سبک زندگی

پنج پیشنهادِ تفریحیِ خنک و دلچسب برای فرار از گرمای این‌روزها

بهترین: آیا از گرمای طاقت فرسای این روزها خسته شده اید؟ به دنبال مکانی خنک و آرام برای فرار از گرما هستید؟ در این مقاله قصد داریم چند شهر جالب با طبیعتی بکر و آرام را به شما پیشنهاد کنیم.

از چشمه های تازه کوهستانی گرفته تا معماری سنتی و فرهنگ و آداب و رسوم محلی. در این شهرها همه چیز برای یک سفر ایده آل و خاطره انگیز پیدا خواهید کرد. برای آشنایی بیشتر با این شهرهای زیبا و دیدنی با ما همراه باشید.

1. روستای آتان قزوین

پنج پیشنهاد سرگرمی تازه و جذاب برای فرار از گرمای این روزها

روستای آتان در بخش الموت شرقی شهر قزوین قرار دارد. این شهر به دلیل بافت پلکانی و خانه های سنگی، معماری سنتی، طبیعت بکر و سرسبز و همچنین چشمه ها و آبشارهای متعدد، از جاذبه های گردشگری استان قزوین به شمار می رود. آتان به خاطر بافت پلکانی و خانه های سنگی که از مصالح محلی مانند سنگ، چوب و گل ساخته شده است، شهرت دارد. این نوع معماری جلوه منحصر به فردی به شهر بخشیده است و سابقه آن به دوره قاجار می رسد.

شهر آتان در دامنه رشته کوه های البرز واقع شده و طبیعتی بکر و سرسبز دارد. در این منطقه می توانید از مناظر کوهستانی، دشت ها، جنگل ها و رودخانه ها لذت ببرید. در اطراف شهر آتان چشمه ها و آبشارهای زیادی وجود دارد که آب شیرین و دلپذیری را برای ساکنین و گردشگران فراهم می کند.

غار آتان در نزدیکی شهر آتان و یکی یکی از جاذبه های طبیعی این منطقه است. همچنین قلعه تاریخی الموت در نزدیکی شهر آتان قرار دارد و یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی استان قزوین به شمار می رود.

روستای آتان در 75 کیلومتری شمال غربی شهر قزوین قرار دارد. برای رفتن به این شهر می توانید از ماشین شخصی یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.


2. روستای شیلندر زنجان

پنج پیشنهاد سرگرمی تازه و جذاب برای فرار از گرمای این روزها

روستای شیلندر یکی یکی از زیباترین روستاهای استان زنجان است که در منطقه ای کوهستانی قرار دارد. این شهر به دلیل داشتن آب و هوای خنک و مطبوع، چشم‌انداز طبیعی بکر و بافت سنتی، مکانی ایده‌آل برای گردشگری به خصوص در فصل تابستان است. یکی یکی از بارزترین ویژگی های روستای شیلندر خانه های پلکانی آن است که در دامنه تپه قرار گرفته است. این خانه ها با معماری سنتی خود جلوه زیبایی به شهر بخشیده اند.

آبشار شیلندر یکی یکی از زیباترین آبشارهای استان زنجان است که در نزدیکی این شهر قرار دارد. این آبشار از ارتفاعات سرازیر می شود و منظره ای خیره کننده ایجاد می کند. رودخانه شیلندر از این شهر می گذرد و محیطی دلپذیر و با طراوت ایجاد می کند. در کنار این رودخانه می توانید از پیاده روی، اندیشیدن به طبیعت یا دوچرخه سواری لذت ببرید.

کوه های اطراف شهر شیلندر مکانی ایده آل برای کوهنوردی و پیاده روی در طبیعت است. از بالای این کوه ها می توان منظره ای زیبا از شهر و دشت های اطراف آن را دید. غار کت کندی در نزدیکی روستای شیلندر قرار دارد. یکی یکی از طولانی ترین غارهای استان زنجان است. در داخل این غار می توانید دالان ها، شفت ها و کنترل های زیبایی را ببینید.

روستای شیلندر در 30 کیلومتری شمال غربی زنجان و در منطقه کوهستانی طارم قرار دارد. برای رسیدن به این روستا می توانید از جاده زنجان – ابهر به سمت طارم بروید. سپس از جاده طارم – دندی به سمت روستای تهام بروید. بعد از روستای تهام تابلوی شیلندر را در سمت راست جاده خواهید دید. از آنجا برای رسیدن به شهر شیلندر باید 15 تا 20 دقیقه یک جاده خاکی را طی کنید.


3. روستای زرآباد قزوین

پنج پیشنهاد سرگرمی تازه و جذاب برای فرار از گرمای این روزها

روستای زرآباد در بخش الموت شرقی شهر قزوین قرار دارد. این روستا به دلیل دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی متعدد از جمله امامزاده علی اصغر(ع)، درخت خون، مناظر طبیعی، باغات گردو و فندق و همچنین صنایع دستی مانند قالی بافی، یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری در استان قزوین است.

امامزاده علی اصغر در مرکز شهر قرار دارد و بنای آن قدمتی تاریخی دارد. درخت خون آلود پیر در صحن امامزاده قرار دارد و می گویند از ریشه آن خون جاری است.

روستای زرآباد در منطقه ای تپه ای واقع شده و طبیعتی بکر و سرسبز دارد. باغات گردو و فندق از محصولات مهم کشاورزی شهرستان زرآباد است. در فصل برداشت می توانید از گشت و گذار در این باغ ها لذت ببرید و طعم گردو و فندق تازه را بچشید. قالی بافی یکی از صنایع رایج روستای زرآباد است. در این شهرک می‌توانید کارگاه‌های قالی‌بافی را ببینید و فرش‌های نفیس و زیبایی را به عنوان سوغات بخرید.

شهر زرآباد در 70 کیلومتری شمال غربی شهر قزوین قرار دارد. برای رفتن به این شهر می توانید از ماشین شخصی یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.


4. روستای داشبلگ زنجان

پنج پیشنهاد سرگرمی تازه و قدرتمند برای فرار از گرمای این روزها

شهر داشبلاگ یکی یکی از زیباترین و سرسبزترین شهرهای استان زنجان است که در منطقه ای کوهستانی قرار دارد. این شهر به دلیل داشتن آب و هوای خنک و مطبوع، چشم‌انداز طبیعی بکر، چشمه‌های جوشان، آبشارهای خروشان و مردمانی خونگرم و مهمان‌نواز، مکانی ایده‌آل برای گردشگری به‌ویژه در فصل تابستان است.

شهر داشبلاگ دارای چشمه های جوشان بسیاری است که از زمین بیرون می ریزند و آب خنک و گوارا را به ارمغان می آورند. می توانید از این چشمه ها آب بنوشید، در کنار آن بنشینید و از صدای دلنشین آب لذت ببرید. آبشار داشبلاگ یکی این آبشار یکی از زیباترین آبشارهای استان زنجان است که از ارتفاعات پایین می آید و منظره ای خیره کننده ایجاد می کند. در کنار این آبشار می توانید از پیاده روی، تماشای طبیعت و یا عکاسی لذت ببرید.

رادر اطراف روستای داشبلاگ جنگل های زیادی از درختان مختلف وجود دارد که مکانی ایده آل برای پیک نیک، گشت و گذار در طبیعت یا چیدن میوه های جنگلی است. روستای داشبلاگ به دلیل داشتن آب و هوای مساعد دارای انواع محصولات کشاورزی از جمله سیب، گردو، گیلاس، گیلاس و توت فرنگی است. می توانید این محصولات را به عنوان سوغاتی خریداری کنید یا از طعم دلپذیر آن لذت ببرید.را

روستای داشبلگ در ۶۵ کیلومتری شمال غربی زنجان و در منطقه کوهستانی طارم قرار دارد. برای رسیدن به این روستا باید از جاده زنجان – ابهر به سمت طارم بروید. سپس از جاده طارم – دندی به سمت روستای داشبلاگ حرکت کنید.


5. روستای حصارکشی شده قزوین

پنج پیشنهاد سرگرمی تازه و جذاب برای فرار از گرمای این روزها

شهرستان حصار در 150 کیلومتری جنوب شرقی شهر قزوین و در مرتفع ترین نقطه این استان قرار دارد. این شهر به دلیل بافت پلکانی و خانه های سنگی، معماری سنتی، طبیعت بکر و سرسبز و همچنین چشمه ها و آبشارهای متعدد، از جاذبه های گردشگری استان قزوین به شمار می رود.

حصار به خاطر بافت پلکانی و خانه های سنگی که از مصالح محلی مانند سنگ، چوب و گل ساخته شده است، شهرت دارد. این نوع معماری جلوه بی نظیری به شهر بخشیده است و سابقه آن به دوره قاجار می رسد. شهر حصار در دامنه رشته کوه های البرز واقع شده و طبیعتی بکر و سرسبز دارد. در این منطقه می توانید از مناظر کوهستانی، دشت ها، جنگل ها و رودخانه ها لذت ببرید.

برج های خرقانآرامگاه‌هایی که در نزدیکی روستای حصار ولیعصر قرار دارند، از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی استان قزوین هستند. برج‌های خرقان متعلق به دوره سلجوقیان و از نظر معماری نمونه‌های برجسته این دوره هستند. قلعه غار همچنین در 10 کیلومتری شهر حصار قرار دارد. یکی یکی از جاذبه های طبیعی این منطقه است.

شهرستان حصار در 150 کیلومتری جنوب شرقی شهر قزوین و در مرتفع ترین نقطه این استان قرار دارد. برای رفتن به این شهر می توانید از ماشین شخصی یا وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

منبع:برترینها

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا