اخبار روز

جنگ غزه پایان نخواهد یافت

بر خلاف طرح رئیس جمهور آمریکا برای آتش بس دائمی در غزه و ادامه مذاکرات تبادل اسرا، نخست وزیر اسرائیل این موضوع را با شرکای خود زیر سوال برد و گفت که جنگ غزه پایان نخواهد یافت.

به گزارش فارس، تلویزیون اسرائیل روز یکشنبه گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی «دیروز به شرکای خود قول داده بود که جنگ غزه پایانی ندارد».

به گزارش این رسانه عبری، نتانیاهو با بیان اینکه «احتمال توافق بسیار اندک است» مدعی شد: بایدن شرایط واقعی را که اسرائیل برای این توافق پذیرفته است، بیان نکرده است.

کانال 14 اسرائیل، اما به نقل از یکی اعضای کابینه جنگی آن رژیم گزارش دادند که ارتش اسرائیل با طرح کلی بایدن برای تبادل اسرا و آتش بس در غزه موافقت کرد.

تلویزیون اسرائیل روز شنبه این هفته گزارش داد که طرح ارائه شده از سوی رئیس جمهور آمریکا که خواستار آتش بس در غزه و تبادل اسرا بود، اسرائیلی است.

این رسانه های صهیونیستی همچنین می گویند مقامات صهیونیست دوشنبه گذشته این طرح را به آمریکا ارائه کردند تا ارائه شود و از این طریق شرایط خود را بر مقاومت فلسطین تحمیل کنند. اگرچه این پیش نویس توسط اسرائیل تهیه شده است، اما صهیونیست ها هنوز تمایلی به اجرای مفاد آن ندارند.

تلویزیون اسرائیل تاکید کرد: دولت آمریکا به همه طرف‌های خاورمیانه فشار می‌آورد تا حماس را مجبور به پذیرش این طرح کنند.
به گفته این منبع صهیونیستی، این طرح شنبه گذشته در جلسه ای پر سر و صدا در کابینه جنگ تصویب شد و نماینده ارتش در تیم مذاکره کننده پس از اختلاف با بنیامین نتانیاهو به فکر استعفا افتاد.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا