اخبار روز

ما در حال منزوی کردن برخی مناطق، حذف اعضای حماس و آوردن گروه های دیگر به غزه هستیم

وزیر دفاع اسرائیل اظهارات قبلی خود را تکرار کرد و بر مخالفت خود با حاکمیت حماس در نوار غزه پس از پایان جنگ در این منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، یوآو گالانت وزیر دفاع رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) گفت که در هیچ روندی با دولت حماس در غزه برای پایان دادن به جنگ غزه موافقت نخواهد کرد.

گالانت مدعی شد: ما برخی مناطق را منزوی می کنیم، اعضای حماس را از بین می بریم و گروه های دیگر را وارد غزه می کنیم تا امکان تشکیل یک دولت متفاوت را فراهم کنیم.

گالانت که مانند سایر اعضای کابینه اسرائیل نزدیک به هشت ماه است که در باتلاق غزه گیر افتاده است، پیش از این در ادامه رویاهای خود گفته بود: پایان دادن به عملیات نظامی ما در غزه مستلزم اقدام سیاسی در فردای جنگ است و من می‌پرسم. بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر) اعلام کرد که اسرائیل هرگز کنترل غیرنظامی نوار غزه را در دست نخواهد گرفت و جایگزینی برای حماس پیدا خواهد کرد.

وی گفت: من با هر گونه حکومت نظامی اسرائیل در غزه مخالفت خواهم کرد زیرا سال های پرهزینه، خونین و پایانی خواهد بود، اما تلاش های من برای طرح موضوع حکومت داری در غزه پس از جنگ تاکنون در کابینه نتانیاهو بی جواب مانده است.

نتانیاهو در واکنش به این اظهارات تاکید کرد که مخالف جایگزینی دولت با جنبش فتح و سازمان های خودگردان به جای حماس است.

او گفت که حاضر نیست «فتحستان» (حکومت پدر) را با «حماسستان» (حکومت حماس) جایگزین کند.

نگین یوسف پور

نگین یوسف پوریان هستم از شهر سمنان و بعنوان سردبیر این رسانه جدیدترین اخبار روز رو برای شما قرار میدم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا