اخبار روز سینما

اکران چهار فیلم جدید در دو هفته اخیر خرداد برو روی پرده کمدی «خجالت نکش 2» با سه فیلم دراماتیک از راه می رسد

با اکران چهار فیلم جدید «خجالت نکش 2»، «معطر»، «آبی روشن» و «کوچه ژاپنی» تا پایان خرداد چینش سینماها با تغییرات زیادی مواجه خواهد شد. بعد از فیلم کمدی “تگزاس 3” در 8 خرداد روی اکران اکران شد، فروش سینما تحت تاثیر استقبال مردم قرار گرفت و حالا با اکران این فیلم های جدید قطعا وضعیت گیشه کاملا متفاوت خواهد بود..

به گزارش بازتاب آنلاین، فیلم های «خجالت نکش 2؛ جدایی قنبر از صنم» به کارگردانی رضا مقصودی و «عطارالود» به کارگردانی هادی مقدم دوست از 16. خرداد روی پرده سینما می آیند. فیلم سینمایی «ابی روشن» به کارگردانی بابک خواجه پاشا و «کوچه ژاپنی ها» به کارگردانی امیرحسین ثقفی نیز از بیست و سوم خرداد اجرا خواهد شد.

خجالتی نباش 2; جدایی قنبر از صنم رضا مقصودی

احمد مهرانفر و شبنم مقدمی در نمایی از فیلم “خجالت نکش”

هفته گذشته فروش سینما تحت تاثیر اکران فیلم «تگزاس 3» به کارگردانی مسعود اطیابی قرار گرفت. این فیلم که هنوز نیامده از فروش هفتگی «مست عشق»، «تمساح خونین» و «سال گربه» پیشی گرفت و مخاطبان زیادی را به خود جذب کرد. جدایی قنبر از صنم» به تعداد کمدی های جدید اکران می افزاید و فروش کمدی های «تمساح خونین» و «سال گربه» قطعا باز هم رونق خواهد گرفت. «خجالت نکش» در سال 2017 اکران شد و در آن زمان بیش از 4 میلیارد فروخت، این فیلم در بخش «نگاه جدید» موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی شد بازیگران اصلی این فیلم هستند و بهرنگ علوی، بهاره کیان افشاری، میثاق جمشیدی و سعید امیرسلیمانی نیز در آن حضور دارند.

معطر هادی مقدم دوست

چهار فیلم
هدا زین العابدین در نمایی از فیلم معطر

«بوی» دومین فیلم هادی مقدم دوست، اثری عاشقانه با بازی مصطفی زمانی و هدا زین العابدین است. مقدم دوست سال ها به عنوان فیلمنامه نویس فعالیت کرد و ادامه همکاری او با حمید نعمت الله در فیلمنامه نویسی منجر به خلق آثار قدرتمندی شد. او اولین فیلم خود را «سر بی مهر«پرفیومادو» در سال 1390 با بازی لیلا حاتمی ساخته شد. «پرفیومادو» داستان مردی است که تجربه زیادی در تولید عطرهای مختلف دارد، اما در آستانه پدر شدن با چالشی جدی مواجه است و نمی تواند زندگی خود را اداره کند.

آبی روشن بابک خواجه پاشا

چهار فیلم
سارا حاتمی در نمایی از فیلم آبی روشن

«ابی روشن» بعد از «در آغوش درخت» دومین فیلم کارنامه کاری بابک خواجه پاشا است. این فیلم در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و با استقبال خوبی روبرو شد. مهران احمدی بازیگر نقش اول این فیلم است و مهران غفوریان، سارا حاتمی و مرتضی امینی تبار نیز در آن بازی می کنند. غفوریان که پیش از این توانایی خود را در نقش های جدی ثابت کرده است، این بار با یک نقش جدی و متفاوت چالش بزرگی را پشت سر گذاشته و بازی قدرتمندی از خود به نمایش گذاشته است. سارا حاتمی و مرتضی امینی تبار; بازیگران با زخم کاری در این فیلم معرفی شدند و نقشی متفاوت داشتند. «ابی روشن» در دل طبیعت روایت می شود و سرشار از جذابیت های بصری است.

کوچه ژاپنی امیرحسین ثقفی

چهار فیلم
شیدا یوسفی و مجید مظفری در نمایی از فیلم «کوچه ژاپنی ها»

«کوچه ژاپنی ها» ساخته امیرحسین ثقفی یکی فیلم های دیگر از بیست و سومین اکران. خرداد در سال 1400 این فیلم اجازه ورود به جشنواره چهلم فجر را نداشت اما بعداً با تغییراتی اجازه اکران پیدا کرد. در این فیلم مجید مظفری، فرهاد قهیمیان، پیام احمدی نیا، رضا یزدانی، علی اوجی، شیدا یوسفی، نیکی مظفری، نفس بازغی و شقایق فراهانی به ایفای نقش می پردازند و در خلاصه این فیلم آمده است: «با پول نمی توان همه چیز و همه را خرید». یک روز، یک مکان، یک شب، یک بار یکی بالاتر از تو، کوچه ژاپنی.»

با اضافه شدن فیلم های «خجالت نکش؛ جدایی قنبر از صنم»، «عطرآگین»، «ابی برایت» و «کوچه ژاپنی» اکران می شود، باید منتظر اتفاقات جدیدی در گیشه باشیم.

آویسا احمدی نیا

آوین احمدی هستم سردبیر و مدیرمسئول رسانه بازتاب آنلاین که سعی میکنم آنچه در ایران و جهان میگذرد را برای شما در این وبسایت به اشتراک بگذارم

مقالات جذاب با ارزش مطالعه بالا

دکمه بازگشت به بالا