اخبار روز

عوارض جدی اجتناب از نمک برای بدن

اکثر ما روی آن تمرکز می کنیم مواد غذایی نمک کمتری اضافه می کنیم و گاهی اصلا از نمک استفاده نمی کنیم زیرا معتقدیم نمک برای سلامتی ما مضر است. البته نمی توان گفت که این کاملا درست است.

به گزارش نمناک، نمک یک الکترولیت مهم برای بدن است و عملکرد کاملا طبیعی و طبیعی بدن ما را تضمین می کند. اگر تصمیم به این کار گرفته اید مصرف نمک از آن اجتناب کنید، باید مراقب باشید که آن را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف نکنید و باید بدانید که واکنش بدن شما به این تغییر ناگهانی و حذف نمک چگونه است.

رژیم های غذایی زیادی وجود دارند که نمک را به طور کامل حذف می کنند. بنابراین در این قسمت در مورد عوارض ناشی از کمبود سدیم و نمک در بدن صحبت خواهیم کرد. بنابراین، قبل از شروع چنین رژیمی، حتماً باید با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض حذف نمک از رژیم غذایی

1- احتمال چاقی

نمک یددار برای هورمون ها بسیار مهم است و اگر آن را به طور کامل از رژیم غذایی خود حذف کنید منبع ید بدنتان محدود می شود و در نتیجه ممکن است اضافه وزن داشته باشید، صورت پف کرده داشته باشید. خشکی پوستضعف عضلانی و خستگی.

2- مشکلات قلبی

علاوه بر فواید، رژیم غذایی کم سدیم می تواند منجر به مشکلات قلبی، به ویژه در افرادی که بیماری های زمینه ای دارند، شود. بنابراین نمی توان چنین رژیم هایی را به همه توصیه کرد. به خصوص برای افرادی که می خواهند قلب سالمی داشته باشند. مطالعات نشان می دهد که هم کم و هم زیاد نمک می تواند منجر به مشکلات قلبی شود.

3- افزایش مقاومت به انسولین

مطالعات نشان می دهد که زمانی که رژیم غذایی ما حاوی سدیم کافی نباشد، مقاومت به انسولین بدن ما تحت تأثیر قرار می گیرد. این بدان معنی است که بدن نمی تواند به خود انسولین و در نتیجه فشار و قند خون قیام خواهد کرد

4- علائم کم آبی ظاهر می شود

هنگامی که سطح سدیم در خون به طور چشمگیری کاهش می یابد، علائمی مشابه کم آبی ممکن است رخ دهد، از جمله: دهان خشکاحساس سرگیجه و تکرر ادرار است.

5- احساس حالت تهوع

پرهیز از نمک تاثیر زیادی بر سطح کلسترول دارد و می تواند منجر به علائمی در قسمت های مختلف بدن مانند قلب شود که شامل حالت تهوع می شود.

مقدار نمک مصرفی روزانه

مصرف نمک کمتر یا بیشتر از مقدار مورد نیاز می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. میزان نمک مصرفی روزانه مورد بحث کارشناسان است. 2300 میلی گرم نمک در روز یک نقطه شروع مطمئن برای همه است.

اگر جزو این گروه ها هستید، نمک بیشتری مصرف کنید

اگر هر یک از شرایط ذکر شده در بخش سلامت و هیدراتاسیون زیر را دارید، در مورد مناسب بودن نمک مصرفی خود با پزشک خود مشورت کنید:

ورزشکار حرفه ای:

اگر یک ورزشکار حرفه ای هستید و در حین تمرین آب زیادی می نوشید و بیشتر از یک فرد معمولی عرق می کنید، باید نمک بیشتری مصرف کنید زیرا با تعریق زیاد نمک زیادی از دست می دهید. این بیماری ها و کاهش سطح نمک در بدن می تواند منجر به عدم تعادل الکترولیت و هیپوناترمی و عوارضی مانند سرگیجه، ضعف و حتی مرگ شود.

گیاهخواری :

اگر گیاهخوار هستید، معمولا کمتر از 500 میلی گرم سدیم در روز مصرف می کنید. برای تعیین دقیق میزان نمک مصرفی، از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که میزان نمک مصرفی را کنترل می کنند.

عرق شدید:

اگر در مناطق گرم زندگی می کنید یا کارتان به فعالیت زیاد نیاز دارد و زیاد عرق می کنید، باید بیشتر از حد معمول نمک مصرف کنید.

مصرف دیورتیک ها:

دیورتیک ها از جمله موثرترین داروهایی هستند که برای درمان برخی بیماری ها استفاده می شوند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دیورتیک مصرف می کنند، این داروها باعث از بین رفتن سدیم در بدن می شوند. میزان مصرف سدیم توصیه شده برای این افراد 2300 میلی گرم در روز است.

نفخ بیش از حد:

اگر بله نفخ شکم نمک نمی خورید چون بیش از حد به آن توجه می کنید تناسب اندام از نفخ می ترسید و ممکن است به دلیل کمبود نمک در بدن با مشکلات زیادی مواجه شوید. پس از نمک بیشتری در غذای خود استفاده کنید و توجه داشته باشید که با فعالیت بدنی و تعریق گاز از بدن خارج می شود.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا