دانستنی ها

علائم گردش خون ضعیف در آینده

اگر گردش خون ضعیف باشد، خونی در دستان شما باقی نمی ماند. دست ها و پاهای شما مانند گذشته گرم و قوی نیستند و خستگی مفرط شما را فرا می گیرد. با دانستن علائم و درمان های گردش خون ضعیف به بدن خود برسید. گردش خون ضعیف سرآغاز بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر است.

به گزارش سلامت نیوز، معمولاً علائم پس از گسترش کامل بیماری ظاهر می شود که می تواند بسیار خطرناک و درمان آن دشوار باشد.

چه عواملی باعث گردش خون ضعیف می شود؟

گردش خون ضعیف به دلیل شرایط مختلفی ایجاد می شود که شایع ترین آنها آترواسکلروز و بیماری شریان محیطی (PAD) است.

گردش خون ضعیف می تواند منجر به حمله قلبی، سکته مغزی و حتی مرگ شود.

علائم رایج گردش خون ضعیف در دست و پا عبارتند از:

پا درد هنگام راه رفتن:

یک علامت رایج گردش خون ضعیف است. این معمولاً درد یا گرفتگی عضلات پا یا عضلات است. این زمانی اتفاق می افتد که راه می روید، از پله ها بالا می روید یا فعالیت های فیزیکی مشابهی انجام می دهید.

به این حالت لنگش متناوب نیز می گویند. یکی یکی از علائم گردش خون ضعیف است.

خواب آلودگی و ضعف:

بازوها یا پاهای شما ممکن است ناگهان احساس ضعف یا خستگی کنند. این می تواند هنگام حرکت یا حتی نشستن رخ دهد.

اگر این ضعف و بی حسی به طور ناگهانی ایجاد می شود و عضلات شما را تحت تأثیر قرار می دهد، احتمالاً به دلیل گردش خون ضعیف در مغز به دلیل تصلب شرایین است. گردش خون ضعیف در شریان هایی که خون را به مغز می رسانند می تواند باعث سکته شود.

سرماخوردگی و تورم:

اگر مدام در دست ها و پاهای خود بدون دلیل احساس سرما و ورم می کنید، این نشانه گردش خون ضعیف است. سردی دست ها و پاها به دلیل گردش خون ناکافی معمولاً به صورت سردتر بودن یک دست یا پا نسبت به دست دیگر ظاهر می شود.

زخم هایی که خوب نمی شوند:

زخم های بهبود نیافته در پا یا دست از علائم شایع هستند. همچنین ممکن است متوجه شوید که زخم یا عفونت روی دست یا پای شما بسیار آهسته بهبود می یابد.

حتی ممکن است متوجه شوید که موهای روی بازوها و پاهای شما شروع به ریزش کرده یا کندتر از حد معمول رشد می کنند. موها نیز ممکن است به آرامی روی انگشتان پا رشد کنند.

تغییر رنگ پوست:

گردش خون ضعیف می تواند باعث تغییر رنگ پوست دست، پا و بازو شود. حتی ممکن است متوجه «درخشش» پوست خود شوید. پاهای شما ممکن است رنگ پریده یا آبی به نظر برسد. این به دلیل گردش خون ضعیف و کمبود اکسیژن به اندام ها است.

نبض ضعیف در پاها:

گردش خون ضعیف و سفت شدن رگ ها باعث ضعیف شدن نبض در پاها می شود. اگر قسمتی از بدن نبض ضعیفی دارد به این دلیل است که جریان خون در آن ناحیه ضعیف است.

رایج ترین روشی که پزشکان برای تشخیص مشکلات جریان خون استفاده می کنند، بررسی نبض در ناحیه پا و کشاله ران است.

درد قفسه سینه:

درد قفسه سینه و سایر علائم حمله قلبی نشانه‌های گردش خون ضعیف در شریان‌های منتهی به قلب هستند. اگر درد قفسه سینه دارید، فوراً با پزشک خود مشورت کنید تا از یک مشکل جدی جلوگیری کنید.

ناتوانی جنسی در مردان:

ناتوانی جنسی یکی این یکی دیگر از نشانه های گردش خون ضعیف است. ناتوانی جنسی می تواند ناشی از جریان خون ضعیف به کشاله ران یا زیر ناحیه تناسلی باشد.

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا