التیام می بخشد

در سال های اخیر تحقیقات زیادی در مورد ترشح غدد عرق صورت گرفته است. غدد میزبان منبع مهمی از سلول های بنیادی بالغ هستند که به تعداد زیادی در سطح پوست در سراسر بدن وجود دارند. این غدد محل نگهداری سلول های بنیادی بالغ هستند که در بهبود و بسته شدن زخم ها نقش دارند. با پیشرفت روند بهبودی می توان درمان های دارویی را تجویز کرد.

سموم را از بدن دفع می کند

وقتی عرق می کنیم دقیقا چه اتفاقی می افتد؟ تابناک به معنای واقعی کلمه سموم بدن این امر از طریق تعریق اتفاق می افتد و متخصصان معتقدند که نمک و کلسترول اضافی عمدتاً از طریق تعریق از بین می رود.

آنتی بیوتیک ها اسرار

عرق آنتی بیوتیک های بسیار قوی را روی پوست پخش می کند، به همین دلیل است که یک بریدگی کوچک، خراش یا نیش پشه باعث می شود پوست زخم شود و دیگر نیازی به آنتی بیوتیک نباشد. آنها به طور موثر مهاجمان را نابود می کنند.

سنگ کلیه دفع می کند

جالب است بدانید که درد سنگ کلیه از درد زایمان بدتر است و برای پیشگیری از سنگ کلیه، افرادی که رژیم غذایی نامناسب دارند و چربی و نمک زیادی می خورند باید توجه بیشتری داشته باشند. تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن آب به طور منظم بدن را شستشو می دهد و به مبارزه با سنگ کلیه کمک می کند. تعریق در حین ورزش بدن را هیدراته نگه می دارد پاکسازی کلیه خواهد بود

مغز خوشحال است

ورزش روحیه شما را خوب می کند، اما ابتدا توجه داشته باشید که برای بهره مندی از فواید آن باید از طریق تمرینات سنگین وزنه یا ورزش های هوازی عرق کنید. سطح اندورفین در هر بدن منحصر به فرد است و فعالیت بدنی مناسب باعث ایجاد یک ماده افیونی در مغز می شود و شما را مجبور به عرق کردن می کند.

درد را تسکین می دهد

اندورفین های ورزشی فقط باعث نمی شوند تقویت مغز اما آنها همچنین زیستگاه های طبیعی هستند. کی میدونست اجرا کن آیا می تواند به تسکین درد کمک کند؟ ورزش مسیرهای عصبی شیمیایی در مغز را تحریک می کند و در نتیجه باعث تولید اندورفین می شود که به عنوان مسکن طبیعی عمل می کند و با عادت کردن بدن به این تسکین، تناسب اندام کلی بهبود می یابد.

آنها به درمان آکنه کمک می کنند

تغییرات هورمونی همچنین باعث ایجاد جوش در بزرگسالی می شود. تعریق منافذ پوست را باز می کند و چرک و کثیفی را از این منافذ خارج می کند و باعث جذب باکتری ها و ایجاد جوش می شود.

از سیستم تهویه بدن پشتیبانی می کند

در طول روز، بدن با تغییرات دمای محیط سازگار می شود و وقتی تهویه مطبوع به درستی کار می کند، بدن شما خیلی گرم یا خیلی سرد نمی شود. تعریق باعث می شود بدن راحت تر با محیط جدید خود سازگار شود.

بهتر کردن آلزایمر آن کمک می کند

تعریق در حین ورزش بدن را از فلزات سنگین پاکسازی می کند، جریان خون به مغز را افزایش می دهد و خطر ابتلا به بیماری هایی مانند آلزایمر را کاهش می دهد.

به کاهش بیماری قلبی کمک می کند

تعریق ناشی از ورزش گردش خون را افزایش دهید در بدن و در ریکاوری سلامت قلب و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

سلامت پوست را ارتقا می دهد

عرق کردن به بهبود گردش خون در بدن کمک می کند، اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را به پوست می رساند و پوست را سالم تر و زیباتر می کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا